فرجی: سازمان تیم های ملی کاراته سال آینده تشکیل می شود

«محمدصادق فرجی» رئیس فدراسیون کاراته، از تشکیل سازمان تیم های ملی در سال پیش رو خبر داد و گفت: با توجه به المپیکی شدن کاراته، ساختار این رشته نیز باید المپیکی شود.

به گزارش کاراته نیوز فرجی یکشنبه شب در گفت وگو با ایرنا، تصریح کرد: نوع فعالیت بانوان با آقایان متفاوت است و به همین دلیل چندی پیش نایب رئیس بانوان فدراسیون کاراته را به عنوان مدیر تیم های ملی زنان منصوب کردیم.
وی افزود: اکنون برنامه های تیم های مردان نیز طبق روال دنبال می شود، اما با توجه به المپیکی شدن کاراته، در سال پیش رو و با برنامه ریزی های لازم، سازمان تیم های ملی تشکیل خواهد شد.
فرجی در خصوص اعزام تیم ملی ایران به لیگ جهانی هلند که در شرایط نامشخصی قرار دارد، توضیح داد: این رقابت ها دارای امتیاز بالایی در رنکینگ جهانی و در نهایت کسب سهمیه المپیک است و در تلاش برای فراهم ساخت شرایط اعزام نفرات هستیم.
وی با اشاره به اینکه ثبت نام کاراته کاهای ایران برای حضور در لیگ جهانی هلند انجام شده است، توضیح داد: امیدوارم با حمایت های وزارت ورزش و کمیته المپیک و تلاشی که خودمان انجام می دهیم، امکان حضور در آخرین برنامه سال ۹۶ را پیدا کنیم.
رئیس فدراسیون کاراته با اشاره به برنامه های پیش روی این رشته در سال آینده، گفت: المپیک جوانان بوینس آیرس، بازی های آسیایی جاکارتا و مراحل مختلف لیگ جهانی از اهمیت زیادی برخوردار است که باید به عنوان قهرمانی رده های سنی آسیا در ژاپن و قهرمانی بزرگسالان قاره کهن در اردن را اضافه کنیم.
وی با اشاره به موفقیت های این فدراسیون در سال ۹۶، گفت: در بخش قهرمانی که ویترین هر فدراسیونی است به آنچه که می خواستیم دست یافتیم و در مباحث مختلف آموزشی در راستای همسان سازی مربیان، تبیین مقررات کمیته های مختلف، پیش برد برنامه های ۸۵ سبک تحت پوشش و راه اندازی بانک اطلاعاتی و سامانه الکترونیک موفق بودیم.
فرجی با بیان اینکه اساسنامه فدراسیون به صورت پیش نویس و از سوی وزارت ورزش ارائه شد بود، گفت: این اساسنامه بازنگری و بومی سازی شد، چراکه کاراته با داشتن سبک های مختلف، تفاوت زیادی با سایر فدراسیون ها دارد.
وی در پاسخ به این سوال که از برگزاری مسابقات بین المللی در ایران (جام ایران زمین و آزاد ارومیه) رضایت دارد، گفت: در این رقابت ها به خصوص در ارومیه، قهرمانان مطرح ایران و همچنین دیگر کشورها حضور داشتند.
رئیس فدراسیون کاراته، توضیح داد: چنانچه بخواهیم مسابقات سطح بالاتر برگزار کنیم، ابتدا هزینه زیادی می طلبد. ضمن اینکه پیکارهای مطرح کاراته با حضور مردان و زنان به صورت همزمان برگزار می شود که امکان میزبانی آن برای ما وجود ندارد.
فرجی در خصوص بحث خانه کاراته که به نظر می رسد در دوره مدیریت وی نیز به دست فراموشی سپرده شد، گفت: این بحثی حاکمیتی است و وزارت ورزش می بایست سالن ها و اماکن ورزشی را به گونه ای بین ورزش ها تقسیم کند که توازن وجود داشته باشد.«محمدرضا داورزنی» به ما قول مساعد برای تعلق گرفتن خانه کاراته یا سالن اختصاصی داد که هنوز عملی نشده است.
وی با اشاره به برنامه های متعدد این رشته ورزشی، توضیح داد: چندین سبک با مسابقات قهرمانی کشور در رده های سنی مختلف و اردوهای آماده سازی متعدد را برگزار می کنیم و برای رشته المپیکی کاراته، داشتن سالن اختصاصی، نیاز اولیه است.
فرجی در مورد بودجه فدراسیون کاراته، گفت: بودجه ای که سال های قبل مصوب می شد با نگاه غیر المپیکی بود.در سال آینده با توجه به حجم مسابقات برون مرزی برای کسب سهمیه المپیک و برگزاری اردوهای متعدد، هزینه ها قابل قیاس با گذشته نیست.
رئیس فدراسیون کاراته، عنوان کرد: علاوه بر تلاش های فدراسیون در راستای بازاریابی و تامین منابع، بهتر است وزارت ورزش و کمیته المپیک نیز نگاه المپیکی به ما داشته باشند تا این رشته در المپیک ۲۰۲۰ به مدال دست یابد.
وی در پایان تاکید کرد که موفقیت های کاراته ایران در سال ۹۶ حاصل حمایت همه جانبه جامعه بزرگ کاراته، تلاش اعضای فدراسیون و کادر فنی تیم های ملی بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا