دو برنز نتیجه تلاش دانشجویان در روز اول/ افسانه در قدم آخر کم آورد

4QQQ6537

حاصل تلاش کاراته دانشجوی کشورمان در نخستین روز نهمین دوره مسابقات قهرمانی دانشجویان جهان ۲ مدال برنز بود.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته ، تیم دانشجویان کشورمان در اولین روز مسابقات قهرمانی دانشجویان حهان در کشور مونته نگرو، دو کاراته کای سنگین وزن کشورمان با ایستادن روی سکوی سوم به نشان برنز مسابقات دانشجویان جهان دست یافتند.
“حمیده عباسعلی” کاراته کای به اضافه ۶۸ کیلوگرم ، پس از یک دور استراحت، در نخستین مبارزه به “لورا آنه فلورنتین”” از فرانسه، نفر سیزدهم رنکنیگ جهان و دارنده پنج نشان برنز مسابقات لیگ جهانی در دو سال گذشته، یک صفر باخت و پس از اینکه حریفش به فینال رسید در گروه بازنده ها برای کسب نشان برنز ۳ بار به میدان رفت و بر سکوی سوم ایستاد.

عباسعلی در اولین بازی مقابل “کارولینا نیتو” از اسپانیا ۸ بر صفر پیروز شد، سپس ۷ بر صفر “آنی توماستون” از نیوزیلند را برد و در آخرین مبارزه خودش “سوییلان زنگ” از چین را ۶ بر صفر شکست داد و به همراه فنلاند به مدال برنز رسید. این نخستین مدال بانوان کاراته در رقابتهای دانشجویان جهان است که توسط عباسعلی کاراته کای شایسته کشورمان بدست آورد.

“سجاد گنج زاده” کاراته کای سنگین وزن کشورمان دیگر مدال آور بازیها بود. وی در اولین بازی ۷ بر ۲ “نوگوچی ماساهی” از ژاپن را شکست داد، سپس ۸ بر صفر از سد “ضیاء یاسر” از ترکیه گذشت. سنگین وزن به اضافه ۸۴ کیلو گرم کشورمان در سومین پیکار، “جوبا فرناندز” از اسپانیا را ۴ بر ۲ شکست داد و در پیکار چهارم و در مبارزه ای نزدیک ۲ بر یک نتیجه را به گدانیلو لوپیکگ از مونته نگرو کشور میزبان واگذار کرد . گنج زاده در آخرین مبارزه رودروی “سباستیان بودینا” از اسلواکی قرار گرفت و با یروز ۳ بر ۲ موفق به کسب نشان برنز شد.

اما در نخستین روز این بازیها و در بخش کاتای بانوان، “مهسا افسانه” پس از ۳ پیروزی متوالی ۵ بر صفر برابر “راندا عبدالعزیز” از مصر، ” سوزان آنتی” از مجارستان و “پزتی میشلا” از ایتالیا در پیکار چهارم نتیجه را به “شیموزو کیو” از ژاپن واگذار کرد. افسانه برای کسب نشان برنز در آخرین پیکار مقابل “ماریا فورساوا” از بلاروس ۳ بر ۲ نتیجه واگذار کرد و از رسیدن به سکوی سوم جهان بازماند.

امروز همچنین فرید حفیفی نماینده کاتای انفرادی، مردان پس از یک دوره استراحت در مصاف با اووه اورچه یان از آلمان ۳ بر ۲ نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابتها کنار رفت.

در ادامه این رقابتها، فردا روز جمعه(۳۰ خرداد ماه) مبارزات اوزان منهای ۷۵ و ۸۴ کیلوگرم مردان و منهای ۶۱ و ۶۸ کیلوگرم بانوان برگزار خواهد شد. ابراهیم حسن بیگی و ذبیح اله پورشیب در بخش مردان و رزیتا علیپور و الهه رضازاده در بخش بانوان به مصاف حریفان خواهند رفت .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا