آشوری:نایب قهرمانی مزد زحمات همه مربیان کاراته است

image122s

دبیر فدراسیون کاراته گفت: نتایج کسب شده در مسابقات دانشجویان جهان حاصل تلاش یک روزه نبوده و ماحصل تلاش همه مربیان گذشته است.

به گزارش  پایگاه خبری کاراته نیوز محسن آشوری در گفت‌وگو با فارس، در مورد کسب نتایج تیم ملی دانشجویان در مسابقات جهانی که به میزبانی مونته‌نگرو برگزار شد، گفت: رقابت‌های دانشجویان جهان که برگزار شد همگرایی خوبی بین وزارت علوم، فدراسیون و دانشگاه به وجود آمد که خوشبختانه فرایند این همگرایی کسب عنوان نایب ‌قهرمانی در این رقابت‌ها بود. به هر حال در چهار دوره حضورمان توانستیم سکوی دوم این رقابت‌ها را کسب کنیم.
وی در ادامه گفت: فرق مسابقات جهانی با رقابت‌های دانشجویان جهان در این بود که شاید یک مقدار افراد چهره و صاحب ‌نام در عرصه کاراته در این رقابت‌ها کمتر حضور داشتند، اما نفرات حاضر در این رقابت‌ها زنگ تفریح نبودند. علیرغم اینکه در مسابقات جهانی در دوره‌های اول و دوم با کشورهایی روبرو شدیم که محلی از اعراب نداشتند، اما تیم ما با ۷۰ درصد شاکله اصلی با ۵۰ درصد آمادگی در این رقابت‌ها وارد تاتامی شد.

دبیر فدراسیون کاراته در ادامه خاطرنشان کرد: نفرات اعزامی به این رقابت‌ها از نظر آمادگی در زمان بدنسازی به سر می‌برند، اما با چنین شرایطی آنها را به این مسابقات اعزام کردیم. کاراته‌کاها با غیرت و از خودگذشتگی و دلاوری مبارزات خوبی را از خود به نمایش گذاشتند و مدال‌های خوشرنگی را نیز در پایان کسب کردند. در روز آخر رقابت‌ها نمایش خوبی از قدرت و توان فنی کاراته ایران را به نمایش گذاشتند.

آشوری در مورد اینکه مربیان تیم ملی در کسب نتایج در این رقابت‌ها نقش بسزایی داشتند، گفت: شهرام هروی ارنج‌های خوب و متفاوتی در هر دوره از مبارزات داشت و با آنالیزهایی که انجام می‌شد توانستیم نتایج خوبی را کسب کنیم. با بچه‌‌ها در طول مسابقات صحبت می‌کردم و به آنها اعلام کردم که در شرایط سخت است که هر ورزشکاری می‌تواند اصالت خود را نشان دهد و باید در این شرایط سخت خودشان را نشان دهند. به هر حال با زحماتی که ملی‌پوشان کشیدند ما هم توانستیم در پایان نتایج خوبی کسب کنیم و از آبروی کاراته ایران دفاع کنیم.

دبیر فدراسیون کاراته در مورد اینکه بانوان برای اولین بار بود در مسابقات جهانی حضور پیدا می‌کردند، گفت: در بخش بانوان برای اولین بار بود که آنها در رقابت‌های جهانی حضور پیدا می‌کردند بیش از حد انتظار ظاهر شدند و شرایط به صورتی شد که اکثر کشورها با مربیان ما صحبت کردند و از آنها خواستند تا اردوی مشترکی را برگزار کنیم. همه این اتفاقات نشان از رشد کاراته کشور ما دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به جامعه کاراته این موفقیت را تبریک می‌گویم به هر حال این نتایج کسب شده حاصل تلاش یک روزه نیست چرا که ماحصل تلاش همه مربیان درگذشته است و این یک فرآیندی است که سلسله مراتب طی شده تا تیم ملی نتایج خوبی را توانسته کسب کند. قطعا زحمات مربیان در گذشته تأثیر زیادی داشته و مربیان فعلی زحمات آنها را به ثمر رسانده. امیدوارم در بازی‌های آسیای اینچئون و رقابت‌های جهانی آلمان هم کاراته ایران بتواند نتایج قابل قبولی را کسب کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا