پایدار: با استفاده از فضای رسانه ای فضا را آلوده نکنیم/ نظرات کارشناسی باشد/باید به عملکرد سایر تیم ها احترام گذاشت

ابوالقاسم پایدار سرمربی تیم پاس قوامین گفت: تیم پاس با همدلی، تلاش و برنامه ریزی منظم توسط کادر فنی و همراهی خوب بازیکنان توانست به مقام قهرمانی برسد و دوستان ما نباید با استفاده از فضای رسانه ای شأن قهرمانی تیم پاس را پایین بیاورند.

پایدار ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار کاراته نیوز ، گفت: در ابتدا باید عرض کنم تیم ما در دوازدهمین دوره رقابت های سوپرلیگ توانست در رقابت با تیم های بسیار خوبی که حضور داشتند با همدلی، تلاش و برنامه ریزی منظمی که انجام شده بود به مقام قهرمانی دست پیدا کند. تیم ما در این مسیر و در گروه اول در دو دیدار رفت و برگشت برابر تیم های گوجوریو سی وا کای، مناطق نفت خیز جنوب، دانشگاه آزاد و آوای رزم به مبارزه پرداختیم که درپایان دور گروهی تیم ما توانست به همراه دانشگاه آزاد به مرحله بعدی صعود کند.

وی ادامه داد: تیم پاس در دیدار رفت مرحله گروهی برابر دانشگاه آزاد توانست با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ این تیم را شکست دهد و در مرحله برگشت با نتیجه ۱۵ بر ۱۴ مغلوب این تیم شد که در هیچکدام از دیدارها اعتراض و تنشی رخ نداد و دو تیم پاس قوامین و دانشگاه آزاد توانستند به مرحله نهایی صعود کنند و در مقابل آذرپینار تبریز و رعد پدافند هوایی ارتش تیم های اول و دوم گروه دوم برای کسب عنوان قهرمانی به رقابت بپردازند.

پایدار گفت: تیم ما توانست در اولین دیدار هفته پایانی برابر تیم پر قدرت آذرپینار تبریز که از حضور چند بازیکن ملی پوش سود می برد با نتیجه ۱۵ بر ۱۴ به پیروزی دست پیدا کند و به فینال راه یابد. در بازی فینال نیز با توجه به آنالیز دقیقی که از تیم دانشگاه آزاد انجام داده بودیم توانستیم در ابتدای امر و با دو برد کاتا تیمی و انفرادی علاوه بر ۸ امتیاز تیمی که کسب کردیم کاپ قهرمانی این بخش را نیز بدست آوردیم. در بخش کومیته (مبارزه) نیز تیم ما در سه بازی نخست دو برد توسط بهنام دهقان زاده و امیررضا میرزایی کسب کرد و در یک دیدار نیز مغلوب شد. میرزایی که یکی از ملی پوشان حاضر در تیم ما بود توانست در رقابت با هامون درفشی دیگر ملی پوش کشورمان که برای تیم دانشگاه به میدان آمده بود با نتیجه عالی ۱۲ بر ۳ به پیروزی برسد. در بازی چهارم که موجب جنجال توسط تیم حریف و در پی آن اخراج آنها شد، علی اصغر آسیابری که با توجه به کسب مدال نقره در لیگ جهانی مراکش و انگیزه ی بالایی که داشت برابر بهمن عسگری ملی پوش پر افتخار کشورمان قرار گرفت و در حالی که بازی با نتیجه نزدیکی به سود آسیابری رو به پایان بود، بهمن عسگری در یک درگیری برای کسب امتیاز بازیکن تیم ما را به بیرون از محوطه مسابقه هُل داد که این صحنه توسط داوران کمک دیده نشد اما از چشمان جناب آقای جواد سلیمی عضو شورای داوران جهان و رییس کمیته داوران فدراسیون کاراته که به عنوان داور وسط این رقابت را قضاوت می کردند پوشیده نماند و برای بهمن عسگری تقاضای اخطار نوع دوم شد که با تایید داوران کمک این رای صادر گردید.

سرمربی تیم پاس افزود: بعد از اعلام این رای مربی تیم دانشگاه لب به اعتراض گشود که این اعتراض با همراهی برخی بازیکنان تیم حریف به درون محوطه مسابقه کشانده شد و در حالی که راهی برای آرام کردن فضا وجود نداشت طبق قانون تیم دانشگاه با جریمه شیکاک از زمین مسابقه اخراج شدند. اگرچه در شرایطی این اتفاق نمی افتاد تیم پاس با توجه به آنالیزی که انجام داده بود نیز می توانست در دو بازی پایانی به رقابت بپردازد و عنوان قهرمانی را کسب کند.

پایدار با اشاره به اینکه تیم دانشگاه از تیم های باسابقه و عنوان دار سوپرلیگ کاراته است، گفت: تیم پاس از سال ۹۴ در سوپرلیگ کاراته کشور حضور داشت که ماحصل آن یک مقام دومی و دو مقام سومی است و با برنامه ریزی و تلاشی که انجام شد توانست در چهارمین سال حضور خود به مقام قهرمانی دست پیدا کند. لازم به ذکر است تیم ما در سال ۹۴ با اختلاف یک امتیاز نتیجه را به دانشگاه آزاد در فینال واگذار کرد اما کادر مدیریتی و فنی ما هیچگاه با کمک فضای رسانه ای شأن قهرمانی تیم دانشگاه را پایین نیاورد و با بی انصافی قهرمانی حریف را گزارش نکرد.

وی خاطر نشان کرد: در سال منتهی به المپیک، تمام نگاه ورزش کشور و جامعه به رشته ی کاراته است و امید بالایی به افتخار آفرینی این رشته در المپیک وجود دارد بر همین اساس ما نباید وجهه ی کاراته را در فضای رسانه ای بد جلوه بدهیم. همچنین برخی اصحاب رسانه نیاز دارند برای تفسیر های فنی از نظرات کارشناسان این رشته استفاده کنند نه اینکه در گزارشی عنوان کنیم در کاراته کارت زرد نشان داده شده است و یا از این قبیل صحبت های غیرکارشناسی مطرح شود. نباید انتظار داشت که لیگ کاراته کشور یک لیگ یک طرفه باشد و حمایت های یک جانبه ای از یک تیم های خاص صورت بگیرد بلکه باید در شرایط مساوی تیم ها به رقابت بپردازند تا شور و اشتیاق برای تیمداری و جذب اسپانسر در جامعه ورزش ایجاد شود.

پایدار در پایان ضمن تشکر از فدراسیون کاراته، سازمان لیگ و تمامی مسئولین در این حوزه، عنوان کرد: از حمایت های همه جانبه سردار «یاوری» معاون تربیت و آموزش ناجا، سرهنگ «مهدی نظری منظم» مدیرکل تربیت بدنی ناجا و سرهنگ دکتر «علی مقدم» رئیس هیات کاراته بابت حمایت های آنان از تیم کاراته پاس ناجا تشکر ویژه دارم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا