انتخابی تشریفاتی یا دست های پشت پرده

در حالی کادر فنی تیم ملی کاراته بانوان تصمیم گرفت تا در تاریخ پنجم تیر ماه انتخابی نهایی تیم ملی کاراته بانوان را برگزار نماید که هیچ توضیحی از نحوه برگزاری انتخابی ارائه نشده است و علاوه بر جامعه کاراته، ملی پوشان نیز از نحوه برگزاری انتخابی نهایی هیچ اطلاعی ندارند، هر چند کادر فنی بانوان برخلاف کادر فنی آقایان تا به امروز به صورت شفاف نحوه انتخابی تیم ملی را اعلام‌ نکرده است.

به گزارش اختصاصی کاراته نیوز، در زیر نگاهی گذرا به نتایج بازیکنان تیم ملی در انتخابی های مراحل گذشته می پردازیم تا به بررسی این موضوع بپردازیم که چرا کادر فنی از انتخاب نفرات برتر عاجز مانده است.

در وزن ۵۰_کیلوگرم سارا بهمنیار و معصومه محسنیان بعنوان نفرات برتر این وزن در اردو حضور دارند که تا به حال پنج بار برابر هم به میدان رفتند که در انتها؛ سارا بهمن یار در چهار بازی به برتری رسید و در یک بازی تن به تساوی داد و مجموعا بهمنیار بیست و سه امتیاز فنی کسب کرد و هشت امتیاز فنی از دست داد تا به طور کامل، برتری فنی خود را به حریفش دیکته کند.

در وزن ۵۵_کیلوگرم برخلاف اعلام کادر فنی مبنی بر اینکه در هر وزن بعد از پایان انتخابی های مراحل ابتدایی، تنها دو نفر را در اردو جهتتمرین نگه خواهد داشت؛ سه ورزشکار به نام طراوت خاکسار، فاطمه سعادتی و آویشن باقری در اردو حضور دارند.

نتایج رقابت بین این سه ورزشکار به این صورت است که طراوت خاکسار با کسب ده برد و چهار باخت و دو تساوی مجموعا ۳۲ امتیاز بدست آورده است و فاطمه سعادتی با کسب نه برد و چهار تساوی و سه باخت با کسب ۳۱ امتیاز و فقط فاصله یک امتیاز نسبت به خاکسار بعنوان نفر دوم در اردوی تیم ملی حضور دارد که این موضوع موجب تزلزل جایگاه طراوت خاکسار به عنوان نفر برتر این وزن را نشان می دهد. آویشن باقری با کسب شش برد و یک تساوی و نُه باخت  با ۱۹ امتیاز در جایگاه سوم قرار داد.

باقری با تصمیم کادر فنی در شرایطی همچنان در اردوی تیم ملی حاضر است که به طور کلی اگر این بازیکن هر چهار بازی خود در انتخابی مرحله ی نهایی را با پیروزی پشت سر بگذارد، هیچ شانسی جهت فیکس شدن در تیم ملی کاراته ندارد و رقابت این وزن با توجه به فاصله یک امتیازی بین خاکسار و سعادتی است.

در وزن ۶۱_کیلوگرم بانوان رزیتا علیپور و آتوسا گلشاد نژاد دو نفر برگزیده این وزن هستند که در ۶ مصاف قبلی خود، رزیتا علیپور با کسب پنج پیروزی و یک شکست در سنشو و با کسب بیست و نه امتیاز و از دست دادن یازده امتیاز و تفاضل مثبت هیجده نفر برتر این وزن می باشد

در وزن ۶۸_کیلوگرم جایی که مبینا حیدری و مبینا کاویانی به عنوان نفرات برتر در اردو حضور دارند، حیدری با کسب پنج برد در مقابل کاویانی نفر نخست این وزن می باشد و با کسب سی و هفت امتیار و از دست دادن هیجده امتیاز و تفاضل مثبت نوزده ،خود را به عنوان نفر نخست این وزن معرفی کرده است

در وزن ۶۸ + کیلوگرم شیما آل سعدی و لیلا برجعلی به عنوان نفرات برتر در اردو حضور دارند که این دو ورزشکار شش بار رودروی هم قرار گرفتند و در مجموع با نتیجه بسیار جالب دو برد و دو شکست و دو تساوی در تعداد برد و باخت و تساوی برابر می باشند. هر دو بازیکن با کسب سی و یک امتیاز در مقابل هم و تفاضل صفر باید با حضور در انتخابی پنجم تیر ماه نفر برتر این وزن مشخص کنند.

با توجه به جدول انتخابی های بانوان همانطور که اشاره شده است در اوزان ۵۵_کیلوگرم با توجه به اختلاف یک امتیازی بین خاکسار و سعادتی و در وزن ۶۸+کیلوگرم با توجه به عدم اختلاف امتیاز کادر فنی باید تصمیم درست را اتخاذ نماید و انتخابی نهایی را در این دو وزن بین این چهار ورزشکار خوب کشورمان برگزار نماید و با در نظر گرفتن اختلاف امتیاز و سطح فاحش در اوزان ۵۰_،۶۱_و ۶۸_ که برگزاری انتخابی برای این اوزان کاملا تشریفاتی می باشد.

البته در یک صورت انتخابی های این سه وزن تشریفاتی نمی شود آن هم در شرایطی که امینی و ارباب قصد پایمال کردن حق این ورزشکاران را داشته باشند و به فکر جایگزینی گزینه مورد نظر خود در این اوزان ها باشند .

هر چند کادر فنی می تواند با اتخاذیک  تصمیم منطقی نفرات دوم را جهت دیدن میدان به رویداد قهرمانی آسیا اعزام نماید یا اینکه اگر اعتقادی به نفرات دوم در حال حاضر ندارد منتظر نتایج رقابت‌های کشورهای اسلامی باقی بماند و بعد از کشورهای اسلامی پیرامون مسابقات قهرمانی آسیا تصمیمات لازم را اتخاذ نماید.

در شرایطی که کادر فنی با این نتایج واضح در انتخاب سه وزن جهت حضور در کشورهای اسلامی همچنان شک دارد؛ چگونه می تواند این تیم را در تاتامی های ترکیه هدایت کند سوالی است که باید مسئول سازمان تیم های ملی و مسئولین فدراسیون‌ کاراته پاسخگو باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا