حذف سلیقه ای / آخرین متد امینی و ارباب برای انتخاب بانوان جهت حضور در مسابقات 

در حاشیه ثبت نام کاراته کاهای بانوان در رقابت های لیگ کاراته وان ترکیه، تنها نام یک کاراته کا از لیست بانوان اعزامی حذف شد. حذف یک کاراته کا از بین اردونشین های سابق، براساس آمار و ارقامی که از تعداد برد و باخت های رقابت های انتخابی به صورت ناعادلانه صورت گرفته که در ذیل با آنالیز نتایج انتخابی های شش ماه گذشته نشان خواهیم داد که اعزام های بانوان تحت مدیریت امینی و ارباب کاملا سلیقه ای صورت می گیرد.

به گزارش کاراته نیوز، پس از رقابت های قهرمانی کشور با تصمیم و اعلام کادرفنی، دو مرحله انتخابی بین نفرات برتر هر وزن و ملی پوشان حاضر در اردو، برگزار شد و به غیر از وزن منهای ۵۵ کیلوگرم که با اعلام کادر فنی، طراوت خاکسار، فاطمه سعادتی و آویشن باقری در اردو ماندگار شدند در باقی اوزان دو نفر در اردو حضور یافتند.

پس از آن دو مرحله انتخابی دیگر برای انتخاب نفرات برتر جهت اعزام به مسابقات کشورهای اسلامی برگزار شد. در انتخابی نخست که در فروردین ماه برگزار شد، رزیتا علیپور و مبینا حیدری در اوزان ۶۱- و ۶۸- کیلوگرم دو پیروزی از دو مسابقه کسب کردند. سارا بهمن یار و لیلا برجعلی در اوزان ۵۰- و ۶۸+ کیلوگرم یک پیروزی و یک تساوی از دو رقابت خود به دست آوردند و در نهایت در وزن ۵۵- کیلوگرم طراوت خاکسار با سه پیروزی و یک تساوی، فاطمه سعادتی با دو برد، یک تساوی و یک باخت و آویشن باقری با چهار شکست از چهار بازی به کار خود پایان دادند.

اما در آخرین انتخابی، گزینش هر وزن به صورت کاملا سلیقه ای برگزار شد به نحوی که در وزن ۵۰- کیلوگرم که پیش از این سارا بهمن یار یک برد و یک تساوی از انتخابی قبلی خود ذخیره کرده بود با تنها یک بازی و یک برد نفر برتر وزن خود معرفی شد اما لیلا برجعلی در وزن ۶۸+ کیلوگرم با همین شرایط( یک برد و یک تساوی) مجبور شد دو برد از دو بازی خود برابر شیما آل سعدی کسب کند تا نفر اول وزن ۶۸+ کیلوگرم شود. در وزن ۶۱- کیلوگرم رزیتا علیپور که پیش از این دو برد از دو بازی کسب کرده بود با یک برد از یک بازی نفر اول این وزن شناخته شد و در وزن ۶۸- کیلوگرم مبینا حیدری با توجه به مصدومیت مبینا کاویانی فیکس شد.

در وزن ۵۵- کیلوگرم نتایج آخرین انتخابی به این صورت شکل گرفت، طراوت خاکسار از چهار تقابل خود دو برد، یک تساوی و یک باخت به دست آورد که در مجموع دو انتخابی آخر خود از ۸ مسابقه، پنج برد، دو تساوی و یک باخت کسب کرد و نفر اول وزن خود شد. دیگر بازیکن این وزن آویشن باقری بود که در آخرین انتخابی دو برد، یک تساوی و یک باخت همانند خاکسار به دست آورد اما در مجموع دو مرحله انتخابی و هشت رقابت خود دو برد، یک تساوی و پنج شکست در کارنامه اش ثبت شد. فاطمه سعادتی نیز که در انتخابی اول خود در فروردین ماه دو برد و یک تساوی و یک باخت کسب نموده بود در این مرحله با سه شکست و یک پیروزی به کار خود پایان داد تا این بازیکن نیز از هشت تقابل خود سه پیروزی، یک تساوی و سه شکست به دست بیاورد.

نتایج دو مرحله آخر انتخابی در وزن ۵۵- کیلوگرم نشان می دهد طراوت خاکسار به عنوان نفر اول ، فاطمه سعادتی نفر دوم و آویشن باقری نفر سوم این وزن شده اند اما در لیست ثبت نامی بانوان در لیگ جهانی ترکیه، نام فاطمه سعادتی در حالی خط خورده است که در مجموع انتخابی ها نفر دوم وزن ۵۵- کیلوگرم شده است.

با توجه به توضیحات بالا خانم امینی و یا ارباب توضیح دهند چرا در حالی که سارا بهمن یار و لیلا برجعلی در دو وزن ۵۰- و ۶۸+ کیلوگرم شرایط برد و باخت کاملا برابر داشتند بهمن یار با یک برد برابر حریفش فیکس شد و برجعلی نیاز به دو برد برابر آل سعدی داشت!؟

تنها دلیلی که وجود دارد، نتایج بازی‌های بهمن یار از اولین مرحله رقابت های انتخابی( چهار مرحله پایانی) در حالیکه بازی‌های برجعلی از انتخابی فروردین ماه ( دو مرحله پایانی) محاسبه شده باشد.

همچنین در وزن ۵۵-کیلوگرم چگونه طراوت خاکسار فیکس و آویشن باقری حذف شد آن هم در شرایطی که آویشن باقری یا باید به عنوان نفر اول عازم کشورهای اسلامی شود یا باید به جای سعادتی حذف شود. به این صورت که اگر مبنای محاسبات برد و باخت چهار انتخابی آخر باشد، با توجه به برد و باخت ها، طراوت خاکسار نفر اول، فاطمه سعادتی نفر دوم و آویشن باقری نفر سوم این لیست می شود. همچنین اگر مبنای معرفی نفرات دو مرحله آخر انتخابی باشد ( انتخابی فروردین و تیرماه) باز هم طراوت خاکسار اول، فاطمه سعادتی نفر دوم و آویشن باقری آخرین نفر لیست خواهد شد اما اگر مبنای تصمیم گیری فقط انتخابی آخر باشد، طراوت خاکسار و آویشن باقری در تعداد برد و باخت با هم برابر بودند و برای انتخاب بازیکن اعزامی به کشورهای اسلامی باید یک بازی مابین دو بازیکن برگزار می شد که این اتفاق نیافتاد حال باید کادر فنی و امینی پاسخگو این موضوع باشند که ملاک و عیار انتخاب ورزشکاران چگونه محاسبه گردیده است

البته که پایگاه خبری کاراته نیوز بارها از عدم شفافیت رقابت های انتخابی بانوان در طول دوران برگزاری و عدم کفایت و سوء مدیریت امینی و ارباب و چینش بازیکنان نوشت که در بسیاری از موارد با شکست مواجه شد اما به نظر می رسد فدراسیون کاراته با سیاست سکوت و حل مشکل در جریان روزمرگی علاقه ای به رفع مشکلات این بخش ندارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا