زیکساری: لغو بازی‌های آسیایی به کاراته خیلی آسیب زد

مربی تیم ملی کاراته گفت: لغو بازی‌های آسیایی به کاراته و ملی‌پوشان آسیب زد. ما نمی‌خواهیم خودمان را گول بزنیم، ملی‌پوشان روی مسائل مالی این مسابقات حساب ویژه‌ای باز کرده بودند.

به گزارش «کاراته نیوز» حامد زیکساری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد شرایط کاراته ایران بعد از به تعویق افتادن بازی‌های آسیایی اظهار داشت: با اینکه بازی‌های آسیایی چین به تعویق افتاد، اما اردوها منظم طبق برنامه‌ریزی برگزار می‌شود. بچه‌های تیم ملی یک مقدار از لحاظ روحی و روانی به خاطر اتفاقی که رخ داده، شرایط خوبی ندارند. با صحبت‌های شهرام هروی و اعضای کادر فنی، بچه‌ها یک مقدار انگیزه پیدا کردند تا در مسابقات قهرمانی آسیا و همچنین بازی‌های کشورهای اسلامی بتوانند افتخارآفرینی کنند. با برگزاری اردوها امیدوارم بچه‌ها به شرایط ایده‌آل برسند و بتوانیم نتایج خوبی را‌‌ که قرار است اوایل مرداد ماه راهی مسابقات قهرمانی آسیا شویم، کسب کنند.

مربی تیم ملی کاراته در ادامه عنوان کرد: به هر حال بازی‌های آسیایی هر ۴ سال یکبار برگزار می‌شود، از همه لحاظ برای ورزش ایران و کاراته کشورمان حائز اهمیت است. برگزار نشدن این بازی‌ها و همچنین اعزام نشدن به مسابقات اخیر یک مقدار به کاراته ایران لطمه زده است به هر حال بچه‌های تیم ملی روی مسائل مالی و پاداش بازی‌های آسیایی حساب کرده بودند. نمی‌خواهیم خودمان را‌‌ گول بزنیم یک بخشی از این مسابقات افتخارآفرینی است و یک بخش دیگر آن درآمدزایی است. بچه‌های ما چون شاغل نیستند و یکسری از آنها نیز متأهل هستند و کنسل شدن بازی‌های آسیایی برنامه‌های آنها را‌‌ بهم زده است.

زیکساری در پاسخ به این سؤال که با تعویق بازی‌های آسیایی آیا زمان برگزاری انتخابی تیم ملی تغییر کرده است، گفت: بله، قرار بود هفتم و هشتم خرداد ماه انتخابی‌ها برگزار شوند اما به دلیل لغو بازی‌های آسیایی انتخابی‌ها به اواخر خردادماه موکول شده است. البته اردوها تعطیل نیست، مرحله ششم هفته آینده در تهران و در آکادمی ملی المپیک برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که ترکیب تیم ملی جوان شده است، آیا این نفرات پشتوانه‌های خوبی برای باتجربه‌ها در تیم ملی هستند یا خیر، اظهار داشت: مطمئن هستم که این جوانان که به تیم ملی بزرگسالان راه پیدا کرده‌اند آینده کاراته ایران را‌‌ تضمین می‌کنند. از فدراسیون باید تشکر کنیم، با فضای اقتصادی که حاکم است، اردوهای تیم ملی با امکانات و شرایط خوبی برگزار می‌شود. این جوانان که در اردوها حضور دارند از فیلتر انتخابی عبور کرده‌اند و حالا در کنار باتجربه‌ها تمرین می‌کنند و در اردو حضور دارند. این جوانان با حضور در کنار باتجربه‌های تیم ملی بدون شک آینده تیم ملی بزرگسالان را‌‌ تضمین خواهد کرد.

وی در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: رده جوانان و امید واقعا شرایطش با رده بزرگسالان تفاوت زیادی دارد، چند نفر از جوانان از مسابقات قهرمانی کشور به تیم ملی ورود کرده‌اند و تعدادی هم در گذشته اردونشین بودند و بعضا برخی از آنها سال‌ها در اردوی تیم ملی رده‌های پایه حضور داشتند. ما این جوان‌ها را‌‌ در اختیار داریم که آینده تیم ملی کاراته کشورمان تضمین شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا