مختصری از عملکرد و فعالیت کان کاسیس در کاراته دنیا

به گزارش کاراته نیوز مختصری از عملکرد کان کاسیس در کاراته جهان بعداز یک دوره یکسال و نیم از ریاست کمیسیون داوری دبلیو.کی.اف کنار گذاشته شد.
گرچه استعفا داد اما از او خواسته شد که استعفا بدهد. او پس از انتصابش بعنوان ریاست کمیته داوران، کلاسهای کوتاه مدت داوری بدون هماهنگی با دبلیو.کی.اف و فدراسیون کاراته اسیا در اندونزی، هنگ کنگ، مالزی و ایران برگزار کرد و مبالغ قابل توجه ایی نیز بابت این کلاسها دریافت کرده بود، داوران شرکت کننده در این دوره های کوتاه مدت را ارتقاء درجه میداد که اعتراض فدراسیون کاراته آسیا و در راس آن دبیر وقت آن وانگ را بر می انگیزد، این اعتراض هنگامیکه کان کاسیس مبالغی از برادفورد برای سمینار داوری شانگهای دریافت کرده بود به اوجش میرسید و منجر به کنار گذاشتنش میگردد.
گرچه او پس از برکناریش در محافل خصوصی دبلیو.کی.اف را متهم به فساد کرده بود اما خود بخشی از این فساد بشمار
می آمد.
مایکل کاسیس برادر کان کاسیس بار دیگر در سال دوهزاروچهارده به ریاست فدراسیون کاراته اقیانوسیه می‌رسد و در توافقی که بین مایکل کاسیس و اسپینوس صورت میگیرد کرسی کمیته فنی به کان کاسیس می‌رسد تا اسپینوس از حمایت کامل قاره اقیانوسیه و کشور استرالیا آسوده خاطر باشد.
با استعفای کاگاوا از ریاست کمیته فنی دبلیو.کی.اف اسپینوس کان را به ریاست این کمیته برمیگزیند. کمیته فنی برخلاف اسمش کمیته ایست سیاسی و نمایشی ، بنظر نمیرسد هیچ‌یک از اعضای کمیته فنی مجاز باشند در نحوه آموزش مربیان و تحولات مقررات داوری دخل و تصرفی انجام بدهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا