احمد صافی سرمربی تیم ملی کره جنوبی؛کاراته ایران عملکرد قابل تحسینی داشت/ماندگاری در المپیک محتمل است

سرمربی ایرانی تیم ملی کره‌جنوبی گفت: قدرت‌های برتر دنیا در کاراته با وجود سهمیه‌های بیشتر توفیقی چندانی نداشتند وعملکرد تیم سه نفره ایران به لحاظ فنی و کسب مدال تحسین برانگیز بود.

به گزارش کاراته نیوز احمد صافی با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر در خصوص سطح فنی این رقابتها اظهار داشت: تقریباً ۸۰ درصد کاراته کاهای حاضر در توکیو از بهترین‌های دنیا بودند و سایر نفرات نیز ناشناخته نبودند و در کل رقابتهای سطح بالا و با کیفیتی را شاهد بودیم و این نشان می‌دهد که ورزشکاران از چه مسیر سختی طی دو سال گذشته عبور کرده و بلیط سفر به توکیو را دریافت کردند.

وی ادامه داد: البته که میدان المپیک متفاوت است و مدال آن خیلی ارزشمند و تکرار آن نیز دو چندان دشوار که واقعاً در جریان رقابتها شاهد حساسیت فوق العاده ای بازی‌ها بودیم که بین بیشترین لطمه را کاراته کاهای ژاپن خوردند که با استرس بالای ناشی از میزبانی عملکرد خوبی در کومیته نداشتند و تنها یک نشان برنز بدست آوردند. در واقع دست خالی مهد کاراته دنیا در بخش کومیته کاملاً مشهود بود و نتوانست کاراته خوبی به نمایش بگذارد.

سرمربی ایرانی تیم ملی کره جنوبی در مورد احتمال ماندگاری کاراته در المپیک گفت: با توجه به نمایش خوبی که از جذابیت کاراته شاهد بودیم، در کنار قضاوت عادلانه داوران و کسب مدال طلا توسط «داکاستا» برای فرانسوی‌های میزبان المپیک بعدی که واقعاً کاراته کای با ارزشی است، شاید شرایط به سمتی برود که شاهد این اتفاق خوش یمن باشیم. البته این موضوع به میزان ارتباط مسئولان فدراسیون جهانی و مقداری مثبت اندیشی مسولان IOC دارد. روزنه‌ها هنوز بسته نشده و من شخصاً خیلی امیدوارم. چون مسابقات جودو و تکواندو را دنبال می‌کردم انصافاً کاراته صحنه‌های جذاب‌تری از زیبایی یک ورزش رزمی را به تصویر کشید.

صافی در خصوص قضاوت داوران هم گفت: داوری‌ها به جز چند مورد خیلی استثنایی که واقعاً کاری نمی‌توان برای آن کرد، خیلی بهتر از قبل شده است. نمایش ویدئو چک‌ها در سالن که خیلی اهمیت داشت و به نظر می‌آید که شاهد اجرای عدالت بیشتری نسبت به مسابقات قبلی بودیم.

این کارشناس کاراته به عملکرد تیم ایران هم اشاره کرد و گفت: تیم ایران بعد از تحمل فشار سنگین در دو سال گذشته، آسیب دیدگی شدید عباسعلی، انتخاب بهمنیار در آخرین لحظه، حذف رزیتا علیپور که شایستگی‌های لازم برای حضور در المپیک را داشت، عدم کسب سهمیه توسط کاراته کای شایسته ای چون امیر مهدیزاده و شوک بزرگی که در خصوص عسگری به تیم وارد شد، پای به تاتامی توکیو گذاشت. با تمام این شرایط کاراته ایران با طلای گنج زاده به حداقل شایستگی خود دست یافت.

وی ادامه داد: در بخش فنی بهمنیار عملکرد فوق العاده ای داشت. دختر جوان و جنگنده ما قهرمان جهان را شکست داد. عباسعلی بعد از آن آسیب سخت توانایی خود را به تصویر کشید. من زانو خود را سه بار عمل کرده‌ام و آنها که چنین آسیبی را تحمل کرده‌اند می‌دانند چه می گویم، ولی همان مشکل باعث شد نتواند به خواسته خود برسد. کاراته کای مصری که برابر عباسعلی بازنده شد، رفت و طلا گرفت. با تمام این فشارها یک بدشانسی مانع از کسب مدال او شد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا