اختلاف بین بوکس و کاراته ساخته ذهن شما است!

حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس اختلافات موجود بین این رشته و کاراته را ساخته ذهن برخی افراد می‌داند.

به گزارش کاراته نیوز،و به نقل از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان اختلاف از برخی اظهار نظر‌های  افراد در رسانه نشأت گرفته  و اهالی این ۲ رشته را به جان هم انداخته است. آخرین صحبت حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس  درباره رشته کاراته هم خشم اهالی این رشته را در پی داشته است.

  • نباید ثوری به سالن شماره ۹ حس مالکیت داشته باشد

حسین روحانی سرمربی تیم ملی روسیه درباره اظهارات ثوری رئیس فدراسیون بوکس عنوان کرد: من نمی‌دانم حسین ثوری چگونه به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شده است؟ من چندین بار مصاحبه‌های ثوری را دیده ام.

نوع صحبت کردن او در شأن یک مدیر نیست. رئیس فدراسیون بوکس نمی‌تواند ادعای مالیکت نسبت به سالن شماره ۹ داشته باشد چرا که  مسئولان ورزشی درباره مشترک شدن این سالن تصمیم گرفته اند.

او گفت: کمیته ملی المپیک به دلیل نتایج خوبی که کاراته طی سال‌های اخیر به دست آورده است سالن شماره ۹ را به رشته کاراته هم اختصاص داده است. ثوری باید از تصمیم کمیته ملی المپیک تبعیت کند.

مربی سابق تیم ملی کاراته کشورمان اظهار کرد: ثوری نباید درباره رشته کاراته اظهار نظر کند و باید تمرکز خود را روی مدیریت رشته بوکس بگذارد. او گفته است که یک کاراته کا در سال ۱۳ بار قهرمان جهان می‌شود.مشخص است که او اشرافی روی هیچ ورزشی ندارد. به عنوان مثال پولادگر به عنوان یک مدیر دانا درباره سایر رشته‌ها اظهار نظر می‌کند، اما ثوری به طور توهین آمیز درباره قهرمانان رشته کاراته اظهار نظر کرده است. اگر قرار باشد کسی درباره موضوعی اظهار نظر کند باید اطلاعات میدانی هم داشته باشد

روحانی بیان کرد: نتایج بوکس و کاراته کاملا مشخص است. بوکس تا به حال هیچ مدال جهانی نداشته است. من آدرس سایت فدراسیون جهانی کاراته را به ثوری می‌دهم تا با مراجعه به این سایت اطلاعات خود را درباره برگزاری مسابقات کاراته بالا ببرد و پس از آن اظهار نظر کند. رقابت‌های جهانی در کاراته هر ۲ سال یکبار برگزار می‌شود. به نظر من باید فدراسیون کاراته جواب بی احترامی فدراسیون بوکس را بدهد.

  • اختلاف بین بوکس و کاراته ساخته ذهن شما است!

حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس درباره اختلاف بین بوکس و کاراته خطاب در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اختلاف بین بوکس و کاراته ساخته و پرداخته ذهن شما است و اختلافی وجود ندارد.این درحالی است که مصاحبه‌های اخیر نشان می‌دهد اختلاف بین مسئولان این رشته‌ها وجود دارد و ما فقط این موضوع را بازتاب رسانه‌ای و برای حل آن پیگیری‌های لازم را انجام داده ایم.

ثوری رئیس فدراسیون بوکس رسانه باشگاه خبرنگاران جوان را مقصر می‌داند و مصاحبه ما با اهالی کاراته نشان می‌دهد این اتفاق ساخته ذهن نیست و در واقعیت صورت گرفته است، اما رئیس فدراسیون برای فرار از واقعیت این موضوع را ساخته ذهن ما دانسته است.

عیسی گل محمدی پر افتخارترین مربی بوکس درباره اختلاف بین کاراته و بوکس اظهار کرد: بوکس یک رشته المپیکی است و نباید رئیس فدراسیون زیر بار مشترک شدن سالن شماره ۹ می‌رفت. بوکس فقط همین سالن شماره ۹ را در اختیار داشت که آن هم مشترک شد. حقوق ملی پوشان بوکس نه از سوی فدراسیون و نه از سوی کمیته ملی المپیک پرداخت نشده است. سالن شماره ۹ تنها دلگرمی اهالی بوکس بود.

سرپرست سابق تیم ملی بوکس اظهار کرد: کاراته سبک‌های مختلفی دارد و تعداد ورزشکاران آن زیاد است و نصف کردن سالن با آن ها با عقل جور در نمی‌آید. در دوره‌ مدیریت ناطق نوری کسی جرأت نمی‌کرد به سالن بوکس چشم‌ داشته باشد. مطمئن باشید اگر من سمتی در فدراسیون بوکس داشتم اجازه نمی‌دادم سالن شماره ۹ با کاراته مشترک شود.

  • ثوری در مدیریت فداسیون بوکس ضعیف است

او در ادامه عنوان کرد: ثوری در مدیریت فدراسیون بوکس ضعیف بوده و تصور من این است اگر سالن شماره ۹ هم ۵۰-۵۰ شده  به خاطر صحبت‌های استکی سرمربی تیم ملی بوکس با کمیته ملی المپیک بوده است.

سرپرست سابق تیم ملی بوکس گفت:  بوکس برای قهرمانان کاراته احترام زیادی قائل و این رشته اولین ورزش المپیکی است، اما کاراته به تازگی المپیکی شده است. اولین مدال کاروان ورزش ایران در المپیک ۲۰۰۶ دوحه توسط علی مظاهری کسب شد و او با کسب اولین مدال طلا راه را برای سایر ورزشکاران المپیکی باز کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا