ذبح اخلاق در مسابقات انتخابی؛ هاراگیری در کاراته

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری میزان_ رقابت‌های انتخابی کاراته در رده‌های پایه و بزرگسالان برگزار شد و تقریبا تمام مسابقات با حواشی همراه بود. هوای انتخابی‌های کاراته در حدی سیاه بود که در آن رنگ‌ها با هم تفاوتی نداشتند.
اعتراض مهدی‌زاده و گنج‌زاده شروع ماجرا بود و صحبت‌هایی که در خصوص نتایج انتخابی‌های تیم‌های پایه دختران شد حواشی را دنباله‌دار کرد و اما شاهکار انتخابی‌ها عدم اعلام رای داوران در رقابت بین کاتاروها بود که در نوع خود حرکت تاریخی محسوب می‌شود! در جریان مسابقات بارها شاهد بی‌اخلاقی‌ها و اعتراض‌های وحشتناک از سوی برخی شرکت‌کنندگان بودیم ، به طوریکه با قاطعیت می‌توان گفت اخلاق در این بین ذبح شد.
هرچند اعتراضات و مستندات به قدری بود که رییس فدراسیون را مجاب به برکناری رییس کمینه داوران کند اما اگر قرار بود نتایج کاتا اعلام نشود و برای برخی اوزان بزرگسالان جلسات مختلفی برگزار شود، شاید بهتر بود اصلا انتخابی‌ها برگزار نمی‌شد.
مسئولان فدراسیون کاراته که بارها ثابت کردند در بحث مدیریت بحران بسیار ضعیف هستند و به جای حرکت درست دست به هاراگیری می‌زنند این روزها مهر سکوت بر لب گرفته و سعی دارند هر سمت خالی در فدراسیون می‌بینند برای مدتی وحید مومنی را سرپرست کنند تا آب‌ها از آسیاب بیفتد.
اگر مسئولان فدراسیون کاراته به جواد سلیمی ایمان داشتند پس چرا او را برکنار کردند و اگر طرز تفکر آنها چیز دیگری بوده پس چرا اجازه دادند انتخابی‌های سرنوشت‌ساز در زمان ریاست کمیته داوران او برگزار شود؟ در صورتی که دلیل برکناری سلیمی تصمیم شخص رییس فدراسیون بوده که کسی نمی‌تواند نفر اول فدراسیون را از حق مسلمش منع کند اما اگر جایگاه ورزشکاران معترض باعث این کار شده که بحث دیگری است.
در مجموع کاراته ایران پیش از رقابت‌های آسیایی و جهانی درگیر حواشی خود ساخته شده و هیچکس هم حاضر به پاسخگویی نیست و همه سعی دارند جواب دادن در خصوص مسائل مختلف را به یکدیگر پاس بدهند. ای کاش مسندنشینان فدراسیون پشت موفقیت‌های احتمالی تیم‌های مردان و بانوان پنهان نشوند و برای یک بار هم که شده به شائبه‌هایی که وجود دارد پاسخ محکمی بدهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا