پورشیب: به دلیل نگرفتن سهمیه المپیک تا چند وقت شوکه بودم/ اگر مسابقه‌ای در پیش باشد، با همه توانم مبارزه خواهم کرد

کاپیتان تیم ملی کاراته گفت: از لحاظ روحی با توجه به شرایطی که برای کسب سهمیه المپیک به وجود آمد، تا چند وقت شوک زده بودم.

به گزارش کاراته نیوز الله پورشیب کاپیتان تیم ملی کاراته کشورمان در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط این روزهایش بیان کرد: این روز‌ها مانند همه ورزشکاران در حال تمرین هستم. چه مسابقه‌ای در کار باشد یا نه، ورزش جزئی از زندگی من است، اما شدت کم و زیاد تمرینات به برگزاری مسابقات وابسته است. من در طول روز تمریناتم را پیگیری می‌کنم و در این روز‌ها بهترین استفاده را می‌برم تا از نظر آمادگی بدنی کمتر افت کنم.

به دلیل نگرفتن سهمیه المپیک تا چند وقت شوکه بودم

پورشیب در پاسخ به این سوال که آیا با حضور پیدا نکردن در المپیک توکیو کنار آمده است یا خیر، بیان کرد: از لحاظ روحی با توجه به شرایطی که به وجود آمده تا چند وقت شوک زده بودم، چون جایگاه بسیار خوبی در رنکینگ چهانی داشتم و سهمیه را هم گرفته بودم، اما به خاطر قانون فدراسیون جهانی به المپیک نرسیدم. با این حال این اتفاق را به فال نیک گرفتم و مثل همیشه شکرگزار خدا هستم، چون جایگاه، سلامتی و مدال‌هایی که دارم همگی از طرف خداوند به من هدیه شده است.

 

وی افزود: وقتی کسی برای هدفی تلاش می‌کند، اما به آن نمی‌رسد، کمی ناراحت می‌شود. ولی وقتی به خدا ایمان داشته باشیم، شرایط برای فرد به گونه دیگری رقم خواهد خورد. با این حال من چه در زندگی عادی و چه در ورزش به هیچ عنوان تسلیم اتفاق‌های غیر مترقبه نمی‌شوم.

 

اگر مسابقه‌ای در پیش باشد با همه توانم مبارزه خواهم کرد

کاپیتان تیم ملی کاراته در مورد اینکه شاید وضعیت سهمیه‌های کاراته با تغییراتی مواجه شود اظهار کرد: من همیشه تمام تلاشم را کردم تا بهترین نتیجه را در مبارزات بگیرم. امیدوارم هرچه خیر است پیش پای همه بیافتد. قطعا اگر مسابقه‌ای هم در پیش باشد، با همه توان تمام تلاشم را می‌کنم و برای کاراته و نام ایران افتخار آفرینی خواهم کرد.

 

باید منتظر تصمیم نهایی فدراسیون جهانی باشیم

او ادامه داد: فعلا وضعیت کسب سهمیه‌ها معلوم نیست و باید منتظر تصمیمات فدراسیون جهانی کاراته باشیم. باید دید با پشت سر گذاشتن ویروس کرونا، می‌توانیم شاهد برگزاری مسابقه‌ای در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله کاراته باشیم یا خیر. با این حال با وجود ویروس کرونا تا ۵ یا ۶ ماه آینده بعید می‌دانم که مسابقه‌ای برگزار شود, اما امیدوارم اگر مسابقه‌ای هم برگزار می‌شود شرایطمان طوری باشد که با آمادگی کامل روی تاتامی برویم.

امیدوارم با ریشه کن شدن کرونا شرایط به روال عادی برگردد

پورشیب در پایان عنوان کرد: امیدوارم همه مردم دنیا از جمله ایرانی‌ها در صحت و سلامت باشند. یک ویروس نشان داد که تا چه حد می‌تواند زندگی بشریت را مختل کند و آدم‌ها را از هم دور کند. ما باید قدر لحظات با هم بودن را بیشتر بدانیم و امیدوارم همه چیز به روال عادی خودش برگردد و اگر مسابقه‌ای برگزار شود قطعا با تمام توانم حضور پیدا کنم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا