یک حرف می زنند، تصمیم دیگر می‌گیرند

شاید یکی از بزرگترین ضعف های فدراسیون فعلی عدم ثبات مدیران بخش های مختلف آن می باشد به خصوص زمانی که بر حرف های خود ثابت قدم نیستند.

به گزارش کاراته نیوز، وحید مومنی دبیر فدراسیون کاراته در یکی از مصاحبه های خود با سایت فدراسیون کاراته اعلام کرده بود نفرات برتر رقابت های کاراته وان، مسابقات استعدادهای برتر و اردونشینانی که برای حضور در مسابقات آسیایی مالزی در اردو حاضر بودند( اما به دلیل مشکلات مالی به آن مسابقات اعزام نشدند)، از حضور در مرحله اول رقابت‌های انتخابی معاف خواهند شد اما پس از گذشت مدت زمانی و با صدور بخشنامه جدید فدراسیون کاراته، کاشف به عمل آمد که فدراسیون کاراته تنها نفرات برتر مسابقات کاراته وان را از حضور در رقابت‌های انتخابی تیم ملی معاف کرده است. و رقابت های استعداد های برتر و اردونشین های مسابقات آسیایی مالزی هیچ سهمی در این انتخابی ندارند

 وحید مومنی در حالی این صحبت ها را مطرح کرده است که باید به این نکته اشاره شود، ملی پوشانی که در اردوی آماده‌سازی مسابقات آسیایی مالزی دو سال پیش حضور داشتند بدون دریافت حقوق و با هزینه شخصی در اردوهای آن زمان شرکت کردند و تنها به واسطه عدم تامین بودجه لازم توسط فدراسیون کاراته از اعزام به پیکارهای آسیایی بازماندند و درست یک هفته پیش از مسابقات ملی پوشان را به خانه‌های خود فرستادند آن هم در بازه زمانی که تیم ملی کاراته بزرگسالان در آن زمان برای کسب سهمیه المپیک به صورت گروهی به مسابقات اعزام می‌شد که در نهایت تنها یک سهمیه نتیجه آن اعزام های دسته جمعی بود.

البته شاید بیراه نباشد به این موضوع فکر کنیم که فدراسیون کاراته با این تصمیم قصد دارد به بازیکنان رده های پایه القا کند که حضور در رقابتهای کاراته وان ثمره بیشتری نسبت به ملی پوش شدن و اعزام به رقابت‌های آسیایی و جهانی و یا حضور در سایر رقابت های داخلی همچون مسابقات استعدادهای برتر که با حمایت و برنامه ریزی وزارت ورزش انجام می شود، دارد. هر چند دلیل این تصمیم فدراسیون کاراته کاملا واضح و روشن است چراکه حضور در مسابقات کاراته وان مبالغ هنگفتی را به جیب فدراسیون کاراته واریز می‌کند اما ملی‌پوشان حاضر در اردوهای رده های پایه باعث خالی شدن جیب فدراسیون کاراته می شوند.

 وحید مومنی در شرایطی بر روی حرف های خود ثابت قدم نماند، که می توانست با یک تصمیم عاقلانه بدون معاف کردن ‌ملی پوشان حاضر در اردوهای مسابقات آسیایی مالزی، حداقل اسامی آنها را در لیست مازاد استانی قرار دهد تا این بازیکنان با کمی انگیزه در رقابت‌های انتخابی حاضر شوند.

شاید فدراسیون نشینان بر این عقیده باشند که تصمیم شان درست است آن هم به واسطه اینکه بازیکنان ملی پوش با تغییر رده سنی مواجه شده اند اما باید به این نکته اشاره شود، نفرات برتر رقابت های کاراته وان نیز تغییر رده سنی داده اند در نتیجه همچین دلیلی منطقی نمی باشد و نمی‌توان با این تفکر برای گروهی از قهرمانان تصمیم گرفت. نکته دیگر که نادیده گرفته شد، نفرات برتر رقابت های لیگ کاراته هستند که برعکس نفرات برتر سوپر لیگ به اردوهای تیم ملی دعوت نشده اند و این گروه از ورزشکاران باید از مسیر انتخابی قهرمانی کشور شانس خود را بیازمایند. امیدواریم تا دیر نشده فدراسیون کاراته در تصمیم خود تجدید نظر کند و برای گروه های بالا ترتیب اثرهای لازم را به منظور شناسایی افراد شایسته برای حضور در اردوهای تیم ملی بدهد تا انشالله بعد از دو سال اردوهای رده های پایه کار خود را شروع کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا