سرمربی مورد نظر دردسترس است، اما پاسخگو نیست/ موسوی، همه کاره و هیچ کاره!

انتخابی عجیب و غریب تیم ملی کاراته بانوان در حالی روز گذشته برگزار شد که ستاره موسوی سرمربی تیم ملی بانوان کاراته به هیچ عنوان حاضر نیست درمورد انتخابی تیم ملی پاسخگو باشد!

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسابقات جهانی کاراته در حالی از ۱۵ تا ۲۰ آبان ماه به میزبانی مادرید اسپانیا برگزار خواهد شد که تیم ملی بانوان کاراته ایران برای سومین بار در پیکارهای جهانی حضور خواهند داشت. به همین دلیل با تصمیم مسئولان فدراسیون کاراته رقابت‌های انتخابی تیم ملی بانوان بزرگسال روز گذشته (دوشنبه ۱۶ مهرماه) در سالن شهید کبگانیان تهران برگزار شد و در نهایت رزیتا علیپور و فاطمه چالاکی جواز حضور در رقابت‌های جهانی اسپانیا را کسب کردند. بانوان کاراته قرار است در ۵ وزن راهی مسابقات جهانی اسپانیا شوند اما روز گذشته تنها در ۲ وزن انتخابی برگزار شده و این موضوع باعث به وجود آمدن حواشی زیادی شده است. پیش از این سارا بهمنیار در وزن منهای ۵۰، پگاه زنگنه در وزن منهای ۶۸ و حمیده عباسعلی در وزن به اضافه ۶۸ کیلوگرم به عنوان نفرات اصلی این اوزان برای حضور در رقابت های جهانی اسپانیا معرفی شدند.

برگزاری انتخابی تیم ملی در ۲ وزن (منهای ۵۵ و منهای ۶۱ کیلوگرم) حواشی بسیار زیادی را به وجود آورده و برخی از مربیان و کارشناسان به نوع و نحوه برگزاری انتخابی تیم ملی انتقاد کردند، انتقادی که انصافا هم قابل قبول است و به غیر از افسانه باقری نایب رئیس بانوان فدراسیون کاراته کسی دیگری پاسخگوی خبرنگاران نبوده و نیست.

باقری نایب رئیس بانوان که همیشه در تمام مراحل انتخابی ها و مسابقات  به صورت منطقی و بدون هیچ گونه گاردگیری در ناکامی‌ بانوان و موفقیت‌های آنها پاسخگوی اصحاب رسانه بوده و هر آنچه که نیاز خانواده بزرگ کاراته و کارشناسان بوده را برای همه توضیح داده، اما دیگر مسئولان فدراسیون فقط زمانی که تیم ملی نتیجه می‌گیرد، حتی با تماس با اصحاب رسانه برای گفت‌وگو اعلام آمادگی می‌کنند! گویا همه دوست دارند فقط موفقیت ها را به نام خود ثبت کنند.

به هر روی انتخابی تیم ملی بانوان برگزار شد، اما نوع برگزاری این انتخابی‌ها به هیچ عنوان شفاف نبوده و کسی هم در مورد این موضوع حاضر نیست توضیح بدهد که چرا انتخابی تیم ملی تنها در ۲ وزن برگزار شده است؟ اینکه اگر قرار به برگزاری رقابت‌های انتخابی است پس بدون شک همه نفرات باید در انتخابی شرکت می‌کردند، اما با این نوع انتخابی که روز گذشته برگزار شد مشخص شد که سرمربی تیم ملی بانوان هیچ کاره است و مسئولان فدراسیون (قطعا نایب رئیس بانوان هم در این موضوع دخیل نیست) تصمیم گیرنده بوده اند که شکل انتخابی ها به این صورت باشد و تنها در دو وزن دیدار های انتخابی برگزار شود.

اینکه گفته می‌شود ما در برخی از اوزان تنها همان یک نفر کاراته کای اعزامی به اسپانیا را داریم و دیگر هیچ کاراته‌کایی در این وزن نداریم واقعا جای تعجب دارد، به همین دلیل سوال ما از مسئولان فدراسیون و بخصوص دبیر فدراسیون که همیشه در مورد بانوان تصمیم گیرنده بوده،  این است که اگر پگاه زنگنه از تیم ملی بانوان بعد از بازی‌های آسیایی اندونزی خداحافظی می‌کرد، آیا تیم ملی کاراته بانوان بدون نماینده در وزن ۶۸- کیلوگرم راهی اسپانیا می‌شد؟ اگر جواب مثبت است که باید برای فدراسیونی که هیچ پشتوانه‌ای برای نمایندگان خود ندارد، تاسف خورد!

البته پیش از این قرار بر این بود نتایج بازی‌های آسیایی و رنکینگ حضور در مسابقات مختلف در رقابت‌های انتخابی تاثیرگذار باشد، اما نوع برگزاری انتخابی تیم ملی که روز گذشته در کبگانیان برگزار شد، خلاف آنچه که گفته شده بود را نشان داد!  به هر حال اگر بگویم محسن آشوری دبیر فدراسیون کاراته و مسعود رهنما مشاور عالی فنی تیم‌های ملی سیاست گذاران انتخابی تیم های ملی بانوان تصمیم گیرنده اول و آخر هستند، اشتباه نگفته‌ایم.

ستاره موسوی که حالا سرمربی تیم ملی کاراته شده بدون شک دوست ندارد این مسئولیت را به راحتی از دست بدهد و هر آنچه که از بیرون به او دیکته می‌شود را اجرا می‌کند تا همچنان سرمربی تیم ملی بماند، چرا که اگر غیر از این باشد، باید با سرمربیگری تیم ملی خداحافظی کند، در واقع او همه کاره و هیچ کاره است!

به هر حال با فلاش بک به یک ماه گذشته و هر آنچه که در اردوی تیم ملی بانوان در یکی از استان‌های شمالی کشور رخ داد، به راحتی می‌توان به این نتیجه رسید که حتی تمرین تیم ملی بانوان نیز برعهده موسوی نیست و مسعود رهنما با هماهنگی دبیر فدراسیون همه کاره تیم ملی بانوان است و حتی نایب رئیس و سرمربی تیم ملی نیز نمی‌تواند در این زمینه صحبتی کند.

اینکه سرمربی تیم ملی بانوان مقابل تماس خبرنگاران سکوت می‌کند، ما را یاد ضرب المثلی می‌اندازد که می‌گویند، طلایی که پاک است، چه منتش به خاک است.  به هر حال اگر موسوی تصور می‌کند که هیچ ایرادی در نحوه برگزاری انتخابی ها وجود ندارد، بدون شک باید پاسخگوی همه کارشناسان و اصحاب رسانه باشد.

هر چند که با رفتارهای که سرمربی تیم ملی بانوان نشان می‌دهد کاملا آشکار است که او فقط نام سرمربی تیم ملی را با خود یدک می‌کشد و تصمیم گیرنده فرد دیگری است و برای از دست ندادن جایگاه خود روزه سکوت در اختیار کرده است. به هر حال ترکیب تیمی که با عدالت بسته نشود، قطعا نتیجه نخواهد گرفت، حال اینکه این عدالت در تیم ملی مردان و یا بانوان رعایت نشده باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا