بر چه اساسی این حرف را زدید!؟

مربی تیم  کاراته بانوان (ستاره موسوی) در خصوص دلیل حذف ۵۵- کیلوگرم در گفت و گو با خانواده بزرگ ورزش (SBF)، اظهار کرد: در بخش بانوان چهار سهمیه بیشتر نداریم. کاراته کای این وزن به کاراته کاهای ژاپن ، ویتنام و چین تایپه باخته است و در نهایت، بررسی های ما به اینجا ختم شد که این وزن را اعزام نکنیم و از نفر برتر آن خواستیم در هر وزنی که می خواهد انتخابی بزند.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز، این گفته ی مربی تیم ملی با کدام نظر کارشناسانه بیان شده است مشخص نیست!؟

از سال ۲۰۱۰ ایران به طور رسمی توانست مجوز حضور بازیکنان زن با پوشش اسلامی را در مسابقات آسیایی دریافت کند، و در ادامه تنها دو وزن در کاراته بانوان در انفرادی حضور دارند که توانستند ۳ مدال انفرادی در رقابت های آسیایی کسب کنند.

این اتفاق در وزن ۵۵- کیلوگرم توسط فاطمه چالاکی در سال های ۲۰۱۰، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ و در وزن ۶۸+ کیلوگرم توسط حمیده عباسعلی در سال های ۲۰۱۱، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ رخ داد و اوزان باقیمانده در قسمت انفرادی یا تک مدالند یا دو مدال در آسیا دارند و همین موضوع ما را متعجب نگه داشته که موسوی، مربی تیم ملی بانوان چگونه می گوید توانایی کسب مدال را در ۵۵- کیلوگرم نداریم…!!!

موضوع دوم که از تعجب انگشت ما را بر دهان نگه داشت، حریفانی است که طبق گفته ی مربی تیم ملی نماینده وزن ۵۵- کیلوگرم از آنها باخته است اما باید به ایشان یاد آوری شود پس از شکست چالاکی در نیمه نهایی بازی های آسیایی گوانگ ژو برابر ویتنام، در سال ۲۰۱۲ همین حریف ویتنامی ۵ بر ۱ مغلوب چالاکی شد و در سال ۲۰۱۳ نیز ۹ بر ۱ نتیجه را به چالاکی واگذار کرد. اما حریف سرسخت دوم که به گفته موسوی چین تایپه بود، چالاکی در سال ۲۰۱۲ بر او غلبه کرده بود و در سال ۲۰۱۳ به نقل از سایت فدراسیون کاراته با توجه به جلو بودن امتیاز در مسابقه در ثانیه های پایانی با ضربه ی عقربک نتیجه را واگذار کرد در نتیجه او نیز نمی تواند حریف قدرتمندی باشد.

مربی تیم ملی بانوان در حالی از حریف ژاپنی بعنوان قدرتمندترین حریف چالاکی نام می برد که اگر سال ۲۰۱۰ چالاکی این حریف ژاپنی را در نیمه نهایی مسابقات آسیایی هنگ کنگ شکست نمی داد، تیم ایران قهرمان آسیا نمی شد و چالاکی در آن دوره لقب تنها فینالیست امیدهای آسیا را از آن خود نمی کرد.

واقعا باید به مربیان تیم ملی بخاطر اطلاعات کافی و درستشان تبریک گفت. پیشنهاد ما به این مربیان این است که با مراجعه به سایت های مرتبط با کاراته ویا حتی سایت فدراسیون کاراته اطلاعات خود را بالا ببرند و با کارشناسی عجیب و غلط خود با آینده ی کاراته کشور و یک بازیکن بازی نکنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا