عملکرد تیم ملی بانوان در رقابت های جهانی اسپانیا

بیست و چهارمین دوره رقابت های جهانی اسپانیا در حالی به پایان رسید که تیم ملی ایران تا پایان روز پنجم توانست به یک مدال طلا، یک نقره و سه برنز دست پیدا کند.

به گزارش کاراته نیوز، نتایج تیم ملی ایران در اسپانیا در حالی رقم خورد که تنها یک برنز حاصل عملکرد تیم ملی بانوان ایران در این رقابت ها باشد.

 

وزن ۵۰- کیلوگرم/ سارا بهمن یار

 

سارا بهمن یار کاراته کا جوان و با انگیزه تیم ملی در وزن ۵۰- کیلوگرم تنها نماینده بانوان در این پیکارها بود، که توانست با کسب پنج برد و یک شکست به مدال برنز این رقابت ها دست پیدا کند.

بهمن یار در طی ۶ دیداری که به میدان رفت ۲۰ امتیاز به دست آورد و ۴ امتیاز نیز از دست داد. وی در پنج دیداری که با پیروزی پشت سر گذاشت تنها یک بار با رای داوران (هانتی) برابر حریف چینی به پیروزی رسید.

 

وزن ۵۵- کیلوگرم/ فاطمه چالاکی

 

چالاکی در مجموع دو بخش تیمی و انفرادی شش بازی انجام داد که در پایان ۸ امتیاز به دست آورد و ۷ امتیاز از دست داد. البته چالاکی در بخش انفرادی یک بازی انجام داد که حاصل آن نتیجه ۶ بر ۵ بود.

چالاکی در بخش تیمی نیز پنج بازی انجام داد که دو پیروزی و سه تساوی حاصل کار این بازیکن بود.

 

وزن ۶۱- کیلوگرم/ رزیتا علیپور 

 

علیپور که چند ماه پیش نقره بازی های آسیایی را کسب کرد، با انگیزه ای خوب پا به این رقابت ها گذاشته بود. این بازیکن در در مجموع رقابت های انفرادی و تیمی هشت بازی انجام داد و توانست ۱۴ امتیاز کسب کند و در مقابل ۹ امتیاز از دست داد. علیپور در بخش انفرادی شش بازی انجام داد که در پایان این رقابت ها با دو باخت برابر ژاپن و مراکش از گردونه رقابت ها کنار رفت.

 

در بخش تیمی نیز، سه بازی انجام داد که ماحصل آن دو تساوی و یک باخت بود.

 

** نکته قابل تامل؛ چرا بازی رپه شارژ رزیتا علیپور، با تاخیر آغاز شد و سرمربی تیم ملی با تاخیر در تاتامی حاضر شد، در متن های بعدی به طور کامل به این موضوع اشاره خواهد شد.

 

وزن ۶۸- کیلوگرم/ کاپیتان پگاه زنگنه 

 

کاپیتان تیم ملی بانوان پس از بازگشت به عرصه قهرمانی و پس از کنار زدن حریفان داخلی ابتدا توانست در بازی های آسیایی اندونزی به مدال برنز دست پیدا کند. وی در این دوره از رقابت های قهرمانی جهان در دو بخش انفرادی و تیمی، پنج بار به مصاف حریفان رفت و توانست ۵ امتیاز به دست آورد. وی در این تقابل ها ۵ امتیاز نیز از دست داد. دو پیروزی، دو شکست و یک تساوی حاصل عملکرد وی در این پیکارها بود که دو شکست او موجب حذف او از رقابت های انفرادی و در بخش تیمی هم از دست دادن مدال تاریخی رقابت های جهانی بود.

 

 

وزن ۶۸+ کیلوگرم/ حمیده عباسعلی 

 

حمیده عباسعلی پر افتخارترین کاراته کا بانوان نیز پس از کسب مدال برنز در پیکارهای بازی های آسیایی اندونزی، گام در این رقابت ها نهاد که در مجموع دو بخش انفرادی و تیمی ۹ بازی انجام داد. وی در این پیکارها ۱۲ امتیاز کسب کرد و ۱۵ امتیاز از دست داد. در بخش انفرادی، عباسعلی در بازی نخست خود با قبول نتیجه ۴ بر ۲ شکست خورد و دستش از مدال کوتاه ماند. وی در بخش تیمی پنج بازی در ترکیب نخست و سه بازی به عنوان نماینده تیم در شرایط برابر به میدان رفت که در جمع این بازی ها ۳ برد، ۴ مساوی و ۱ باخت به دست آورد. تنها باخت عباسعلی در دیدار برای کسب مدال برنز بود و در حالی که از حریف یک بر صفر عقب بود، هانسوکو شد و تیم ایران دستش از مدال کوتاه ماند.

 

(در این متن، باخت حمیده عباسعلی در هانسوکو، ۸ بر صفر محاسبه شد)

 

 

فردا و پس از پایان رقابت های جهانی، عملکرد تیم ملی کاراته آقایان نیز بررسی خواهد شد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا