خانه کاراته نداریم و ناچاریم در سالن هندبال تمرین کنیم/ قضاوت انتخابی کاتا را برعهده داوران جهانی واگذار کردیم

افسانه باقری نایب رئیس بانوان فدراسیون کاراته گفت: به دلیل نداشتن سالن و خوابگاه اختصاصی، اردوهای تیم ملی بزرگسالان بانوان در سالن هندبال کمیته ملی المپیک برگزار می‌شود.

به گزارش کاراته نیوز افسانه باقری نایب رئیس فدارسیون کاراته در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که شرایط تیم ملی بانوان اعزامی به بازی‌ای آسیایی جاکارتا به چه صورت است، گفت: به دلیل نداشتن خانه کاراته اختصاصی اردوهای تیم ملی بزرگسالان بانوان در سالن هندبال کمیته ملی المپیک برگزار می‌شود. شرایط نفرات حاضر در اردو با توجه به نزدیک شدن مسابقات روز به روز بهتر می‌شود.پس از بازگشت از مسابقات قهرمانی آسیا در اردن این سومین مرحله اردویی است که از ۲۳ آغاز خواهد شد. نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا و نفراتی که در رنکینگ جهانی حضور دارند در اردوها شرکت می‌کنند. مرحله آخر از ۲۳ آغاز می‌شود و این مرحله تا روز اعزام به جاکارتا پیگیری می‌شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: ما به دو دلیل نفرات رنکینگ‌دار و کاراته‌کاهای اعزامی به بازی‌های آسیایی را در اردو نگه داشتیم دلیل اول اینکه کاراته‌کاهای اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا حریف تمرینی داشته باشند و دلیل دوم نفراتی که رنکینگ‌دار هستند از لحاظ آمادگی افت نداشته باشند.

نایب رئیس فدارسیون کاراته در پ اسخ به این سوال که انتخابی تیم ملی کاتا بانوان آیا قرار است در ارومیه برگزار شود یا خیر، گفت: تصمیم گرفتیم بچه‌های کاتا تیم ملی را به ارومیه اعزام کنیم تا انتخابی تیم ملی کاتا انفرادی و تیمی بانوان در ارومیه برگزار شود قرار است جام وحدت دوستی در این شهر برگزار شود و داوران جهانی نیز در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت، قطعا آنها شرایط قضاوت بهتری را دارند و ما در حضور آنها و با قضاوت آنها انتخابی کاتا بانوان را برگزار خواهیم کرد.

باقری در پاسخ به این سوال که برگزاری اردوی تیم ملی امید دختران چرا به تعویق افتاد گفت: با توجه به اینکه ما مشکل سالن داریم در سالن شهید کپکانیان جوانان اعزامی به المپیک آرژانتین تمرین می‌کنند و فضای دیگری برای تمرین ملی‌پوشان ما وجود ندارد فصل تابستان است و مسئولان سالن شهید کپکانیان برنامه‌های آموزشی مختلفی را دارند. هر چند اولویت ما تیم ملی است اما شرایط برگزاری اردو در کپکانیان برای تیم ملی امید وجود ندارد.در حال حاضر ۳۱ نفر در اردوی تیم ملی امید حضور دارند و کردستان میزبان برگزاری اردوی تیم ملی امید است. قرار بود اردوها از ۲۴ مرداد ماه آغاز شود اما میزبان اعلام کرد به دلیل اینکه سالن برگزاری اردوها کامل نشده است با چند روز تأخیر این اردو آغاز شود و از ۲۹ اردوی تیم ملی امید برگزار می‌شود.

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: ما می‌توانستیم انتخابی برگزار کنیم و تعداد نفرات اردونشین را کمتر کنیم اما با توجه به اینکه قرار است این نفرات به مسابقات کاراته‌وان سری A چین اعزام شوند تصمیم گرفتیم همه نفرات در اردو حضور داشته باشند و پس از اینکه کادر فنی عملکرد همه آنها را بررسی کرد بهترین‌ها را انتخاب کنیم. قطعاً‌ با طولانی شدن اردوها کادر فنی می‌تواند دستش برای انتخاب تیم ملی باز باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا