فرید خمامی: وظیفه فدراسیون کاراته است که از حق مربیان تیم دانشجویان دفاع کند/ اگر تیم دانشجویان نتیجه نمی‌گرفت یقه ما را می‌گرفتند

مربی تیم کاراته دانشجویان گفت: اتفاقاتی که در عدم اعزام کادرفنی تیم دانشجویان افتاد بی‌احترامی به ما بود و وظیفه فدراسیون کاراته است تا از حق ما دفاع کند.

به گزارش کاراته نیوز، مازیار فرید خمامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص عدم حضور کادرفنی تیم ملی دانشجویان همراه این تیم در مسابقات دانشجویان جهان اظهار داشت: در ابتدا باید از فدراسیون ورزش‌های دانشجویی بابت اعزام تیم ملی کاراته تشکر کنم اما مشکلاتی نیز در جهت حضور این تیم در ژاپن وجود داشت که با پیدا کردن راهکاری باید برای آینده از وقوع آنها جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: با درخواست شهرام هروی، من و حسن روحانی به عنوان مربی به کادرفنی تیم دانشجویان اضافه شدم و تا روز اعزام نیز در اردو حضور داشتیم. در مدت آماده‌سازی تیم دانشجویان نیز با هماهنگی هروی، اردوی مشترکی با تیم بزرگسالان داشتیم که روی نگاه، نحوه تمرینات و روحیه بازیکنان ما بسیار تاثیرگذار بود.

مربی تیم کاراته دانشجویان تاکید کرد: اینکه در عدم اعزام کادرفنی تیم دانشجویان چه اتفاقاتی افتاد جای بحث زیادی وجود دارد. اگر تصمیم بر این بود که مربیان تیم ملی به ژاپن اعزام نشوند، باید صاحب زمانی حداقل وقت بیشتری در تمرینات تیم ملی صرف می‌کرد تا برای هدایت بهتر بازیکنان با روحیات و عملکرد آنها آشنایی بیشتری داشته باشد. با توجه به اینکه هیچ صحبتی با ما در خصوص دریافت ویزا و مسائل دیگر نشد و تنها مدارک از ما گرفتند، مشخص بود که مربیان تیم ملی اعزام نخواهند شد.

فرید خمامی افزود: در ابتدا نیز به ما اعلام کردند با توجه به حضور خدابخشی و اباذری در مسابقات قهرمانی آسیا در اردن و برگزاری مسابقات دانشجویان جهان در ژاپن این دو نفر به خاطر برهم خوردن شرایط فیزیولوژی بدنشان اعزام نشوند که ما با این موضوع مخالفت کردیم. اباذری نیز در نهایت تنها مدال طلای ما را در ژاپن کسب کرد. همچنین قرار بود علاوه بر نفرات اوزان انفرادی با توجه به عملکرد بازیکنان در انتخابی دانشجویان به ترتیب مهدی قراری‌زاده، مهدی قاهری و یونس نوروزی نیز در کومیته تیمی حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: در شب آخر اما تصمیم گرفته شد که مهدی قاهری و یونس نوروزی اعزام نشوند که ما اعتراض کردیم و اعلام کردیم قطعا این نفرات از لحاظ روحی ضربه خواهند خورد. فرجی، رئیس فدراسیون کاراته نیز با شنیدن توضیحات ما و با وجودی که فدراسیون کاراته در مشکلات مالی قرار داشت با رئیس فدراسیون دانشجویی هماهنگ کرد که تا با پرداخت نصف مبلغ اعزام از سوی فدراسیون کاراته و نصف دیگر از سوی بازیکنان آنها نیز تیم ملی را همراهی کنند. بازیکنان تیم کاتا نیز چنین شرایطی را داشتند که باز هم فدراسیون لطف کرد و شرایط اعزام آنها را نیز فراهم کرد اما در نهایت این بازیکنان از لحاظ روحی ضربه خوردند.

مربی تیم کاراته دانشجویان در خصوص نتایج تیم ملی کاراته دانشجویان و حذف خدابخشی به دلیل دیر حاضر شدن در تاتامی گفت: به هر حال باید کسب عنوان نایب قهرمان دانشجویان جهان را تبریک گفت اما دلخوری‌هایی پیش آمد که باید تلاش شود در دوره‌های آینده از بروز آن جلوگیری کرد. اینکه اسامی تیم ملی از طریق فضای مجازی ارسال و با بازیکنان در فضای مجازی ارتباط داشت یا بازیکن ما ۲۰ دقیقه بعد از اعلام شدن نامش در تاتامی حاضر شود و از دور مسابقات کنار برود، در شان کاراته نیست و نگاه دنیا را به کاراته ایران عوض می‌کند.از طرفی شکست تیم کومیته با وجود برتری تیم ملی بزرگسالان در مسابقات مختلف مقابل ژاپن در فینال این رقابت‌ها اتفاق جالبی نبود.

خمامی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه قرار نبود کادرفنی تیم ملی به این رقابت‌ها اعزام شود، بهتر نبود آنها از هدایت تیم ملی کناره‌گیری می‌کردند، گفت: به خاطر بازیکنان هیچ وقت این کار را نمی‌کردیم. سالیان سال است که در کاراته ایران حضور دارم و علاقمند سفر نیستم و به خاطر آمادگی بازیکنان تا روز آخر در اردوی حضور داشتم تا آنها با آمادگی مناسب در مسابقات حضور داشته باشند. حالا نیز اگر مسئله پیش آمده است وظیفه فدراسیون کاراته است تا از حق مربیان و بازیکنان دفاع کند.

وی با انتقاد از رفتار فدراسیون دانشجویی خاطر نشان کرد: فدراسیون دانشجویی با عدم اعزام کادرفنی تیم دانشجویان رفتار حرفه‌ای را انجام نداد و با وجودی که از تمامی امکانات و تجربه فدراسیون کاراته استفاده کرد اما به مربیان تیم ملی بی‌احترامی کرد. هروی با توجه به حضور تیم ملی در اردن اصلا قصد پذیرش هدایت تیم دانشجویان و حضور در ژاپن را نداشت. اگر این تیم در ژاپن نتیجه نگرفته بود قطعا این دوستان یقه کادرفنی تیم ملی را می‌گرفتند اما حالا که موفقیت حاصل شده است آن را به نام خود ثبت می‌کنند و این در حالی است که با روحیه مربیان و بازیکنان بازی شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا