کتیرایی: از اشتباه دانشگاه آزاد چشم‌پوشی کردیم وگرنه قهرمان بودیم/ ملی‌پوشان باید در تیم‌ها پخش شوند

سرمربی تیم کاراته پاس گفت: از اشتباه تیم دانشگاه آزاد در اجرای کاتا در دیدار فینال چشم‌پوشی کردیم وگرنه به مقام قهرمانی می‌رسیدیم.

 

به گزارش کاراته نیوز  علیرضا کتیرایی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص نایب قهرمانی تیمش در سوپر لیگ کاراته باشگاه‌های کشور، معایب و نکات مثبت این مسابقات صحبت‌هایی را انجام داد که شرح آنرا در زیر می‌خوانید:

 

لیگ پس از یکسال به اتمام رسید. نظر شما در این خصوص چیست؟

 

خدا را شکر لیگ سال ۹۹ پس از مدت‌ها وقفه به اتمام رسید. در هر صورت بحث کرونا، اردو‌ها و مسابقات تیم ملی موجب شد این پیکار‌ها بیش از یکسال طول بکشد. منتظر هستیم تا شرایط را برای لیگ سال آینده بدانیم تا برای این پیکار‌ها تیم را ببندیم و مهیا شویم.

 

از نایب قهرمانی راضی هستید؟

 

واقعیت این است که همه تیم‌ها برای قهرمانی وارد می‌شوند. اما باید قبول کنیم که در دیدار فینال پتانسیل تیم دانشگاه‌آزاد از ما بیشتر بود. آن‌ها حدود هشت ملی‌پوش داشتند و «کیوان بابان» تنها ملی‌پوش ما بود. برای قهرمانی هدف‌گذاری کرده بودیم و بازیکنان ما خیلی زحمت کشیدند، اما به مقام دومی ختم شد. البته اگر می‌خواستیم روی اشتباه کادر فنی تیم حریف متمرکز شده و اعتراض کنیم ما قهرمان بودیم.

 

چه اشتباهی صورت گرفت؟

 

در فینال، کاتا‌هایی که کادرفنی دانشگاه در بخش انفرادی و تیمی انتخاب کرد اجرا نشد و آنها کاتای دیگری را اجرا کردند. اگر ما اعتراض می‌کردیم و پی کار را می‌گرفتیم، طبق قانون هشت امتیاز کاتا به ما رسید چراکه آن‌ها اشتباه کردند و در نهایت قهرمان می‌شدیم.

 

پس چرا این اقدام را انجام ندادید؟

 

کادر فنی و سرپرست دانشگاه‌آزاد با ما صحبت کردند و گفتند که این اشتباه سهوی بود. ما هم با کاتارو‌های خودمان جلسه گذاشتیم و دوست نداشتیم با اعتراض قهرمان شویم. قهرمان باید روی تاتامی مشخص شود. آن‌ها اشتباه کردند، اما نخواستیم از آن استفاده کنیم چراکه می‌خواستیم ارزش‌های در کاراته باقی بماند.

 

تیم پاس در لیگ آینده حضور خواهد داشت؟

 

این تیم سالیان است در کاراته بوده و نگاه حماتی از این رشته دارد. شاید اگر تیم‌های نظامی مثل پاس، رعدپدافند و در سال‌های گذشته فتح؛ نبودند عمر ورزشی قهرمانان این رشته خیلی زود به اتمام می‌رسید. این تیم‌ها کاراته‌کا‌های سرباز را تحت پوشش دارند تا آن‌ها خیلی راحت تمرین کرده و نگران نباشند. به امید خدا تیم پاس سال آینده هم در لیگ خواهد بود.

 

برخی به حضور شما به عنوان سرمربی تیم امید در لیگ معترض بودند؟

 

ببینید من در سال ۹۹ سرمربی پاس شدم و آن زمان اصلا تیم امید تشکیل نشده بود. پس این اعتراض اشتباه است. ضمن اینکه فدراسیون باید در خصوص حضور مربیان تیم ملی در لیگ یا عدم فعالیت آنان تصمیم بگیرد. این را هم بگویم که ما در تیم ملی اصلا پولی دریافت نکردیم.

 

غیر از طولانی شدن لیگ، چه معایبی در مسابقات امسال بود؟

 

بحث برگزاری و برنامه‌ریزی می‌توانست خیلی بهتر باشد؛ چند بار معوقه شدن واقعا مشکل‌ساز شد. وقتی اسپانسر و ارگانی به کاراته می‌آید و تیم‌داری می‌کند باید برنامه‌ریزی خیلی بهتر باشد تا این حامیان از دست نروند.

 

معتقد هستید برنامه ریزی لیگ برای مسابقات و تیم‌ها دردسرساز شد؟

 

اگر برنامه‌ریزی دقیق بود، سطح فنی لیگ هم بالاتر می‌رفت. در گذشته چند تیم مدعی و همسطح داشتیم و مسابقات بسیار نزدیک بود. اما الان لیگ شور و هیجان لازم را ندارد. یک مساله‌ای را کلی می‌گویم و باور کنید منظور خاصی ندارم.

 

چه مساله‌ای؟

 

سازمان لیگ باید قانونمند حرکت کند و همه تیم‌ها را یک‌جور ببیند. اینکه به یک تیم نگاه مهربان داشته باشیم نمی‌تواند اتفاق خوبی باشد. البته این یک پیشنهاد است. در نهایت ملی‌پوشان باید در تیم‌های مختلف پخش شوند. این مساله خیلی بهتر است و از یکطرفه شدن مبارزات جلوگیری می‌کند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا