حسنی بیگی: در وزنی حضور دارم که با ترافیک ستاره ها روبرو است

کاراته کای وزن منهای ۷۵ کیلوگرم تیم اعزامی به رقابتهای دانشجویان جهان تاکید کرد: از وقتی در انتخابی ها شرکت کردم و وارد اردوهای تیم ملی شدم، ذهنم را فقط به کاراته معطوف کردم، چون اهداف بزرگی در سر دارم.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوزبه نقل ازروابط عمومی فدراسیون کاراته ابراهیم حسن بیگی ضمن بیان مطلب فوق گفتhassanbeygi-bb: بعد از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت و دور بودن ازشرایط آرمانی حالا کم کم به شرایط مطلوب نزدیک می شوم و مسابقات دانشجویان جهان می تواند سکوی پرتاب من برای رسیدن به اهدافم باشد.

وی در مورد سطح فنی مسابقات دانشجویان جهان گفت: من این مسابقات تا بحال از نزدیک ندیده ام، اما همین که کاراته ایران از سه دوره حضور خود در رقابتهای دانشجویان جهان در بخش کومیته صاحب دو نشان طلا شده است، نشان می دهد که این مسابقات در سطح بالایی برگزار می شود.

اردونشین تیم ملی کاراته افزود: می دانم مسابقات سنگینی در انتظارم است، اما مسابقات دانشجویان جهان به خانواده حسن بیگی بدهکار است، من به مونته نگرو می روم تا با گرفتن مدال هم خودم را بیشتر اثبات کنم و هم مدالی که ۴ سال پیش حق برادرم منصور بود را بگیرم.

حسن بیگی گفت: من در وزنی حضور دارم که با ترافیک ستاره ها روبروست. سعید حسنی پور و بهمن عسگری که در حال حاضر در اردو حضور دارند مدالهای متعددی را از رقابتهای جهانی و آسیایی گرفته اند، ضمن اینکه در خارج از اردو هم کاراته کاهایی مثل مرتضی شفائی، کیوان بابان، رضا بهرام پور و مرتضی هاشمیان فراتر از کاراته آسیا مبارزه می کنند.

وی ادامه داد: این برای کاراته ایران خیلی خوب است که در یک وزن این همه بازیکنان طراز اول دارد. البته کیفیت مبارزات وزن ۷۵ کیوگرم سطح جهانی هم همین گونه است. در این وزن حضور کاراته کاهایی از آذربایجان، ایتالیا، هلند، اوکراین و آلمان سبب شده تا مدال گرفتن در این وزن دشوار باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چه هدفی را دنبال می کند، گفت: طبیعی است که بازیهای آسیایی و قهرمانی جهان هدف اصلی من است، اما برای رسیدن به این هدف بزرگ، کار سخت و دشواری را پیش رو دارم. داشتن حریفانی همچون عسگری و حسنی پور شرایط فیکس شدن را برای هر کاراته کایی سخت می کند. در واقع مبارزه با این دو حریف مثل این است که بخواهم در مسابقات جهانی و آسیایی مبارزه می کنم و البته داشتن چنین حریفانی سطح بالا یک نعمت است.

وی با اشاره به اینکه کاراته ایران ۸ سال پیش در این وزن به مدال رسیده است، گفت: انشالله امسال در مسابقات جهانی آلمان من یا هر کسی که قرار است در این وزن اعزام شود بتواند مدالی که جاسم ویشگاهی ۸ سال پیش در فنلاند ۲۰۰۶ بدست آورده را تکرار کند.

حسن بیگی در خصوص وضعیت آمادگی اش گفت: من امروز شرایط خیلی خوبی دارم، از روند پیشرفتم راضی هستم و نسبت به ۴ سال پیش در جهانی صربستان که در یک چهارم به لوئیجی بوسا ایتالیایی ۲ بر یک باختم و حذف شدم شرایطم بهتر است و تجربه و انگیزه ام برای کسب موفقیت هم بیشتر شده است.

وی افزود: من بیست روز قبل از جهانی ۲۰۱۰ در تست آمادگی جسمانی مچ پایم برگشت به همین خاطرنتوانستم با آمادگی کامل شرکت کنم اگر این اتفاق نمی افتاد مطمئنا روی یکی از سکوهای جهانی قرار می گرفتم.

حسنی بیگی در پایان در خصوص شرایط اردویی گفت: بدون تعارف می گویم شرایط اردو چه به لحاظ تمرین و چه به لحاظ امکانات خوب است و جایی برای شکوه و شکایت وجود ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا