خوش‌قدم: رقابت برای رسیدن به المپیک حساس است

سرمربی تیم ملی کاراته زنان ایران با ابراز رضایت از عملکرد شاگردانش در کاراته وان شیلی، گفت: رقابت بین نفرات برتر جهان برای رسیدن به المپیک، حساس و نزدیک است.

تیم زنان کاراته ایران در نخستین کاراته وان سال ۲۰۲۰ میلادی که در شیلی برگزار شد از چهار فرصت به ۲ مدال طلا دست یافت.

به گزارش کاراته نیوز «سمانه خوش‌قدم» در این خصوص در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: با احتساب مسابقات شیلی، پنج مسابقه برای نفرات راه یافته به المپیک از طریق رنکینگ سیستم باقی مانده بود که یکی از آنها برگزار شد.

وی افزود: به همین دلیل اکثر رقبای مهم ما حضور داشتند و اختلاف بسیار نزدیک است. بازیکنان و مربیان از یکدیگر شناخت خوبی دارند و همین مهم کار را دشوار کرده است.

خوش قدم افزود: بهترین عملکرد برای رزیتا علیپور و حمیده عباسعلی بود. سارا بهمنیار نیز جنگندگی بالایی به‌خصوص در دیدار رده‌بندی داشت که متاسفانه در ثانیه پایانی با بی لطفی داوران بازنده شد. طراوت خاکسار هم نسبت به گذشته خوب بود، اما به دلیل سرماخوردگی نتوانستیم وی را به طور کامل آماده کنیم.

سرمربی تیم ایران گفت: امیدوارم در فرانسه و مسابقات پارس بتوانیم عملکرد بهتری داشته باشیم. در چند وقت اخیر نحوه مبارزات نفرات را تغییر دادیم و به بخشی از خواسته‌هایمان رسیدیم.

وی گفت: در رنکینگ «بهمنیار» نفر چهارم است و تلاش می کنیم تا شرایط مناسب را حفظ کند و «علیپور» با کسب مدال طلا به جایگاه پنجم صعود کرد و امیدواریم در مسابقات باقی مانده وی را تا رتبه سوم بالا ببریم.

وی افزود: عباسعلی شرایط خوبی دارد و اختلافش با نفر بالا بسیار اندک است. خاکسار نیز با جایگاه خوب خود، باید برای رسیدن به المپیک تلاش کند. تمام هدف این است تا سه سهمیه ممکن را کسب کنیم. شاید روی کاغذ این مهم آسان باشد، اما در واقعیت کار طاقت فرسایی است.

خوش قدم ادامه داد: با توجه به اتفاقات ناراحت کننده‌ای که در روزهای اخیر در کشور رخ داد، تلاش بازیکنان این بود تا با کسب نتایج خوب، کمی موجب شادی مردم شوند.

وی در خصوص حضور تیم ایران در فرانسه، گفت: عباسعلی و خاکسار مشکلی ندارند و راهی فرانسه می‌شوند. من به همراه بهمنیار و علیپور راهی ایران می‌شویم تا پس از اخذ روادید فرانسه راهی پاریس شویم تا در اردو و مسابقات شرکت کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا