عسگری: کاراته کا‌های دنیا فرصت تمرین با ستاره‌های ایران را دارند

ملی پوش کاراته گفت: کمپ تمرینی ایتالیا فرصتی برای کاراته کا‌های دنیا است تا با ستاره‌های ایران تمرین کنند.

به گزارش کاراته نیوز بهمن عسگری ملی پوش کاراته مردان کشورمان در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمیگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد:دومین مرحله اردوی آمادگی تیم خیلی خوب برگزار شد و حضور مربی بدنساز جدید، به افزایش آمادگی ملی پوشان کمک زیادی کرد. از روز یکشنبه هفته آینده سومین مرحله که متصل به اعزام است را آغاز می‌کنیم و پس از آن برای حضور در کمپ تمرینی راهی کشور ایتالیا می‌شویم.

او ادامه داد: در این کمپ تیم ژاپن هم حضور دارد و این اردو تدارکاتی به آمادگی تمام کاراته کا‌ها کمک می‌کند. البته حضور تیم ملی ایران در این کمپ فرصتی است تا ورزشکاران دیگر کشور‌ها با ستاره‌های کاراته ایران تمرین کنند.

عسگری درباره اینکه آیا در این کمپ تمرینی حریف سنتی او از ایتالیا حور دارد عنوان کرد: دقیق نمی‌دانم که نفرات اصلی تیم ملی ایتالیا در این کمپ حضور دارند یا خیر. اگر حریف سنتی من در این کمپ باشد فرصت خوبی است تا هر دو نفر تجربه لازم را از مبارزه و تمرین بدست آوریم.

لیگ جهانی فرانسه از رقابت‌های قهرمانی جهان سخت‌تر است
ملی پوش کاراته در ادامه بیان کرد: در حال حاضر رنکینگ دوم جهان در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم هستم و امیدوارم با حضور موفق در لیگ‌های محتلف جهانی بتوانم این روند را ادامه دهم تا سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کنم. لیگ جهانی کاراته وان فرانسه اولین مسابقه مهم در سال ۲۰۱۹ است که در سطح بالای فنی برگزار می‌شود و معتقدم این لیگ حتی از رقابت‌های قهرمانی جهان مادرید سخت‌تر است چراکه هر کشور می‌تواند در هر وزن ۲ یا ۳ ورزشکار را اعزام کند واین کار را برای تیم‌ها سخت خواهد کرد.

امیدوارم تیم دانشگاه آزاد در سوپرلیگ کاراته قهرمان شود
او درباره حضورش در سوپرلیگ کاراته ایران گفت: در مسابقات سوپرلیگ برای تیم دانشگاه آزاد روی تاتامی می‌روم و امیدوارم که تیم ما با کمک کاراته کا‌های جوان و با تجربه خود بتواند مانند سال‌های گذشته عنوان قهرمانی فصل را از آن خود کند. خوشبختانه در حال حاضر زمان برگزاری مسابقات سوپر لیگ نسبت به ادوار قبلی بهتر شده است و پیش از این که وارد مرحله دوم اردو شویم با حضور در این رقابت ها توانستم آمادگی خودم را محک بزنم و نقاط ضعف و قوتم را پیش از ورود به اردوی تیم ملی شناسایی کنم.

زمان برگزاری سوپرلیگ کاراته نسبت به گذشته بهتر شده است
عسگری تصریح کرد: در سال های گذشته مسابقات سوپرلیگ بلافاصله بعد از رقابت های جهانی و آسیایی آغاز می شد که این موضوع باعث افزایش خستگی ملی پوشان بود اما این فاصله زمانی که امسال اتفاق افتاد باعث شد تا ملی پوشان هم با آمادگی بیشتری در رقابت ها شرکت کنند و دچار مصدومیت یا خستگی نشوند.

لیگ کاراته ایران از نظر فنی بالاتر از لیگ دیگر کشور ها است
ملی پوش کاراته ادامه داد: در کشورهای دیگر ۲ یا ۳ کاراته کا معروف حضور داشته باشد اما در ایران در هر وزن ورزشکاران حرفه ای و قدرتمندی حضور دارند که همین موضوع باعث شد تا ایران جزو معدود کشورهایی باشد که لیگ حرفه ای در کاراته دارد و در هیچ کشوری نمی توانیم لیگی به اندازه حرفه ای و سطح بالا پیدا کنید. لیگ کاراته ایران از نظر فنی بالاتر از لیگ دیگر کشور ها است.حضور در لیگ کاراته کمک زیادی با آمادگی ملی پوشان کرده و تاثیر فراوانی در روند رو به رشد کاراته داشته است.

لیگ کاراته ایران نسبت به سایر کشورها حرفه ای تر است
عسگری تصریح کرد: با توجه به اینکه کاراته کاهای ایران عملکرد فوق العاده ای داشتند. چند تیم مختلف برای حضور ملی پوشان ایران در لیگ کشورشان پیشنهاداتی دده اند اما به دلیل اینکه لیگ ایران حرفه ای تر است و همچنین از نظر قرارداد مبلغ بیشتری در سوپرلیگ ایران به ورزشکاران داده می شود به همین دلیل بیشتر کاراته کاها حضور در لیگ کشور را انتخاب می کنند.

ملی پوش کاراته عنوان کرد: امیدوارم حمایت حامیان مالی از سوپرلیگ کاراته بیشتر شود و شاهد افزایش مبلغ قرارداد کاراته کاها باشیم چرا که بیشتر ورزشکاران ما امور زندگی خود را از طریق همین لیگ و یا تیم ملی می گذرانند. در حال حاضر حقوق ملی پوشان از چند ماه گذشته پرداخت نشده است و امیدوارم که وضعیت حقوق ها همان طور که قول دادند از این ماه به لحاظ پرداخت نظم پیدا کند. با توجه به اینکه کاراته المپیکی شده، نگاه وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به تیم ملی فرق کرده است و کاراته می تواند در المپیک ۲۰۲۰ توکیو از مدال آوران کاروان ورزشی ایران باشد و این موضوع نیاز به حمایت بیشتر از سوی مسئولان و حامیان مالی دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا