کاش از امروز برای المپیک به فکر کاراته باشیم/ عدم ثبات مدیریتى پاشنه آشیل کاراته است

به گزارش “کاراته نیوز” کاش از امروز براى المپیک به فکر کاراته باشیم. متنی که پوریا تابان مجری باسابقه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در یکی از صفحات اجتماعی خود با دقت و به زیبایی به رشته تحریر درآورد. این متن را بدون هیچ تغییر و ویرایشی در زیر بخوانید:

«در ایران کاراته ورزش بى نهایت محبوبیست. قهرمانان کاراته ایران از شخصیت و توانایى بسیار بالایى برخوردارند. کاراته ایران مدال هاى بسیارى در بازیهاى آسیایى و قهرمانى آسیا و قهرمانى جهان کسب کرده است.

مهدى عموزاده اولین کاراته کا ایرانى نام گرفت که مدال طلاى جهان را بدست آورد. بعد از عموزاده، حسین روحانى، جاسم ویشگاهى و امیر مهدى زاده قهرمان جهان شدند. کار تا جایى پیش رفت که “حمیده عباسعلى” بانوى قهرمان کاراته ایران توانست براى اولین بار در تاریخ به فینال رقابتهاى قهرمانى ٢٠١۴ جهان در آلمان راه یابد و مدال نقره را بر گردن آویزد.

حال کاراته براى اولین بار قرار است بصورت رسمى در المپیک ٢٠٢٠ توکیو حضور یابد و نتایجش در جدول مدالها به حساب خواهد آمد.

به غیر از کشتى آزاد و فرنگى، وزنه بردارى و تکواندو که همیشه شانس مدال المپیک داشته ایم و داریم براى المپیک بعدى بى شک کاراته مى تواند با ورزشکاران پسر و دخترش مثل “حمیده عباسعلى”، راهى را رود که براى نخستین بار دوومیدانى با “احسان حدادى” در المپیک ٢٠١٢ لندن رفت و منجر به مدالى تاریخى شد.

اما مشکل کجاست؟ مشکل اینجاست که کاراته با تمام پتانسیل فوق العاده ى ورزشکاران بینظیرش، یکى از بى در و پیکرترین فدراسیونهاى ورزشى ست.

از نظر تغییر مدیریت و انتصاب سرپرست براى اداره فدراسیون، کاراته با باشگاههاى فوتبال استقلال و پرسپولیس در چند سال اخیر رقابت داشته است.

عدم ثبات مدیریتى پاشنه آشیل کاراته است. متاسفانه بزرگان و قهرمانان کاراته دلسرد شده اند یا خانه نشین هستند یا در کشورهاى دیگر مربیگرى مى کنند.

مثل مهدى عموزاده، حسین روحانى، جاسم ویشگاهى و…

ویشگاهى مدال طلا، نقره و برنز قهرمانى جهان را در کارنامه دارد.

کاپیتان سابق تیم ملى که بى نهایت محجوب و محبوب به شمار مى آید، مدال طلاى سوپر کاپ جهان و طلاى دانشجویان جهان و سه طلا، دو نقره و یک برنز امیدهاى جهان، دو طلا و یک نقره بازیهاى آسیایى و دو طلا، دو نقره و دو برنز قهرمانى آسیا دارد.

ویشگاهى ٣۴ ساله، سه سال است به عنوان سرمربى تیم ملى بزرگسالان و زیر ٢١ ساله هاى پسر و دختر سوئد خوش درخشیده و حتى براى اولین بار شاگردانش مدال برنز اروپایى کسب کردند.

کاش کاراته به ثبات برسد و قهرمانان بزرگش را دور هم جمع کند. کاش از همین امروز وزارت ورزش و کمیته ملى المپیک و فدراسیون کاراته فرصت طلایى المپیک ٢٠٢٠ را براى این رشته از دست ندهند.

جاى جاسم ویشگاهى ها در کاراته ایران خالیست.

پوریا تابان سوم شهریور ١٣٩۵

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا