مومنی: لیگ های پایه تیرماه استارت می خورد، سوپر لیگ کاراته بعد از بازیهای آسیایی

رئیس سازمان لیگ فدراسیون کاراته گفت: با برنامه ریزی های انجام شده لیگ های پایه دختران و پسران را از تیرماه آغاز می کنیم و امسال برای اولین بار لیگی ۶ مرحله ای در رده نوجوانان و جوانان برگزار خواهیم کرد.

به گزارش کاراته نیوز وحید مومنی در گفت و گو با سایت فدراسیون کاراته اظهار داشت: امسال لیگ برتر با شرایط سنی ۱۶ تا ۱۸ سال برگزار می شود، ضمن اینکه شرایط سنی طبق بخشنامه اعلام شده در لیگهای کاتا خردسالان( ۸ تا ۱۰ سال)، نونهالان(۱۰ تا ۱۳ سال) و جوانه ها(۱۳ تا ۱۷ سال) خواهد بود.

مومنی افزود: مسابقات کومیته جوانه ها به آینده سازان تغییر پیدا کرد و با شرایط سنی (۱۳ تا ۱۵ سال) برگزار می شود. تمام لیگ ها به صورت دوره ای و متمرکز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در لیگ های پایه تیم ها تا ۲۷ اردیبهشت ماه فرصت دارند تا به صورت کتبی اعلام آمادگی کنند، افزود: شرایط ثبت نام هم همانند سال گذشته از طریق سامانه ثبت نامی که در اختیار مدیران تیم ها قرار گرفته، انجام می شود.

مومنی در خصوص برگزاری سوپر لیگ کاراته گفت: با برنامه ریزی انجام شده سوپر لیگ کاراته پس از بازیهای آسیایی جاکارتا برگزار خواهد شد و شرایط برگزاری آن هم همانند سال گذشته خواهد بود.

وی در مورد راه اندازی لیگ نوجوانان و جوانان و شرایط برگزاری آن گفت: امسال در نظر داریم در رده نوجوانان و جوانان برای اولین بار لیگی با سبک و سیاق لیگ جهانی کاراته وان برگزار کنیم که این می تواند برای حضور قدرتمندانه تیم های ملی نوجوانان و جوانان در رقابتهای جهانی سال ۲۰۱۹ موثر باشد.

مومنی ادامه داد: این لیگ که بعد از ماه مبارک رمضان آغاز می شود، ۶ مرحله خواهد داشت که ۴ مرحله آن امسال و ۲ مرحله دیگر در سال ۹۸ برگزار می شود. حضور در مسابقات و نیز صعود در جدول، امتیاز خاص خود را دارد و در هر مرحله رنکینگ کاراته کاها ثبت و اعلام خواهد شد. ضمن اینکه با هماهنگی انجام شده با سازمان تیم های ملی ۴ نفر برتر رنکینگ در پایان مرحله ششم مستقیماً به اردوی تیم ملی دعوت می شوند.

رئیس سازمان لیگ افزود: شرایط سنی ۱۳ و ۱۴ سال برای رده نوجوانان و ۱۵ و ۱۶ سال برای رده جوانان در این لیگ در نظر گرفته شده و شرکت در مسابقات به صورت انفرادی و آزاد است اما تاریخ تولد کاراته کاها طی بخشنامه ای در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا