مومنی: سیاسی کاری مانع صدور روادید ملی‌پوشان کاراته شد/ به فدراسیون جهانی اعتراض کردیم

دبیر فدراسیون کاراته گفت: تلاش چندین ساله ورزشکاران ما و ایستادن آنها در رنکینگ‌های بالا موجب حضورشان در بازیهای جهانی ۲۰۲۲ بیرمنگام شده بود اما با سیاسی کاری میزبان این فرصت از تیم ایران گرفته شد.

به گزارش کاراته نیوز وحید مومنی در گفتگو با ایلنا پیرامون عدم صدور ویزای اعضای تیم ملی کاراته اظهار داشت: تمام اقدامات برای دریافت روادید از ابتدای سال جاری آغاز کردیم تا جایی که در نهایت  دوم خرداد اعضای تیم ملی کاراته به ایروان ارمنستان رفتند و آنجا تمامی موارد و مدارک مورد نیاز را به سفارت آمریکا در این کشور ارائه کردند. با این حال پس از گذشت نزدیک به ۵۰ روز نه تنها پاسخی به درخواست ما داده نشد، بلکه در نهایت روادید ورزشکاران برای حضور در بازی‌های جهانی ۲۰۲۲ بیرمنگام صادر نشد.

وی افزود: آمریکا با بی توجهی به قواعد بین المللی، سیاست را در ورزش دخیل کرد و به دلایل غیرورزشی روادید اعضای تیم ما را صادر نکرد. جالب اینکه آنها در شعارهایشان دائم بر این نکته تاکید دارند که ورزش از سیاست جداست ولی خودشان کاملا سیاسی رفتار می‌کنند. با این رفتارها نشان می دهد شعار جدایی ورزش از سیاست، خودش یکی از سیاسی ترین جملات است.

دبیر فدراسیون کاراته عنوان کرد: ما مراتب اعتراض خود را به اطلاع فدراسیون جهانی رسانده‌ایم. منطق حکم می‌کند زمانی که میزبانی به کشوری اعطا می‌شود، چنین موارد و موانعی برای ورزشکاران مهمان ایجاد نشود. نکته مهمتر اینکه ملی‌پوشان کشورمان با کسب سهمیه وارد این مسابقات شده بودند اما حق مسلم آنها نادیده گرفته شد.

مومنی در پایان یادآور شد: تلاش چندین ساله ورزشکاران ما و ایستادن آن‌ها در رنکینگ‌های بالا موجب حضورشان در بازی‌های جهانی ۲۰۲۲ بیرمنگام شده بود اما با سیاسی کاری میزبان این فرصت از تیم ایران گرفته شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا