صاحبی: فدراسیون در جهت منافع عده ای خاص حرکت می کند/ هیچ کس پاسخگو نیست

[ad_1]

به گزارش کاراته‌نیوز:

داور ارشد کاراته گفت: در فدراسیون کاراته روابط جانشین ضوابط شده است و فقط به تامین منافع عده ای خاص اهمیت می دهد.

در فدراسیون کاراته هیچ مرجعی پاسخگو نیست/ فدراسیون در جهت منافع عده ای خاص در حرکت استعلی صاحبی داور ارشد فدراسیون کاراته، در گفتگو با خبرنگار رزمی و کشتی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان داشت : در فدراسیون کاراته هیچ مرجعی پاسخگو نیست و روابط جانشین ضوابط شده است، تا جایی که از اعلام رسمی اسامی داورانی که به کلینیک آسیا اعزام شدند اجتناب کرد. داورانی که مشخص نیست بر اساس چه معیاری و توسط چه کسانی برای حضور در کلینیک داوری اندونزی انتخاب شدند!

پیشکسوت کاراته افزود : به نظر می آید اینکه در سرما و گرما از راه های دور و نزدیک فقط عده مشخصی از داوران به مسابقات داخلی فراخوانده می شوند و بدون هیچ ادعایی در روزهای سخت فدراسیون را یاری می دهند و تاکنون هم به پرداخت حق الزحمه داوری که از سال گذشته پرداخت نشده اعتراض نکرده اند، دلیلی بوده تا فدراسیون هم مدافع حق و حقوق آنان نباشد و داورانی را به کلینک آسیایی اعزام کند، که شاید حتی یک روز در مسابقات داخلی حضور نداشتند !

صاحبی افزود: متاسفانه این تبعیض های آشکار با آنچه وزیر ورزش از روسای فدراسیون خواست در زمینه احترام به پیشکسوتان زمین تا آسمان فاصله دارد.

 

فدراسیون در جهت منافع عده ای خاص  حرکت می کند

وی در ادامه با اظهار تاسف بیان داشت : متاسفانه فدراسیون فعلی در جهت منافع عده ای خاص در حرکت است و همین امر موجب دلسردی پیشکسوتان و عده ای است که سال ها در این عرصه فعالیت کردند اما نفوذی ندارند و یا در جرگه حلقه یاران و دوستان این افراد خاص نیستند.

صاحبی اظهار داشت : تعجب من از این است که آیا کمیته داوران در انتخاب این داوران مستقل عمل کرده است؟ اگر چنین است که برای آنها بسیار متاسفم که یا کوچکترین شناختی نسبت به سوابق داوران نداشتند و یا تعمدی در انتخاب داوران فوق لحاظ شده! اگر هم مستقل عمل نکردند که در این صورت چه توضیحی خواهند داشت در مقابل داورانی که امیدوار بودند کسی از جنس خودشان مدافع حق و حقوق آنها باشد و با نگاهی یکسان به داوران مانع تبعیض در این قشر زحمتکش و صبور شوند.

وی افزود : همچنین گفته می شود دبیر فدراسیون دخالتی در انتخاب اسامی نداشته که البته به نظر بنده این تنها توجیهی بیش نیست چرا که دبیر فدراسیون مسئولیت نظارت بر عملکرد کمیته های فعال در فدراسیون را دارد و اگر وی این مسئولیت را پذیرفته می بایست به نحو احسن و در چهارچوب اختیارات این پست به وظایف خود عمل می کرد و مطابق این مسئولیت باید جوابگو باشد.

پیشکسوت کاراته خاطرنشان کرد: پس از پیگیری های متعدد که انجام شد ،بیان شده که این افراد به این دلیل اعزام شدند که مبلغ ۸ میلیون پرداخت کردند صرف نظر از اینکه مشخص است همه افراد اعزامی چنین مبلغی را پرداخت نکرده اند اما سوال من این است، آیا سیاست فدراسیون باید بر این باشد که بدون در نظر گرفتن سوابق  داوران که برخی حتی یک روز هم قضاوت نکردند و تنها با در نظر گرفتن وضعیت مالی، داوران را گزینش کند؟

صاحبی تصریح کرد: آیا هیچ فیلتر نظارتی وجود ندارد؟ جالب آن است در لیست افراد اعزامی که البته با تحقیق و تفحص باید به لیست اسامی دست پیدا کرد،  داورانی مشاهده می شود که ماه گذشته هم برای اخذ درجه داوری آسیایی خود روانه هند شدند یعنی کمتر از دو ماه از اعزام نخست آنها نگذشته است!

 داور ارشد آسیا در ادامه بیان کرد: اداره فدراسیون با چنین شیوه ای که اکثریت قربانی منافع اقلیت با نفوذ در فدراسیون شوند، به طور حتم در بلند مدت جامعه کاراته را دلسرد و نا امید خواهد کرد. متاسفانه اکثریت جامعه داوران کاراته امروز در نظر فدراسیون اهمیتی ندارند و به آنها احترامی گذاشته نمی شود و تنها اهمیت آنها حضور در مسابقات، لیگ ها و انتخابی ها خلاصه می شود و پس از آن دیگر نامی از این پیشکسوتان و با سابقه های این بخش از جامعه کاراته به میان نمی آید.

برگزاری هرچه سریعتر مجمع فدراسیون خواسته اصلی جامعه کاراته از وزیر ورزش

صاحبی گفت : از وزیر محترم ورزش تقاضامندم نسبت به برگزاری هرچه سریعتر مجمع فدراسیون کاراته اقدام کند، این خواست اکثریت جامعه کاراته است که تکلیف این فدراسیون مشخص شود تا با شناخت رئیس فدراسیونی که بتواند تمام وقت در فدراسیون حضور داشته باشد نظارتی مستمر بر عملکرد تمام کمیته ها صورت پذیرد و دیگر شاهد این تبعیض های آشکار نباشیم.

وی در پایان با اظهاری امیدواری بیان داشت : امیدوارم با توجه به سوابق دکتر سلطانی فر و اهمیتی که برای پیشکسوتان قائل هستند به زودی شاهد برگزاری مجمع فدراسیون کاراته باشیم تا تکلیف جامعه کاراته نیز روشن شود.

انتهای پیام /

[ad_2]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا