روحانی: حضور کاراته‌‌کای انگلیسی قدرت ایران را نشان می‌دهد

مربی تیم ملی کاراته ایران گفت: حضور کاراته‌کاهای قدرتمند از کشورهای انگلیس و ایتالیا برای اردوی مشترک نشان می‌دهد کاراته ایران یکی از مدعیان در دنیاست.

به گزارش کاراته نیوز حسین روحانی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره وضعیت تیم ملی کاراته در آستانه رقابت‌های کاراته‌وان مراکش گفت: خوشبختانه شرایط خیلی خوبی در اردوها داریم. ما بلافاصله پس از تعطیلات عید تمرینات را شروع کردیم و از ۱۸ فروردین برای حضور در رقابت‌های مراکش تمرینات سخت و فشرده‌ای داشتیم. البته در ایام عید هم با بچه‌ها در ارتباط بودیم و بیشتر در مورد مسائل بدن‌سازی با آنها صحبت می‌کردیم تا بدنشان از فرم آمادگی خارج نشود.

وی ادامه داد: اردوی ملی‌پوشان کاراته برای حضور در لیگ جهانی کاراته‌وان مراکش تا امروز ادامه دارد و بعد از آن هم روز ۲۷ فروردین راهی مراکش می‌شوند. خوشبختانه همان‌طور که گفتم شرایط خیلی خوب است. البته یکی دو نفر از ملی‌پوشان کمی از مصدومیت‌های قدیمی خود رنج می‌برند که تحت درمان هستند و امیدواریم تا روز اعزام مشکل آنها حل شود. ازنظر روحی روانی هم شرایط در اردوها بسیار مناسب است. خوشبختانه کاراته در این چند وقت اخیر نتایج قابل قبولی به‌دست آورده است.

مربی کاراته در ادامه صحبت‌هایش به حضور توماس جردن ملی‌پوش تیم ملی‌ کاراته انگلستان که چند روزی در ایران با ملی‌پوشان کاراته اردوی مشترک دارد، اظهار کرد: توماس به همراه مربی‌اش چند روزی به ایران آمده تا با ملی‌پوشان ما اردوی مشترک داشته باشد. به نظرم این اردو بیشتر از اینکه به ملی‌پوشان ما کمک کند، به این کاراته‌کای انگلیسی کمک می‌کند چراکه او می‌تواند در اینجا با حریفان تمرینی خوبی رقابت کند و سطح آمادگی خودش را بالا ببرد. ما در این مدت در کمپ‌های مختلف ازجمله ایتالیا و فرانسه شرکت کردیم و در لیگ جهانی اتریش هم نتایج خوبی کسب کردیم.

روحانی تأکید کرد: حضور توماس انگلیسی در اردوی مشترک با ملی‌پوشان ایران نشان می‌دهد که سطح کاراته ایران خیلی بالا رفته است. تا حدی که توماس جردن کاراته‌کای بزرگ انگلیسی درخواست اردوی مشترک با ملی‌پوشان ما دارد. البته غیر از توماس قرار است یک ملی‌پوش ایتالیایی هم با کاراته‌کاهای ایران اردوی مشترک داشته باشد اما فکر می‌کنم حضور او در ایران به بعد از لیگ کاراته وان مراکش موکول شود. حضور این نفرات در ایران و درخواست اردوی مشترک از سوی آنها نشان‌دهنده سطح بالای کاراته ایران است و همین موضوع موفقیت کاراته را در این چند سال اخیر نشان می‌دهد.

وی در مورد سطح مسابقات کاراته وان مراکش اظهار کرد: همه کشورهایی که در این مسابقه شرکت می‌کنند با تمام توانشان به میدان می‌آیند. از رقابت‌های کاراته‌وان مراکش تمامی مسابقات گزینشی کسب سهمیه المپیک محسوب می‌شوند و ملی‌پوشان هر امتیازی را بگیرند، کاملاً محاسبه می‌شود. بنابراین همه کشورها در تلاش هستند که ملی‌پوشان آنها امتیازات بالایی کسب کنند تا بتوانند سهمیه المپیک را به‌دست بیاورند.

روحانی با بیان اینکه آخرین مسابقه گزینشی المپیک در سال ۲۰۲۰ برگزار می‌شود، اظهار کرد: آخرین مسابقه گزینشی هم در فرانسه در سال ۲۰۲۰ برگزار می‌شود تا نفرات باقی‌مانده در کسب سهمیه المپیک مشخص شوند. کار در این مرحله سخت است و به همین خاطر ملی‌پوشان ما در تلاش هستند تا همان ابتدا به سهمیه المپیک برسند. متأسفانه فدراسیون هم در شرایط مالی سختی به سر می‌برد و امیدوارم با حمایت‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، کاراته در سال منتهی به المپیک بیشتر حمایت شود.

مربی تیم ملی کاراته در پاسخ به این سؤال که حضور کاراته در المپیک توکیو برای اولین و آخرین بار است، عنوان کرد: زمانی که کاراته به‌عنوان رشته المپیکی اضافه شد همه ما از این اتفاق خوشحال شدیم، اما متأسفانه حالا خبر می‌رسد که در المپیک ۲۰۲۴ دیگر کاراته حضور ندارد. البته از حالا تا المپیک ۲۰۲۴ پنج سال زمان داریم و نباید از حالا به این فکر کنیم که کاراته حتماً در المپیک ۲۰۲۴ حذف خواهد شد، چون ممکن است اتفاقات زیادی در این خصوص بیفتد.البته حذف کاراته از المپیک ۲۰۲۴ را من به فدراسیون جهانی کاراته مربوط می‌دانم چراکه آنها باید با توجه به شرایط و امکاناتی و همچنین قدمتی که رشته کاراته در جهان دارد، بتوانند این رشته را در المپیک نگه دارند. ناگفته نماند کمیته بین‌المللی المپیک هم برنامه‌ریزی‌های خاص خودش را دارد، به این معنی که یک‌رشته برای حضور در المپیک نباید تنها به قدمت و نیروی انسانی‌اش تکیه کند بلکه مسائل دیگر ازجمله اسپانسر هم باید داشته باشد. یکی از دلایلی که رشته تکواندو در المپیک ماندگار شد این بود که حامی مالی IOC برند سامسونگ است و فدراسیون جهانی تکواندو توانست این برند را به‌عنوان اسپانسر برای خودش جذب کند.

وی در مورد حذف کاراته از بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ عنوان کرد: متأسفانه این اتفاق هم چند روز پیش افتاد و روز گذشته هم به‌صورت رسمی اعلام شد. متأسفانه در فدراسیون جهانی کاراته زدوبندهای زیادی وجود دارد و همین مسائل باعث به وجود آمدن چنین مسائلی می‌شود. به نظرم رسانه‌ها در آستانه کسب سهمیه المپیک مسائل منفی مربوط به کاراته را کمتر بازنشر بدهند تا انگیزه بازیکنان را نگیرند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا