احسانی: ناکام تیم ملی کاراته حالا منتقد شده است/ هیچکس بدون انتخابی ملی‌پوش نمی‌شود

پیشکسوت کاراته و دبیر کمیته فنی این فدراسیون گفت: اگر قرار به انتقاد باشد ما باید انتقاد کنیم که چرا علی رغم اعزام های قابل توجه و تقریبا کامل، برخی منتقدان امروزی نتوانستند سهمیه را کسب کنند.

به گزارش کاراته نیوز علیرضا احسانی در گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت تیم های ملی کاراته، اظهار کرد: اردوهای تیم ملی کاراته در دو بخش دختران و پسران در حال برگزاری است تا آماده حضوری قدرتمند در بازیهای کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه شویم. کاراته در تمام دوره های برگزاری بازی های کشورهای اسلامی از رشته های مدال آوران ایران بوده و امیدواریم در این دوره نیز سهم پررنگی در سبد مدال آوری کاروان ورزشی ایران داشته باشد، هرچند که کار سختی است.

وی افزود: کاراته ایران با ظرفیتی که دارد می توانست در بازیهای آسیایی ۲۰۲۲ عملکرد درخشانی داشته باشد اما متاسفانه این مسابقات لغو شد تا نگاه تمام اهالی ورزش از جمله کاراته به بازیهای کشورهای اسلامی باشد.

عضو کمیته فنی فدراسیون کاراته ادامه داد: کاراته ماه های پرفشاری را پیش رو دارد. علاوه بر بازیهای کشورهای اسلامی، بازیهای جهانی آمریکا و مسابقات قهرمانی آسیا نیز در برنامه کاراته است که باید برنامه ریزی منظمی از سوی کادرفنی تیم ملی با نظارت کمیته فنی صورت گیرد تا تیم ملی بتواند به شرایط ایده آل برسد و در تمام مسابقات شرکت کند.

احسانی در واکنش به انتقادات اخیر امیر مهدی زاده ملی پوش سابق کاراته از فدراسیون و کادرفنی تیم ملی، گفت: دلیل انتقادات را نمی دانم هرچند اعتقاد دارم هر چه که باشد باید در درون خانواده کاراته حل شود. در آخرین مسابقات انتخابی تیم ملی که سال گذشته برگزار شد برخی از ورزشکاران نتوانستند مجوز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را بدست بیاورند و در مسابقات انتخابی نیز بعد از باخت مقابل تمام حریفانش مبارزات را نیمه تمام گذاشت و رفت و حتی در انتخابی مسابقات قهرمانی آسیا نیز حاضر نشد.

وی افزود: برخی از قهرمانان قدیمی کاراته ایران در چند سال اخیر از روزهای اوجشان فاصله گرفته اند و باید این واقعیت را پذیرفت. برخی ها در راه کسب سهمیه المپیک توکیو هم ناکام ماندند. اتفاقا یکی از انتقاداتی که نسبت به کادرفنی تیم ملی مطرح می شد حمایت های بیش ازحد آن ها از برخی ملی پوشان بود تا جاییکه که برخی از آنها بدون برگزاری انتخابی راهی دیدارهای بین المللی می شدند.

دبیر کمیته فنی کاراته خاطرنشان کرد: همین رویه موجب شد که برخی ورزشکاران آنقدر پشت خط بمانند که دلسرد شوند و کار را رها کنند. هرچند کار آنها به هیچ عنوان مورد تایید نیست اما قطعا اگر فرصت برابر به همه داده شود، شاید اتفاقات امروز را شاهد نبودیم.

احسانی ادامه داد: به عنوان یک عضو قدیمی که بیش از پنجاه سال سابقه در خانواده بزرگ کاراته دارد و عمر خود را در راه کاراته گذاشته، اعتقاد دارم اگر در همان مسیر کسب سهمیه المپیک برای همه به شکل مصوب و برنامه ریزی شده عمل می شد شرایط تغییر می کرد. امروز اگر قرار بر انتقاد باشد ما باید انتقاد کنیم که چرا علی رغم اعزام های قابل توجه و تقریبا کامل، برخی منتقدان امروزی نتوانستند سهمیه را کسب کنند. اتفاقا فدراسیون و کادر فنی آنقدر پای برخی از آنها به دلایل مختلف و بعضا درست ایستاد که حتی برای مسابقات گزینشی پاریس مربی شخصی شان را هم اعزام کرد. دیگر فدراسیون چه کاری باید انجام می داد که نداد؟

پیشکسوت کاراته ایران و عضو تیم ملی در مسابقات جهانی ۱۹۷۷ توکیو که اولین مقام سوم کاراته جهان را برای ایران کسب کرده است در پایان گفت: احترام مهم ترین اصل کاراته است، این نکته ای است که هیچ کس از جمله خود من نباید فراموش کنیم. ضمن اینکه اعتقاد دارم هرکسی که شایسته است باید پیراهن تیم ملی را برتن کند و تنها راه رسیدن به پیراهن تیم ملی نیز باید کسب امتیاز لازم در مسابقات انتخابی با نظارت کمیته فنی باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا