برتری مقابل ژاپن کار بزرگی بود/ بهترین مدال کاراته به ایران رسید

سرمربی ایرانی تیم ملی کاراته هندوستان گفت: تیم ایران در مبارزه نیمه نهایی برابر ژاپن یک مبارزه سنتی را به سود خود پایان داد و ارزشمندترین مدال این رقابتها را کسب کرد.

به گزارش کاراته نیوز احمد صافی که سرمربی تیم ملی کاراته هندوستان هم هست درباره رقابتهای کاراته اردن گفت: رقابتهای قبل از بازیهای آسیایی همیشه حساسیت های خاص خود را داشته و تاتامی اردن فرصت خوبی برای کادر فنی بود که نفرات جوان را محک زده و ترکیب جدیدی را مورد آزمایش قرار بدهند تا با واقعیت های روز کاراته ایران بیشتر آشنا شود.

وی ادامه داد: عملکرد تیم ملی ایران در رقابتهای بخش کومتیه کاری هوشمندانه و پیروزی مقابل ژاپن بی شک کار بزرگی بود. این دیدار یک مبارزه سنتی، حیاتی و استراتژیک در قاره کهن بود که توانستیم این تیم پرستاره را شکست دهیم. ضمن اینکه برتری قاطع ۳ بر صفر برابر عربستان در مبارزه پایانی مهر تائیدی بود بر شایستگی و توان فنی بالای کاراته ایران. در این مسابقات کادر فنی در انتخاب ارنج تیم بهترین شیوه را اتخاذ کرده و به عقیده ما بهترین و خوشرنگ مدال این رقابتها که عیار و سطح فنی کاراته یک کشور به تصویر می کشد، به ایران رسید.

سرمربی ایرانی تیم ملی کاراته هند افزود: کاراته ایران در بخش انفرادی هم موفق عمل کرد و سه فینال قابل توجه را پشت سر گذاشت. در این بین آسیابری می توانست پیروز باشد و ایران را به طلای سوم برساند، ولی جو مسابقات و حمایت نسبی از میزبان یکی دو امتیاز را از این کاراته کای با آتیه گرفت. حسن نیا با دست کاملا آسیب دیده فوق العاده و هوشمند مبارزه کرد و در حالی که رقیب حمایت تماشاگران را داشت، با نمایش خوب خود سکوت خاصی را در سالن حکمفرما کرد. صالح اباذری هم پسر سرمربی سابق کاراته ژاپن را ۸ بر صفر شکست داد و به کل کاراته ژاپن درس اجرای تکنیک و تاکتیک را آموزش داد.

این کارشناس کاراته افزود: کار ارزنده اباذری که نمایشی از توان بالای کاراته ایران بود را حمیده عباسعلی در بخش بانوان انجام داد و مبارزه متفاوتی را به نمایش گذاشت. مهدی خدابخشی در قرعه کشی بدشانس بود و با اشتباه داوری باخت ولی خوب با رسیدن به نشان برنز دست خالی نماند. کاراته ایران به امیر مهدیزاده افتخار می کند و او پسر روزهای سخت است. میرزایی علی رغم مبارزات خوب دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند.

سرمربی ایرانی تیم ملی هند افزود: در بخش بانوان نیاز به فعالیت بیشتری نیاز داریم. در کاتا فقط یک برنز کسب کردیم که نشان می دهد باید سطح فنی خود را در این بخش تقویت کنیم. البته برخی مسائل جانبی روی این بخش تاثیر گذار بود. ضمن اینکه تدین ۳ بر ۲ به رقیبی شناخته شده باخت که می توانست برنده باشد.

صافی افزود: در این مسابقات ژاپن و قزاقستان عملکرد خوبی نداشتند و اردن از تجربه گذشته خود و مزایای میزبانی بهترین بهره را برد. در این مسابقات چند کاراته کای مطرح آسیا و جهان با شکست برابر رقبای خود از تاتامی خارج شدند. در کنار امیرمهدیزاده، «سایماتوف» ازبکستانی و «کن نیشی مورا» از ژاپن با واژه شکست آشنا شدند. کره ای‌ها که تا دو سال قبل زیر نظر من کار می کردند و همیشه مدال می گرفتند، با حضور مربیان ژاپنی هیچ مدالی کسب نکردند.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: عملکرد تیم ملی ایران در بخش مردان بخصوص با کسب مدال طلای با ارزش کومیته تیمی بسیار پررنگ بود و از این بابت همه ما ایرانی ها خوشحالیم و تبریک می گویم به فدراسیون، کادر فنی و اعضای تیم ملی که به خوبی مسئولیت خود را انجام دادند.

صافی در پایان به عملکرد تیم هند هم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه فقط سه ماه است که کار را در هند آغاز کرده ایم، عمکلرد قابل قبولی داشتیم. ۸ فرصت شانس مجدد داشتیم که دو عنوان پنجمی به دست آمد و دو اشتباه داوری نیز به ضرر ما تمام شد ولی امیدواری در این بخش زیاد است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا