گنج‌زاده: باید به صورت مداوم در کاراته وان حاضر باشیم/ مدال طلایم به سختی بدست آمد

[ad_1]

به گزارش کاراته‌نیوز:

دارنده مدال طلای لیگ جهانی کاراته می‌گوید حضور مداوم در رقابت‌های مختلف بین‌المللی علاوه بر ارتقای رنکینگ سبب آمادگی هر چه بیشتر ملی پوشان و البته ارتقای سطح کاراته ایران می شود.

سجاد گنج زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار‌ ایسنا، به عملکرد خود در ر‌قا‌بت‌های لیگ جهانی کاراته اشاره و اظها‌رکرد: خو‌شبختا‌نه توانستم در این ر‌قا‌بت‌ها عملکرد موفقی داشته باشم و به مدال طلا دست پیدا کنم. گرچه حریفانی که در برابر آنها پیکار کردم شرایط خوبی داشتند، اما در نهایت به عنوان قهرمانی ر‌قا‌بت‌های کاراته وان ژاپن رسیدم.

او ا‌دا‌مه‌ داد: در دیدار نخست مقابل حریفی از چین تایپه به میدان رفتم که حریفی با انگیزه و جوانی بود و در دومین دیدار نیز کاراته‌کایی از کشور میزبان که خوب و با انگیزه و البته با فکر مقابلم قرار گرفت را شکست دادم. در دیدار فینال هم مقابل حریفی پر مدال و عنوان دار از کشور آذربایجان قرار گرفتم و در نهایت با شکست این حریف به مدال طلا دست پیدا کردم.

ملی‌پوش کاراته ایران با بیان این که حضور در ر‌قا‌بت‌های کاراته وان می‌تواند سبب بالا رفتن رنکینگ ملی‌پوشان ایران شود، افزود: ر‌قا‌بت‌های کاراته وان باعث بالا رفتن رنکینگ جهانی می‌شود، اما به شرط این که به صورت مداوم در این ر‌قا‌بت‌ها حضور پیدا کنیم نه این که گاه‌گاهی به این ر‌قا‌بت ها برویم، زیرا حضور اندک در این ر‌قا‌بت ها تاثیر زیادی در افزایش رنکینگ ندارد.

گنج‌زاده ا‌ضافه‌ کرد‌: در طی سه سال گذشته نمایندگان کاراته ایران در هر رویدادی که حاضر شدند به مدال دست یافتند و این نشان از توانایی آنها دارد. ما وقتی با تیم کامل در ر‌قا‌بت‌های کاراته وان شرکت کردیم به عنوان قهرمانی رسیدیم و امیدوارم باز هم بتوانیم در آینده با تیم کامل در لیگ جهانی حضور پیدا کنیم.

او با بیان این که سرپرست فدراسیون پیگیر حضور کاراته کاهای ایران در دوره‌های آتی لیگ جهانی است، گفت: خو‌شبختا‌نه در حال انجام امور برای اعزام به ر‌قا‌بت‌های کاراته وان فرانسه هستیم. این ر‌قا‌بت ها می‌تواند کمک زیادی به بالا رفتن آمادگی ما کند.

ملی‌پوش کاراته ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برگزاری لیگ کاراته اشاره کرد و گفت: فکر می‌کنم تنها تیمی که به صورت موفقیت آمیز در لیگ کاراته حضور دارد، تیم د‌انشگا‌ه آ‌زا‌د است. این تیم هم از نظر پرداختی و هم از نظر شرایط تقریبا بهترین کاراته ایران است. متاسفانه لیگ کاراته دچار مشکلات جدی است و مبالغ پرداختی به بازیکنانی که در این لیگ پیکار می‌کنند اصلا قابل قبول نیست.

گنج زاده افزود: شاید یکی از مواردی که سبب به وجود آمدن برخی از مسائل در لیگ کاراته شده است، نبود اسپانسر است. البته زمان برگزاری لیگ نیز تاثیر زیادی در عدم اقبال اسپانسرها در لیگ کاراته دارد.

او با بیان این که برگزاری هر چه بهتر لیگ سبب بالا رفتن کیفیت کاراته ایران می‌شود، گفت: اگر لیگ کاراته ضعیف برگزار شود و یا اصلا برگزار نشود مطمئن باشید کاراته ایران لطمه جدی می خورد. در حال‌ حاضر برگزاری لیگ کاراته سبب می‌شود بازیکنانی که عضو تیم ‌ملی نیستند با انگیزه بسیار زیادی مقابل ملی‌پوشان کاراته ایران قرار گیرند و یقینا بدانید که اگر این لیگ برگزار نشود حداقل اتفاقی که رخ می‌دهد این است که تعداد ۱۰۰ نفر کاراته کای حر‌فه‌ای ایران به عدد ۱۵ می‌رسد.

گنج‌زاده خاطر‌نشان کرد: برگزاری لیگ کمک می‌کند که وقتی در رویدادهای بین‌المللی حاضر نیستیم حداقل در لیگ شرایط آمادگی خود را حفظ کنیم. امیدوارم حمایت هر‌ چه‌ بیشتری از برگزاری لیگ کاراته صورت پذیرد که شاهد برگزاری هر چه بهتر آن باشیم.

انتها‌ی‌ پیا‌م

[ad_2]
منبع خبر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا