عده‌ای می‌خواهند بذر نفاق در کاراته بکارند

رئیس فدراسیون کاراته در خصوص انتقادات نسبت به تشکیل نشدن تیم‌های رده‌های پایه، گفت: عده‌ای با مطرح کردن این مسائل می‌خواهند بذر نفاق در جامعه کاراته بکارند.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سیدحسن طباطبایی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اخبار ورزشی خبرگزاری صدا و سیما در خصوص اینکه گفته می‌شود، فدراسیون هیچ برنامه‌ای برای رده‌های سنی پایه ندارد و این بخش را به حال خود رها کرده است، گفت: دلم می‌خواهد، یک بار برای همیشه نسبت به این موضوع پاسخ خانواده بزرگ کاراته را بدهم، تا ماجرا را بدانند.

۲۶اسفند ۹۷ ابلاغ مسئولیتم برای کاراته صادر شد و اواخر فروردین ۹۸ هم قرار بود، تیم‌های پایه به مسابقات آسیایی اعزام شوند.

ماجرای لغو اعزام به مسابقات آسیایی و جهانی

وی افزود: وقتی با مسئول وقت آن زمان صحبت کردم فهمیدم که هیچ اقدامی برای اعزام نشده است. یعنی مواردی مثل اخذ روادید و مجوز‌های لازم از شورای برون مرزی و کار‌های عملیاتی اعزام انجام نشده بود. در نهایت هم، چون فرصتی نبود، تیم به مسابقات آسیایی اعزام نشد.

طباطبایی گفت: بعد از آن، مسابقات قهرمانی جهان را داشتیم که با توجه به مشکلاتی که در کشور میزبان یعنی شیلی وجود داشت، این مسابقات با استقبال کمی روبرو شد و بعد از آن هم هیچ مسابقه رسمی نه در آسیا و نه در جهان برای رده‌های پایه برگزار نشد.

وی افزود: برای جبران اعزام نشدن تیم‌های پایه، ما کاراته وان‌های مختلفی قبل از کرونا در اقصی نقاط کشور برگزار کردیم که اغلب شرکت کنندگان نوجوانان، جوانان و امید‌ها بودند.

مسابقه‌ای نیست که اردو بگذاریم

رئیس فدراسیون کاراته گفت: مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی کویت را در پیش داشتیم که این مسابقات هم به علت کرونا لغو شد.

طبق استعلامی که از آسیا گرفته ایم، قرار است، در مهر ۱۴۰۰ این مسابقات برگزار شود و برای اینکه بدانیم متولدین چه سالی را می‌توانیم، اعزام کنیم تاریخ دقیق برگزاری را سوال کرده ایم که یک ماه دیگر در جلسه‌ای به برگزاری یا لغو آن تصمیم گیری می‌شود.

وی افزود: در این شرایط هیچ مسابقه رسمی بین المللی را که در بحث قهرمانی آسیا و جهان باشد، با توجه به شرایط موجود کرونا نداشتیم. آیا واقعا در این شرایط می‌توانیم، اردویی برای این رده‌ها تشکیل دهیم؟

طباطبایی به جلسه کمیته فنی اشاره کرد و گفت: در کمیته فنی در مورد این موضوع صحبت شده است و شرایط را ارزیابی کردیم. وقتی رویدادی نیست به صلاح هم نیست، کاراته کا‌های رده‌های سنی را در این وضعیت کرونا به اردو بفرستیم.

وی افزود: برای رویدادی که معلوم نیست، چه زمانی برگزار خواهد شد، نمی‌توانیم تاریخ انتخابی و اردو مشخص کنیم.

 انتقادات فقط مربوط به دوره من نیست 

طباطبایی گفت: اگر اردوی تیم‌های پایه هم تشکیل می‌شد، این انتقادات انجام می‌شد، چون عده‌ای هستند که اگر ما این کار‌ها را هم می‌کردیم، به دلایلی که برای جامعه کاراته پوشیده نیست، انتقادات خود را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: انتقادات این افراد به ماهیت آن موضوع مربوط نمی‌شود. نگرانی‌هایی را که داشتند در تاریخ کاراته وجود داشته و در دوران آقایان پناهی، سمندر، ناظریان و کتیرایی هم بوده است. این انتقادات را متاسفانه عده‌ای مطرح می‌کنند که می‌خواهند، بذر نفاق را در جامعه کاراته بکارند.

اردو فقط برای کاراته کا‌های بزرگسال

رئیس فدراسیون کاراته در خصوص اردوی تیم ملی، گفت: هم اکنون برای تیم‌های ملی که بحث انتخابی المپیک را در پیش دارند و رویدادهایش مشخص است، اردو برگزار می‌کنیم که شاید برخی از این رویداد‌ها هم لغو شود.

وی افزود: در حال حاضر نه آسیا و نه جهان هیچ رویدادی را قطعی نکرده است و مطمئنا اگر مسابقات آسیایی کویت برگزار شود، رقابت‌های انتخابی و اردو‌ها را برگزار خواهیم کرد.

برگزاری با تاخیر سوپرلیگ

طباطبایی در خصوص برگزاری دیرهنگام سوپرلیگ کاراته، گفت: با توجه به شرایط موجود در کشور به لحاظ شیوع ویروس کرونا، سعی کردیم، در برگزاری سوپرلیگ همه جوانب را در نظر بگیریم و معمولا در شرایط غیرکرونا هم تقریبا در همین زمان لیگ را شروع می‌کردیم، اما امسال با کمی تاخیر لیگ آغاز شد.

وی افزود: نحوه برگزاری هم طوری بود که تقریبا رضایت تیم‌ها را در برداشت و امیدوارم تا پایان هم رضایت حداکثری از لیگ وجود داشته باشد. رئیس فدراسیون کاراته گفت: کاراته در کشور راه خودش را پیدا کرده است، این مسیر با شرایط خیلی خوبی پیش می‌رود و نتایج این روند در آینده روشن‌تر خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا