گرشاسبی: نتیجه تاریخی بدست آمد /اضافه شدن ۲۰ داور جهانی،نقطه عطفی در کاراته است

رییس کمیته آموزش فدراسیون کاراته درباره موفقیت داوران در کلینیک جهانی گفت: فدراسیون در اعزام داوران جوان ریسک بزرگی انجام داد اما خوشبختانه این داوران شایستگی لازم را داشتند.

به گزارش کاراته نیوز یوسف گرشاسبی در گفتگو با روابط‌عمومی فدراسیون کاراته درباره موفقیت داوران ایرانی در کلینیک جهانی گفت: برای نخستین‌بار بود که فدراسیون پیش‌از اعزام داوران به کلینیک جهانی آزمونی برگزار و گزینشی را انجام داد، البته همه داوطلبان به کلینیک جهانی اعزام شدند اما آن‌ها کسانی بودند که توانایی فنی و علمی را در خودشان دیدند و پیش‌از اعزام نیز در این آزمون شرکت کردند و توسط کمیته ارزیابی و همین دلیلی شد تا آماده‌تر به کلینیک جهانی اعزام شوند.

رییس کمیته آموزش فدراسیون در ادامه تاکید کرد: نکته جالب و مثبت در اعزام داوران به کلینیک جهانی این بود که اکثر آن‌ها جوان بودند و نتیجه‌ای تاریخی را نیز کسب کردند. البته نباید در این‌جا متوقف شد و این داوران باید تمرینات زیادی را پشت سر بگذارند چراکه مسئولیت آن‌ها در ادامه بیشتر خواهد شد. امیدوارم با گرفتن این درجه تمرینات آن‌ها بیشتر و توجه بیشتری به این داوران برای حضور در مسابقات متعدد انجام گیرد.

داور جهانی کاراته ایران در ادامه گفت: قطعا این موفقیت نقطه عطفی در داوری کاراته ایران خواهد بود. در گذشته تعداد انگشت‌شماری به کلینیک جهانی اعزام می‌شدند اما این‌بار بیش از ۲۰ داور اعزام و خوشبختانه تمامی آن‌ها نیز در آزمون موفق شدند. برخی از داوران نیز دو درجه کسب کردند و نخستین بار بود که داوری دو درجه را به دست می‌آورد، این نشان می‌دهد کاراته ایران در بخش داوری درحال پوست‌اندازی است. داوری در سن ۳۵ سالگی  موفق به کسب درجه جهانی می‌شود سال‌ها می‌تواند برای داوری ایران مفید و قضاوت کند.

گرشاسبی درباره تاثیر این موفقیت در بعد جهانی گفت: تعداد زیادی داور به داوران جهانی کاراته ایران اضافه‌شده است. در صورتی این اتفاق مؤثرتر خواهد بود که به این درجه اکتفا نشود و با حمایت فدراسیون داوران برای کسب درجه بالاتر تلاش کنند. قطعا در مسابقات مهم جهانی از داورانی که درجات بالاتری دارند استفاده خواهد شد اگر بخواهیم در داوری دنیا مانند بعد قهرمانی حرفی برای گفتن داشته‌باشیم باید از این داوران حمایت کنیم و درجه آن‌ها را ارتقا دهیم و در این نقطه متوقف نشویم.

داور جهانی در پایان درباره حمایت‌های فدراسیون در اعزام داوران جوان گفت: بسیاری از داوران درجه آسیایی داشته‌اند و بدون این‌که درجه آسیایی آن‌ها کامل شود به کلینیک جهانی اعزام شدند، درواقع این اعزام ریسک بزرگی بود که فدراسیون انجام داد اما خوشبختانه با قبولی داوران مشخص شد که این داوران شایستگی لازم را داشتند. این اتفاق نقطه عطفی در داوری کاراته ایران خواهد بود و قطعا با این سرمایه آینده روشنی در بخش داوری خواهیم داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا