ارباب و ادعای بی اساس برای فرار از نتیجه مفتضحانه!

در شرایطی که تیم کاراته بانوان بزرگسال در دوره گذشته ۴ فینالیست داشت و ۳ مدال طلا و یک مدال نقره کسب کرد در این دوره از مسابقات با ادعای جوانگرایی فقط یک فینالیست داشت که کاراته کا وزن منفی ۶۸ کیلوگرم بانوان بود که در فینال، با نتیجه ۹ بر ۲ برابر حریف ژاپنی مغلوب شد.

به گزارش کاراته نیوز، پس از نتیجه مفتضحانه تیم ملی بزرگسالان با هدایت ارباب و صمدی و تمرینات پشت پرده رهنما و سکوت اشرف امینی در زمان تصمیمات حیاتی به بار آمد، ارباب با فراری رو به جلو در مصاحبه ای مدعی شد که نتایج تیم ملی بزرگسالان به دلیل جوانگرایی بوده است. حال با بررسی وزن به وزن ملی پوشان تلاش می کنیم تا جامعه کاراته را از مصاحبه پوشالی سرمربی شکست خورده بانوان آگاه کنیم.

کاراته ایران در وزن منفی ۵۰ کیلوگرم سارا بهمن یار را در اختیار داشت که پیش از المپیک ۲۰۲۰ توکیو،  مدال برنز رقابت های بزرگسالان جهان و رنکینگ دوم‌ جهان در وزن خود را در کارنامه داشت و در رقابت های المپیک نفر اول رنکینگ ‌خود را شکست داده بود.

در وزن ۵۵ کیلوگرم هم تیم کاراته بانوان طراوت خاکسار که چندین سال است در اردوی تیم ملی حضور دارد و در دوره گذشته رقابت های قهرمانی آسیا و در حضور کشورهای صاحب نام کاراته آسیا، قهرمان شد را اعزام کرد آن هم در شرایطی که خاکسار پیش از این با توجه به نتایج درخشان در لیگ های جهانی، شانس بزرگی برای حضور در الپیک ۲۰۲۰ توکیو داشت که در نهایت نتوانست کسب سهمیه کند. خاکسار در این دوره از رقابت های آسیایی با مدال برنز به کار خود پایان داد

در وزن منفی ۶۱ کیلوگرم بانوان هم رزیتا علیپور به عنوان باتجربه ترین بازیکن تیم ملی حضور داشت که در دوره گذشته رقابت های آسیایی در فینال در هانتی و با رای داوران مغلوب حریف چینی که رنکینگ یک جهان را در اختیار داشت شده بود. علیپور با توجه به بردهای متعدد برابر نفرات برتر رنکینگ خود و مدال های رنگارنگی که در لیگ های جهانی کسب کرده بود  با توجه به قوانین wkf که هیچ کس متوجه نوع بررسی آن نشد شانس حضور خود در المپیک را از دست داد. جالب اینکه اختلاف علیپور با نفر دوم این وزن در انتخابی درون اردویی تیم ملی کاراته بانوان در هربار مبارزه ۸ امتیاز بوده است.

در وزن ۶۸ کیلوگرم که مبینا حیدری در آن به فینال رسید و با عملکردی نا امید کننده در فینال، حتی تلاشی برای شکست حریف خود و جبران امتیازات نکرد می توان عیار فنی این بازیکن را سنجید.

لازم به ذکر است با توجه به اینکه این وزن برای مدت طولانی بدون بازیکن بوده است، هیچ بازیکن باتجربه ای در این وزن حضور نداشت و انتخاب این بازیکن در شرایطی اتفاق افتاد که مدعیان دیگر این وزن مبینا کاویانی و زهرا یاوری بودند.

مبینا کاویانی که برنز این وزن در آسیا و لیگ‌جهانی را در اختیار داشت در حالی که با دعوت مسئولین فدراسیون کاراته به اردوها رسید اما در نهایت اجازه رقابت پیدا نکرد. از طرفی زهرا یاوری دیگر مدعی این وزن بود که در دوره گذشته در مراحل ابتدایی با قانون سنشو به فینالیست این وزن از ژاپن نتیجه را واگذار کرد و دستش از مدال کوتاه ماند بود که در انتخابی ها برابر حیدری مغلوب شده بود در نتیجه کادر فنی عملا در انتخاب این بازیکن بی تاثیر بودند و دخالت فدراسیون نشینان و قضاوت داوران بازیکن اعزامی این وزن را مشخص کردند

در وزن مثبت ۶۸ کیلوگرم نیز پس از آسیب حمیده عباسعلی لیلا برجعلی پس از شکست سایر رقبا در انتخابی های درون اردویی عازم پیکارهای آسیایی شد که نشان می دهد کادر فنی هیچ دخالتی در انتخاب این بازیکن نداشته است و تنها از روی اجبار و رقابت این بازیکن عازم پیکارهای آسیایی شد. البته عملکرد برجعلی در آسیا پس از تمرینات مداوم در اردوی تیم ملی زیر نظر رهنما، ارباب و صمدی بسیار نا امید کننده بود. برجعلی در شرایطی برابر ورزشکار قزاق با اختلاف فاحش مغلوب شد که بازیکن کشور میزبان در فینال برابر حریف ناشناخته ژاپنی نتیجه را واگذار کرد.

باید خدمت سرمربی تیم ملی بانوان خاطرنشان کرد اگر قرار بود که تیم ایران در رقابت های کومیته تیمی مدالی کسب نکند در نتیجه هیچگاه بازیکنانی نظیر خاکسار و علیپور در ترکیب قرار نمی گرفتند و آویشن باقری را بدون هیچ پاسخ روشنی از ترکیب کنار نمی گذاشتید.

شما حتی حاضر به قبول کردن مسئولیت انتخاب های خود نیستید چرا که هیچ مربی ای با ذهنیت شکست به میدان نمی رود و همه توان خود را برای کسب مدال می گذارد در نتیجه نمی توان با توجه به انتخاب های خود در کومیته از عدم کسب مدال در این بخش صحبت کنید که اگر اینطور بود شما از چهار کاراته کا جوانان استفاده می کردید و در مجموع با برگزاری انتخابی ها شایسته ترین ها را در ترکیب تیم قرار نمی دادید.

بهتر است حالا که نتوانستید مدال برنز این رقابتها را کسب نمایید عدم توانایی و تجربه کادر فنی در تیم ملی بزرگسالان و عدم شناخت رقبا و استفاده از تمرینات غلط بانوان (شامل نداشتن مربی بدنساز و انجام تمرینات مدون وزنه و میدانی درست و عدم تاکتیک لازم در مقابله با رقبا و آنالیز تیم های مقابل را دلایل اصلی شکست بانوان عنوان کنید تا دلیل این شکست مفتضحانه را گردن بازیکنان بیندازید.

البته از نظر ما، با توجه به اینکه فرخناز ارباب که تنها حضور فیزیکی در تمرینات داشت و تمرینات درون اردویی را به عهده نداشت، همان شخص پشت پرده پاسخگوی این نتایج باشد. هر چند ارباب و صمدی از مقصران اصلی این اتفاق هستند که فقط با بله و چشم گفتن به مشاور فنی تیم با آینده ورزشکاران این کشور بازی کردند.

 این پایگاه خبری پس از انتخاب این کادر فنی بارها در خبرهای جداگانه که در آرشیو سایت و اینستاگرام ما قرار دارد در مورد نتایج کسب شده توسط ترکیب همیشه بازنده ارباب و صمدی که بدترین نتایج تاریخ بانوان در تمامی رده های سنی را کسب کرده بودند، خبر داده بود اما مسئولین فدراسیون کاراته به هیچ وجه حاضر به قبول کردن این موضوع نشدند و در حال حاضر ضعیف ترین نتیجه کاروان ایران بعد از ده سال توسط این دو مربی به اضافه مسعود رهنما مربی تمرین دهنده و تصمیم گیرنده اصلی بانوان رقم خورد.

 توصیه این پایگاه خبری به فدراسیون و کمیته فنی کاراته این است اگر به دنبال جبران این آبرو ریزی بزرگ هستند با توجه به زمان کم باقیمانده تا بازیهای آسیایی، کادر فنی تیم ملی بانوان را با تغییرات‌ اساسی، تقویت نماید و از مربیان با دانش فنی بالا در کادر فنی استفاده نماید و از مشاور فنی تیم ملی بانوان در صورت کارایی فنی بالا  جهت کمک در تیم بزرگسالان آقایان  استفاده نماید در غیر اینصورت منتظر تلخ ترین نتیجه کاروان ورزشی کاراته در بازیهای آسیایی باشد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا