هروی: مدال المپیک کاراته ۱۰۰ درصد است اما باید حمایت لازم صورت گیرد/ موفقیت‌ها عطش ما را کمتر نمی‌کند

سرمربی تیم ملی کاراته گفت: به نظر من مدال المپیک کاراته ۱۰۰ درصد است اما باید حمایت لازم صورت گیرد تا این اتفاق خوب در توکیو رقم بخورد.

به گزارش کاراته نیوز شهرام هروی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص عملکرد تیم ملی کاراته در مسابقات کاراته وان پاریس اظهار داشت: هدف ما این بود سال ۲۰۱۸ را پرقدرت آغاز کنیم و خدا را شکر این اتفاق با عملکرد خوب بازیکنان در کاراته وان پاریس افتاد. ما توانستیم در این مسابقات نسبت به فرانسه و ژاپن که رقبای اصلی ما هستند در کومیته عملکرد بهتری داشته باشیم و ۵ مدال کسب کنیم.

وی تصریح کرد: این در حالی بود که فرانسه میزبان سه مدال و ژاپن نیز تنها به دو مدال دست یافت و نشان دادیم از نظر مرغوبیت و کیفیت در شرایط بهتری از رقبای خود قرار داشتیم. امیدوارم بتوانیم این روند را در مسابقات آتی ادامه و حتی بهبود ببخشیم و در نهایت در بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی عملکرد موفقی داشته باشیم. این موفقیت‌ها قطعا عطش بهتر شدن و کسب نتایج مناسب‌تر را برای ما کمتر نخواهد کرد.

سرمربی تیم ملی کاراته ادامه داد: مسابقات کاراته وان برای این است تا ما در ابتدا امتیازات لازم را برای کسب سهمیه کسب و در ادامه بازیکنان را آبدیده‌ و محکم‌تر کند. کاراته وان‌ها میدانی است که ما را برای میادین بزرگتری چون بازی‌های آسیایی و جهانی آماده کند که به امید خدا آنجا نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشیم. قهرمانی مسابقات کاراته وان پاریس حاصل یک کار گروهی ارزشمند به مدیریت فرجی و آشوری و دوستان عزیزم در کادر فنی، کارشناسان و جامعه کاراته بود.

هروی با ابراز رضایت از اعزام تیم ملی کاراته با ترکیب کامل به مسابقات کاراته وان پاریس اظهار داشت: اتفاق خوب در مسابقات کاراته وان پاریس حضور تیم ملی با ترکیب کامل و از قبل تمرین شده بود. ما قبل از حضور در این مسابقات سه مرحله اردو در ایران و یک مرحله در پاریس پشت سر گذاشته بودیم و با برنامه‎ریزی خوب به مسابقات کاراته وان پاریس اعزام شده بودیم که نتیجه آن یک اتفاق خوب بود.

وی تاکید کرد: حضور تمامی بزرگان در مسابقات پاریس باعث شده بود سطح این رقابت‌ها از مسابقات جهانی نیز بالاتر باشد. دلیل آن نیز حضور دو یا سه نماینده از کشورهای مطرح کاراته در مسابقات بود و باعث شده بود سطح رقابت‌ها در بالاترین سطح ممکن برگزار شود.

سرمربی تیم ملی کاراته در خصوص برنامه‌های تیم ملی کاراته برای حضور در ۷ مرحله دیگر مسابقات کارته وان تا پایان سال ۲۰۱۸ بیان کرد: با برنامه‌ریزی که داریم باید ببینیم کدام مسابقات با توجه به شرایط بازیکنان برای ما مفید خواهد بود و در کنار آن برای حضور در این مسابقات نیاز به حمایت وزارت ورزش و جوانان داریم. حضور در مسابقات کاراته وان هزینه‌های خیلی زیادی دارد و از نظر برگزاری نیز خیلی به هم نزدیک است. فدراسیون کاراته نیز در حال حاضر تنها یک تیم ندارد و در کنار تیم‌های بانوان و آقایان باید شرایط آماده‌سازی تیم جوانان برای حضور در رقابت‌های المپیک جوانان را نیز فراهم کند.

هروی خاطر نشان کرد: با توجه به این شرایط فدراسیون هزینه زیادی دارد و شاید نتواند از لحاظ مالی شرایط حضور تیم ملی در مسابقات را به تنهایی فراهم کند. تیم مدیریتی جدید فدراسیون در یکسال گذشته نشان داده است به درستی در حال حرکت کردن است و باید وزارت ورزش و کمیته المپیک نیز نگاه ویژه‌تری به کاراته داشته باشند. به نظر من مدال المپیک کاراته ۱۰۰ درصد است اما باید حمایت لازم صورت گیرد تا این اتفاق خوب در توکیو رقم بخورد. متاسفانه ما از نظر حمایتی کیلومترها با کشورهای دیگر فاصله داریم.

وی در خصوص عملکرد امیر مهدی‌زاده عنوان کرد: یک بازیکن حرفه‌ای در کاراته مگر چند بار می‌تواند وزن کم کند و در شرایط اوج آمادگی قرار بگیرد. امیر مهدی‌زاده در یکسال گذشته در مسابقات کشورهای اسلامی، ورد گیمز، کاراته وان آلمان، کاراته وان ژاپن، کاراته وان پاریس، مسابقات آسیایی قزاقستان شرکت و ۷ تورنمنت بزرگ را پشت سر گذاشته است. از سال ۸۹ که مهدی‌زاده به عضویت تیم ملی درآمد به غیر از دو مدال مسابقات جهانی فرانسه و مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۵ در ژاپن همیشه در کنار او حضور داشتم اما هیچ وقت به راحتی مسابقات پاریس سر وزن نرسید.

سرمربی تیم ملی کاراته تصریح کرد: مهدی‌زاده مقابل حریف ژاپنی عملکرد بسیار خوبی داشت. بازیکن ژاپنی پدیده وزن ۶۰ کیلوگرم کاراته دنیا است و در مسابقات اتریش و امیدهای جهان قهرمان شد. او بازیکن فوق‌العاده‌ای است و با وجود اینکه امیر به ژاپن رفت و روی او برنامه‌ریزی کردند اما به راحتی از سد او گذشت. بازیکن نیز انسان است و خستگی ذهنی نیز می‌تواند در شکست یک بازیکن دخیل باشد. من از امیر مهدی‌زاده خواستم در مسابقات کاراته وان تا پایان سال شرکت کند و امتیازات را جمع‌آوری کند تا به امید خدا همچنان بالانشینی خود در رنکینگ دنیا را حفظ کند.

هروی در خصوص عملکرد ذبیح‌اله پورشیب و برتری مجدد او مقابل آراگا به تسنیم گفت: پورشیب فوق‌العاده بود و برای دومین بار موفق شد از سد آراگا بگذرد و مهره تاییدی بر توانایی‌هایش بزند. او در این مسابقات برای دومین بار در سال جاری از سد آکاتاش، قهرمان اروپا نیز گذشت و در فینال نیز از سد پدیده وزن ۸۴- کیلوگرم از مصر گذشت. حریف مصری قبل از دیدار با پورشیب در دیدار نهایی کاپیتان تیم ملی فرانسه را ۸ تایی کرد اما پورشیب نمایش فوق‌العاده‌ای داشت که باید به این خاطر به او تبریک بگویم.

وی در خصوص طلای سجاد گنج‌زاده عنوان کرد: گنج‌زاده تنها گرند وینری بود که توانست مدال طلای خود را در پاریس تکرار کند و مجددا ثابت کرد بهترین سنگین وزن جهان است. گنج‌زاده نشان داد فاصله زیادی با دیگر سنگین‌وزن‌های دنیا دارد و امیدوارم بتواند این روند را ادامه بدهد.

سرمربی تیم در خصوص عملکرد بهمن عسگری، هامون درفشی‌پور و صالح اباذری، تاکید کرد: کمترین حق بهمن حضور در دیدار نهایی بود و مطمئن بودم در فینال نیز به مدال طلا دست می‌یافت. هامون درفشی‌پور و صالح اباذری نیز عملکرد بسیار خوبی داشتند. غیر از قهرمانی تیم ملی در پاریس این مسابقات یک دستاورد خوب دیگر نیز برای ما داشت که عملکرد خوب درفشی‌پور، اباذری و مهدی عاشوری بود.

هروی در خصوص پنجمی سعید احمدی و ابراهیم حسن بیگی اظهار داشت: اگر در دیدار کسب مدال برنز به ضربه‌ای که به دست احمدی برخورد کرد امتیاز نمی‌دادند در حال حاضر عملکرد تیم ما بهتر بود. احمدی عملکرد خوبی در این مسابقات داشت و در مقابل حریف ژاپنی نیز در هانتی باخت اما توانست سایر رقبای خود را با اختلاف بالا شکست بدهد. نمی‌خواهم عدم کسب مدال او را گردن داور بیاندازم چرا که داوری نیز جزی از مسابقه است و در مجموع از عملکرد او راضی هستم. ابراهیم در دور مقدماتی عملکردی فوق‌العاده داشت اما متاسفانه از کسب مدال بازماند. این جا باید از سامان حیدری هم یاد کنم که شروع خوبی مقابل ارکان، قهرمان جهان داشت اما او نیز از رسیدن به مدال بازماند.

وی در پایان تصریح کرد: تازه در ابتدای راه هستیم و هدف اصلی ما خیلی متعالی‌تر است. به امید خدا در ادامه راه قدم‌های بعدی را نیز محکمتر بر می‌داریم. جا دارد از فرجی، مدیریت فدراسیون نیز تشکر کنم که به خوبی تا اینجا از تیم ملی حمایت کرده است اما باید بدانیم توان او نیز تا اندازه‌ای دارد. از وزارت ورزش و کمیته المپیک تقاضا می‌کنم اگر می‌خواهیم این روند موفقیت‌ها ادامه داشته باشد به تیم ملی با دیده‌بهتر نگاه کنند. نمی‌گویم تا به حال چنین نگاه وجود نداشته است اما از این بعد نیازمند نگاه ویژه‌تر هستیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا