اعتبارات فدراسیون کاراته بسیار پایین‌ است/ عدم موفقیت در جذب اسپانسر

سرپرست فدراسیون کاراته گفت: سطح اعتبارات که برای فدراسیون کاراته در نظر گرفته‌اند نسبت به فدراسیون‌های حاضر در المپیک بسیار پایین‌تر است.

به گزارش کاراته نیوز محسن آشوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: مشکلات مالی بسیار زیادی متوجه فدراسیون‌های ورزشی است و این در حالی است که مسؤولان هیأت‌های ورزشی در استان‌ها با مشکلات مالی دوچندانی روبرو هستند و سطح انتظار از آن‌ها بسیار بالا است و ممکن است کسی مشکلات مالی مسؤولان هیأت‌های ورزشی در استان ها را باور نکند.

 

*نتوانستیم اسپانسر جذب کنیم

 

سرپرست فدراسیون کاراته ادامه داد: ما برای جذب اسپانسر خیلی تلاش کرده‌ایم تا بتوانیم بخشی از مشکلات مالی فدراسیون را جبران کنیم، اما موفق به این مساله نشده‌ایم و با توجه به این مساله مسؤولان هیأت‌های ورزشی در استان‌ها برای جذب اسپانسر قطعا با مشکلات بسیار بیشتری مواجه خواهند بود و این مساله کاملا واضح و مشهود است.

 

وی تصریح کرد: منابع مالی که در اختیار هیأت‌های ورزشی استان‌ها قرار داده‌ایم به مصداق آن است که به آن یک سوزن داده‌ایم و انتظار حفر یک تونل در ورزش استان را از آن‌ها داریم.

 

آشوری با اشاره به اعتبارات فدراسیون کاراته در سال‌جاری، گفت: امسال اعتبارات فدراسیون کاراته اعتبار یک فدراسیون غیرالمپیکی بود و سطح اعتبارات که برای فدراسیون کاراته در نظر گرفته‌اند نسبت به فدراسیون‌های حاضر در المپیک بسیار پایین‌تر است و این در حالی است که انتظارات برای کسب مدال از رشته ورزشی کاراته در المپیک ۲۰۲۰ بسیار بالا است.

 

وی افزود: فدراسیون کاراته ۱۰۰ درصد اعتبارات در نظر گرفته شده را در آبان‌ماه دریافت کرده و این در حالی است که تورنمت‌های بسیار زیادی پیش روی این فدراسیون برای آمادگی و کسب امتیازهای لازم در المپیک قرار دارد و حضور در همه آن‌ها بسیار هزینه‌بر خواهد بود.

 

*۴۳ کاراته‌کا دارای رنکینگ زیر ۱۰۰ داریم

 

سرپرست فدراسیون کاراته با اشاره به سطح رنکینگ کاراته‌کا‌های کشور، گفت: در کشور هم‌اکنون ۴۳ کاراته‌کا داریم که دارای رنکینگ زیر ۱۰۰ هستند و می‌توانند در لیگ جهانی کاراته وان شرکت کنند و برای کسب امتیازات لازم در راستای حضور در المپیک تلاش کنند و این مساله یک موفقیت برای کشور ما محسوب می‌شود، اما اعتبارات لازم برای حضور همه این ورزشکاران در مسابقات معتبر دارای رنکینگ را نداریم.

 

وی ادامه داد: با توجه به این مساله مجبور هستیم شرایط فدراسیون را مدیریت کنیم و در هر بازه زمانی به تعدادی از ورزشکاران این فرصت را بدهیم که برای کسب موفقیت‌های لازم در اردوهای و مسابقات برون‌مرزی حاضر شوند و در صورت عدم موفقیت از سایر ورزشکاران استفاده خواهیم کرد.

 

آشوری در پایان، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال آینده با توجه به انتظارات بالای که از رشته ورزشی کاراته در المپیک ۲۰۲۰ وجود دارد یک اعتبار قابل توجه‌ای برای این رشته ورزشی در نظر گرفته شده و بخشی از مشکلات ما کاسته شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا