صافی: چشم بادامی‌ها مزه مدال را فراموش کرده‌اند/ برای احیاء دوباره آنها به کره آمده‌ام

سرمربی تیم ملی کاراته کره جنوبی، گفت: کاراته‌کاهای کره‌ای به خاطر شکست های پیاپی اعتماد بنفس خود را از دست داده‌اند و من بعد از ۵ سال برای احیا دوباره این تیم به کره جنوبی ‌آمده‌ام.

به گزارش کاراته نیوز احمد صافی در گفت‌وگو با خبرنگار وزشی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که نظر شما در مورد سطح فنی این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا پیش از آغاز المپیک توکیو چیست،‌گفت:‌ این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا به خاطر نزدیک بودن المپیک توکیو برای همه کشورها حائز اهمیت است، چون امتیازاتی که کاراته کاها در این رقابت‌ها کسب می‌کنند در رده‌بندی المپیک  آنها خیلی تاثیر دارد. در انتخاب نفرات جمع امتیازها هم می‌تواند خیلی به کاراته کاهایی که می‌خواهند در المپیک توکیو شرکت کنند، کمک می‌کند. ژاپن میزبان المپیک است و این موضوع رقابت را برای همه کشورها سخت‌تر می‌کند.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت: در واقع مبنای انتخاب نفرات را ژاپنی‌ها بر اساس این گذاشتند که بهترین نفرات که بالاترین رنکینگ را در انتخابی‌ها کسب کنند به عنوان نفر منتخب تیم ژاپن می‌توانند در مسابقات شرکت کنند و این عدالتی است که در تیم ژاپن دیده شده است. بنابراین آنها با بهترین نفرات خود در قهرمانی آسیا حضور خواهند داشت و قطعا رقابت‌ها سخت تر خواهد شد.

سرمربی تیم ملی کاراته کره جنوبی  در پاسخ به این سؤال که به نظر شما با توجه به جایگاه ازبکستان در کاراته آسیا آنها در این دوره از رقابت‌ها که میزبان مسابقات هستند می‌توانند موفق شوند یا خیر، گفت:‌ازبکستان در این دوره از رقابت‌ها میزبان مسابقات است. آنها چند قهرمان بزرگ و نامی را در ترکیب خود دارند. سایماتوف وچند قهرمان دیگر از کشور ازبکستان می‌توانند در این دوره از رقابت‌ها شگفتی‌ساز شوند. ما باید خیلی مراقب میزبانی ازبک‌ها باشیم هر چند که نماینده ۷۵ کیلوگرم آنها اخیرا در یک رویداد بهمن عسگری را شکست داده است. پس مقابل آنها باید دقت بیشتری کنیم. ضمن اینکه نباید فراموش کنیم آنها میزبان قهرمانی آسیا هستند.

صافی در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: از طرفی دیگر قزاق‌ها خیلی پیشرفت کرده‌‌ا‌ند و در کاراته وان‌ها موفق شدند مدال‌های خوبی را کسب کنند؛ خصوصا تکرار قهرمانی‌های مکرر نماینده وزن منهای ۶۰ کیلوگرم آنها یک مقدار کار را حساس می‌کند. آنها در منهای ۸۴ کیلوگرم نیز کاراته کا‌های خوبی دارند. ضمن اینکه در بخش بانوان هم در طول این مدت عملکرد خوبی داشتند. عربستان هم چندین سال است روی سکو بوده و حالا این وسط ایران مصصم، ایران پرانگیزه، ایرانی که در سه دوره شگفتی‌ساز؛ کمیته تیمی شده و حالا نیز در رده‌بندی آسیا جزو رتبه‌های بالا است به مصاف حریفان سرسخت خود خواهد رفت. البته نباید از تک ستاره‌ایی مثل اردن و کشورهای دیگر به راحتی گذشت.

وی در پاسخ به این سؤال که شما جزو مربیان لژیونری هستید که در کشوری دیگر فعالیت می‌کنید، به نظر شما حضور مربیان ایرانی در کشورهای دیگر چقدر باعث می‌شود رقابت‌ در قهرمانی آسیا حساس‌تر شود، گفت: یک بحثی که وجود دارد این است ک رقابت مربیان خارجی در آسیا خیلی زیاد است. البته بیشترین تعداد مربیان از کشور خودمان است. در کشور امارات متحده عربی خواجه حسینی و نادر بیگی، در کشور ماکائو رشیدنیا، در کشور مالزی سلیمانی و در کشور ویتنام حسن شاطر‌زاده،‌ بنده هم در کره جنوبی فعالیت می‌کنیم، ضمن اینکه نباید از فعالیت کرک‌آبادی در باشگاه‌های کشور چین به راحتی عبور کنیم. ما مربیان دیگری در باشگاه‌های کویت داریم که فعالیت می‌کنند و همه این فعالیت ها باعث می‌شود در رقابتی مثل قهرمانی آسیا مسابقات حساس تر شود. البته در بخش کاتا ایران یک مقدار عقب است و نتوانسته‌‌ایم موفقیت‌هایی را کسب کنیم. ما رقیب‌های جدی در کاتااز کشورهای ژاپن، چین تایپه، هنگ‌کنگ، مالزی را نباید دست کم بگیریم، این رقابت‌ها برای تیم ایران حساس است.در بخش تیمی گرفتن مدال شانس داریم، اما در بخش انفرادی باید یک برنامه‌ریزی دقیق انجام شود.

سرمربی تیم ملی کاراته کره جنوبی  در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه این دوره از رقابت‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: این دوره از رقابت‌ها از این لحاظ حائز اهمیت است که بیشترین شرکت کننده و بیشترین تعداد کشورهای حاضر در این رقابت‌ها در مسابقات ثبت خواهند شد، با توجه به اینکه این اولین و آخرین المپیکی است که کاراته در آن حضور خواهد داشت، کشورهای آسیایی به همین دلیل در تلاش هستند تا جایی برای خود در این رویداد بزرگ پیدا کنند تا نماینده‌ای در المپیک داشته باشند که این کار،‌کار سختی و طاقت‌فرسایی است.

صافی در پاسخ به این سوال که شرایط شما در حال حاضر با تیم ملی کره جنوبی چطور است و شما با این تیم با چه شرایطی قرار است در مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا کنید، گفت: با تیم ملی کره جنوبی در گذشته خیلی موفقیت‌های خوبی راکسب کردیم، در واقع با شروع کار من کاراته کره جنوبی مطرح شد و در رده های مختلف در کاتا و کومیته مدال‌های زیادی گرفتیم، در اوزان مختلف در مردان و زنان از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ و دو بار ورزشکار من تا پنجمی جهان هم پیش رفتند و کسب مدال‌های طلا و نقره در آسیا و دانشجویان جهان و ۷ مدال در بازی‌های آسیایی از نتایج خوب دوره مربیگری من در کره جنوبی بود.

در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ کره در مسابقات قهرمانی آسیا در بخش بزرگسالان هیچ مدالی کسب نکرد، در واقع بعد از من تیم کره جنوبی کامل افت کرد و فقط در بازی‌های آسیایی اندونزی در کاتا یک مدال برنز بدست آوردند. در حال حاضر با تیم کامل قرار نیست در مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا کنیم و در بخش کاتای تیمی نیز نماینده نداریم. در دو وزن بانوان نیز در این رقابت‌ها نماینده خواهیم داشت و در وزن ۵۵ کیلوگرم مردان نیز ورزشکاری نخواهیم داشت، اما تمرینات خیلی خوبی را برای حضور در این رقابت‌ها پشت سر گذاشته‌ایم و امیدوارم اعضاء تیم از این فرصت خوب استفاده کنند تا شانس حضور در المپیک را افزایش دهند. در کره  جنوبی کاراته خیلی مطرح نیست و ورزشکاران زیادی در این رشته ندارند و کار ما برای انتخاب نفرات برجسته و توانمند خیلی سخت است و در اردوها باید با کمترین تعداد و از پایه شروع کنیم. البته نیمی از تیم از افراد قبلی هستند اما اعتماد بنفس و موفقیت خود را در گذشته بخاطر شکست‌های پی در پی از دست داده اند و حالا باید از نظر روحی و روانی و کارهای تاکتیکی دوباره بازسازی شوند اما همه می‌دانیم که رقابت سختی خواهیم داشت و کار ساده نخواهد بود؛ خصوصا برای تیم‌های مثل کره  جنوبی که خیلی وقت است مزه مدال را فراموش کرده است. در واقع بعد از ۵ سال دعوت مجدد از من برای احیای دو باره این تیم است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا