کاراته قهرمانی آسیا|کاروان پرتعداد ایران قهرمان تمامی رده‌‎های سنی شد/ نزول مدالی در رده‌های پایه و سقوط ۲ پله‌ای در بزرگسالان

در پایان رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا ایران در چهار رده سنی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان قهرمان شد، اما به لحاظ مدالی اُفتی چشمگیر داشت.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم مسابقات کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ در رده‌های سنی (نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) به میزبانی آلماتی قزاقستان طی روزهای ۲۷ آذر ماه تا اول دی ماه سال جاری برگزار شد.
در پایان مسابقات کاروان پرتعداد ایران موفق شد با کسب ۱۴ مدال طلا، ۱۰ نقره و ۱۵ برنز و مجموع ۳۹ مدال بالاتر از کشور میزبان عنوان قهرمانی را کسب کند. تیم‌های قزاقستان و ژاپن نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.
این در حالی است تیم‌های رده‌های پایه کشورمان در آخرین حضور خود در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۷ قزاقستان موفق به کسب ۱۶ مدال طلا، هشت نقره و هشت برنز شده بودند، اما در قزاقستان در غیاب کشور ژاپن تنها ۱۳ مدال طلا، پنج نقره و هشت برنز کسب کردند.
در بخش بزرگسالان نیز کاراته ایران در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ ازبکستان با کسب پنج مدال طلا، دو نقره و چهار برنز بعد از کشور ژاپن نایب قهرمان شده بود، اما در این دوره کاراته ایران با نزولی چشمگیر با کسب یک مدال طلا، پنج مدال نقره و هفت مدال برنز پایین‌تر از کشورهای ژاپن، قزاقستان و ویتنام در جایگاه چهارم قرار گرفت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا