انتخاب سلیقه ای و پاسخ غیرمنطقی سرمربی

صحبت های ضد و نقیض سرمربی تیم ملی بانوان در مصاحبه با خبرگزاری میزان در رابطه با لیست نفرات اعزامی به مسابقات آسیایی، سبب شد تا برخی نکات را به ایشان یادآوری و گوشزد کنیم.

به گزارش کاراته نیوز، پس از اینکه ستاره موسوی سرمربی تیم ملی بانوان کشورمان بدون برگزاری انتخابی، لیست نفرات اعزامی به مسابقات آسیایی را در دو بخش کومیته انفرادی و تیمی اعلام نمود، در مصاحبه ای با خبرگزاری میزان توضیحاتی پیرامون انتخاب های خود داد که به جای رفع ابهامات موجود، بر آن افزود.

ستاره موسوی در مصاحبه خود با خبرگزاری میزان که در تاریخ ۱۰ تیر ۹۸ انجام داد معیار انتخاب نفرات کومیته تیمی را لیگ جهانی ترکیه معرفی کرد در حالی که این موضوع پیش از این در سایت فدراسیون و یا سایر سایت های خبر مطرح نشده بود.

چه بسا اگر نحوه گزینش ملی پوشان و ملاک و معیار انتخاب آنها توسط سرمربی تیم ملی اعلام می شد، سایر کاراته کاهایی که مدعی پوشیدن لباس تیم ملی و حضور در رقابت های آسیایی بودند نیز در رقابت های لیگ جهانی ترکیه شرکت می کردند تا شانس خود برای حضور در تیم ملی بزرگسالان را بیازمایند.

موسوی در بخش دیگری از صحبت های خود دلایل انتخاب زهره برزگر به جای محدثه آقایی را اینگونه توضیح داد: زهره برزگر در طول این مدت عملکرد قابل قبولی داشت و در رقابت‌های کاراته وان ترکیه پس از ۴ دور پیروزی، در بازی پنجم با هانتی شکست خورد و پس از بررسی ‌های انجام شده، او را به عنوان نفر چهارم در ترکیب قرار دادیم.

در حالی که زهره برزگر در همان رقابت ها پس از دو پیروزی، در بازی سوم با نتیجه ۳ بر یک مغلوب شد و با شکست حریفش در بازی بعد، از گردونه مسابقات کنار رفت. این موضوع نشان می دهد سرمربی تیم ملی بانوان اطلاعات دقیقی از نتایج مسابقاتی که خود او در آن حضور داشت، ندارد.

همچنین لازم به ذکر است زهره برزگر از سال ۲۰۱۶ در هیچ رقابت بین المللی نتوانست بر روی سکو بایستد. این بازیکن در در وزن ۵۵- کیلوگرم امید صاحب مدال طلا جهان شد اما در همین وزن و در رده بزرگسالان نتوانست به مدالی دست پیدا کند و به دلیل عدم موفقیت تغییر وزن داد و به وزن ۶۱- کیلوگرم رسید که در این وزن نیز نتوانست نتیجه ای کسب کند در شرایطی که محدثه آقایی در همین بازه زمانی توانست به عنوان نماینده کشورمان طعم مدال در مسابقات کشورهای اسلامی جهان و مسابقات دانشجویان آسیا را بچشد و به عنوان بازیکن وزن ۶۸+ کیلوگرم در مسابقات آسیایی و در بخش کومیته انفرادی به میدان برود.

سرمربی تیم ملی در ادامه مصاحبه خود عدم دعوت از آقایی را شکست این بازیکن در دور نخست مسابقات ترکیه عنوان کرد که نمی تواند توجیح مناسبی برای خط زدن نام این بازیکن از لیست اعزامی به مسابقات آسیایی باشد در حالیکه شیما آل سعدی که در ترکیب کومیته تیمی معرفی شده است در شش حضور خود در لیگ های جهانی نتوانست به مدالی دست یابد و در چند مسابقه نیز در دور نخست مغلوب و حذف شده است.

لازم است به خانم موسوی یادآوری شود کاراته یک ورزش رکوردی نیست بلکه ورزش ثانیه ها و لحظه هاست و نمی توان دو مسابقه یکسان با نتیجه مشابه در آن پیش بینی کرد درنتیجه تنها راه نمایش عدالت، برگزاری مسابقات انتخابی برای تعیین ترکیب لیست اعزامی کومیته تیمی است

هر چند این احتمال وجود داشت که در رقابت های انتخابی، زهره برزگر و شیما آل سعدی با پیروزی بر سایر رقبا درترکیب نهایی قرار گیرند اما این انتخاب با رعایت حق و عدالت برای سایر رقبا اتفاق می افتاد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا