قدرت نفوذ و یا ضعف داوری !؟

مرحله نهایی رقابت های انتخابی تیم ملی روز گذشته برگزار شد که قضاوت این رقابت ها توسط داوران، بسیار پرحاشیه بود و در نتایج مسابقات و اسامی نفرات برگزیده کاملا تاثیر گذار بود.

به گزارش کاراته نیوز، در وزن ۵۵- کیلوگرم آقایان به دلیل عدم حضور این وزن در رقابت های کشورهای اسلامی تنها به یک نماینده برای حضور در پیکارهای آسیایی نیاز بود اما با اعلام روابط عمومی فدراسیون کاراته «بهنام دهقان زاده» و «پوریا اقدسی» در این وزن در اردو باقی ماندند که به نظر می آید انتخابی بعدی متعاقبا بین این دو بازیکن برگزار می گردد.

اما با توجه به اعلام قبلی کادر فنی مبنی بر اعزام نفرات اول به پیکارهای کشورهای اسلامی و نفرات دوم به پیکارهای آسیایی ، هروی و دستیارانش برخلاف وزن ۵۵- کیلوگرم که نیازی به حضور دو ورزشکار در اردو نبوده است دو ورزشکار را در اردو نگه داشتند ولی در اوزان ۶۰- کیلوگرم و ۶۷- کیلوگرم تنها یک نماینده انتخاب کردند. این اتفاق در شرایطی افتاد که «مجید حسن نیا» بازیکن با تجربه این وزن در پیکار با «علی مسکینی» توسط داوران شیکاکو شد و «علی مسکینی» به عنوان تنها بازیکن وزن ۶۰- کیلوگرم معرفی شد .همچنین در وزن ۶۷- نیز، تنها نام «مرتضی نعمتی» اعلام شد در شرایطی که با توجه به نتایج «علیرضا فرجی» و « سیدعلی کریمی» هر دو کاراته کا شانس حضور در اردو به عنوان نفر دوم را داشتند که البته نام هیچکدام از سوی کادر فنی اعلام نشد.

اما در وزن ۷۵- کیلوگرم که پیش از برگزاری انتخابی ها حواشی و زمزمه های بسیاری بابت حضور «بهمن عسگری» در دقیقه ۹۰ به وجود آمده بود، رقابت در این وزن با حساسیت بالایی آغاز شد و در نهایت در دیدار نخست «بهمن عسگری» با «علیرضا حیدری» جوان رودرو شد و پس از اعلام رای چودان گری که در نتیجه بازی کاملا تاثیرگذار بود، علیرضا حیدری به دلیل اعتراض، توسط داوران شیکاکو شد. «بهمن عسگری» هم پس از قبول شکست در بازی دوم برابر «مهدی شهگل» به دلیل آسیب دیدگی کناره گیری کرد.

«سامان عدالتی» دیگر بازیکن این وزن که به جرات می توان وی را پدیده این مرحله از انتخابی ها دانست، پس از پیروزی مقابل «علی اصغر آسیابری» با اختلاف امتیاز بالا در برابر «مهدی شهگل» به طور مشکوکی بازنده شد. آن هم در شرایطی که به نظر می رسید «مهدی شهگل» می بایست به دلیل فرار از مسابقه در لحظات پایانی و گرفتن اخطار چهارم هانسوکو می شد، «سامان عدالتی» به خاطر اعتراض ساده به این تصمیم شیکاکو شد.

در نهایت با اعلام کادر فنی «علی اصغر آسیابری» و «مهدی شهگل» به عنوان نفرات اول و دوم این وزن معرفی شدند. آن هم در شرایطی که قضاوت های پر حرف و حدیثی در این دوره از انتخابی ها صورت پذیرفت. البته این موضوع نیز کاملا عجیب است که چگونه « علی اصغرآسیابری» با شکست در مقابل رقبای خود و تنها پیروزی در مقابل « مهدی شهگل» نفر برتر این وزن شد.

البته «امیررضا میرزایی» بازیکن وزن ۶۷- کیلوگرم با انتشار چند رشته استوری در صفحه اینستاگرام خود دلیل انصراف خود از این انتخابی ها را شفاف نبودن و انتخاب های پشت پرده عنوان کرد تا با توجه به نحوه قضاوت های صورت گرفته آن هم توسط داوران با تجربه فدراسیون کاراته این سوال پیش آید که آیا این رقابت ها همانطور که « امیررضا میرزایی» گفت، فرمالیته بوده است و نفرات از قبل انتخاب شده اند و داوران در مسیر انتخاب کادر فنی قضاوت کرده اند یا تنها اشتباهات داوری در این مسابقات دخیل بوده است که در این صورت باید منتظر واکنش «جمشید زند» به عنوان رئیس کمیته داوران فدراسیون کاراته بود!؟

همچنین کادر فنی بزرگسالان باید طبق اعلام قبلی خود نفرات دوم را به اردو فرا بخواند و به مسابقات آسیایی اعزام کند در غیر اینصورت این انتخابی را نمی توان انتخابی نامید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا