مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱- قزاقستان ۴ طلا در چنگ امیدهای کاراته ایران در پایان روز سوم مسابقات قهرمانی آسیا، امیدهای ایران ۴ مدال طلا صید کردند

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از  روابط عمومی فدراسیون کاراته، مسابقات کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ در تمام رده های سنی ( نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) به میزبانی آلماتی قراقستان در حال برگزاری است. در پایان روز سوم در بخش کومیته انفرادی رده امید دختران و پسران آتوسا گلشاد نژاد، مبینا حیدری، علیرضا حیدری و محسن صفرنژاد طلایی شدند. آیدا خوشبختی به مدال  نقره رسید و  محمدرضا سواری، هادی کیانی و زهرا بنیانی ۳ برنز به دست آوردند.

 در رقابت‌های صبح امروز نیز ابوالفضل شهرجردی و فاطمه صادقی دو کاتارو تیم بزرگسالان با قرار گیری در جایگاه دوم گروه خود راهی دیدار رده بندی شدند و روز سه شنبه (فردا) باید برای کسب نشان برنز تلاش کنند.

*کومیته دختران رده امید
در وزن ۶۱- کیلوگرم، آتوسا گلشاد نژاد در بازی نخست پمون میسو از فیلیپین را شکست داد. گلشاد بازی دوم را نیز با برتری ۴ بر صفر برابر وود چومی از هنگ کنگ پشت سر گذاشت تا راهی فینال شود. در بازی فینال نیز موفق شد آسل کانای از کشور میزبان را با نتیجه ۴ بر ۳ شکست دهد و مدال طلا را کسب کند.
در وزن ۶۸- کیلوگرم، مبینا حیدری در دور نخست هالا القدی از فلسطین را با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب کرد. حیدری در بازی دوم لاورا علیکول از قزاقستان را با نتیجه ۸ بر صفر شکست داد و راهی فینال شد و با برتری ۲ بر صفر مقابل فاطیما خاسیف، نماینده امارات طلایی شد.

در وزن ۶۸+ کیلوگرم، آیدا خوشبختی بازی نخست خود را با نتیجه ۸ بر صفر مقابل سامیک جویتا از اندونزی پیروز شد و جواز حضور در فینال را کسب کرد. خوشبختی در دیدار نهایی با الگا مالتسوا از قرقیزستان مبارزه کرد که در پایان با نتیجه ۴ بر صفر شکست خورد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۵۵- کیلوگرم زهرا بنیانی در دور نخست با نتیجه ۷ بر یک آمانگول دویسنبال از قزاقستان را شکست داد. بنیانی در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب تام هوآنگ از ویتنام و برای کسب نشان برنز راهی دیدار رده بندی شد. بنیانی در این مرحله نیز با نتیجه ۱۰ بر ۵ از سد الیازیا ایسمایل از امارات عبور کرد و به مدال برنز رسید.

*کومیته پسران رده امید
در وزن ۷۵- کیلوگرم نیز علیرضا حیدری در بازی نخست با برتری ۲ بر یک اسد بک فوتو از ازبکستان را شکست داد. حیدری در دور دوم نیز با شکست ۶ بر صفر چنگ تانگ یو از چین تایپه راهی فینال شد. حیدری در بازی نهایی نیز  موفق شد با نتیجه ۵ بر صفر محمد برناوی نماینده عربستان را مغلوب کند و دیگر طلایی ایران لقب گیرد.

در وزن ۸۴+ کیلوگرم، محسن صفرنژاد با شکست ۷ بر صفر دنیشروی آروسوران از مالزی در بازی نخست راهی فینال شد. صفرنژاد در بازی پایانی خود به مصاف اسفندیار یرکبک از قزاقستان رفت و با نتیجه ۸ بر ۲ به پیروزی رسید و مدال طلا گرفت.

در وزن ۵۵- کیلوگرم محمدرضا سواری در بازی نخست، نوربلوت آدیلبک از قرقیزستان را با نتیجه ۹ بر ۳ شکست داد. سواری در بازی دوم با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب تام ژولامان بیگابیل از قزاقستان شد و برای نشان برنز در دیدار رده بندی حاضر شد. سواری موفق شد با شکست ۸ بر صفر ستاپونگ چانخت از تایلند صاحب مدال برنز شود.
در وزن ۶۷- کیلوگرم، هادی کیانی در بازی نخست محمود دایفلاح از فلسطین را با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب کرد. کیانی در مسابقه دوم با نتیجه ۲ بر صفر مقابل محمد عبدالعزیز از ازبکستان شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد و در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۲ یانگ چونگ از هنگ کنگ را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.

در وزن ۶۰- کیلوگرم مرتضی کریمی پس از تساوی ۳ بر ۳ مقابل یوسف الصراف از کویت در سنشو پیروز شد. کریمی در بازی دوم هم موفق شد با برتری ۴ بر ۲ پیلای سیوانسان از مالزی رو از پیش رو بردارد اما در بازی سوم با نتیجه یک بر صفر مغلوب پان چنگ هو از هنگ کنگ و راهی رده بندی شد. کریمی در این مرحله در هانتی مغلوب نور سلطان کالیو از قزاقستان شد ومدال برنز را از دست داد.

در وزن ۸۴- کیلوگرم امیر اسلامی در بازی نخست  با نتیجه ۲ بر یک مغلوب کملبک کابلانبک از قزاقستان شد راهی دیدار رده بندی شد و در این مرحله نیز با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب محمد الملکی از عربستان شد تا مدال برنز را از دست بدهد.

با ۴ طلا، یک نقره و ۳ مدال برنز امروز ملی پوشان مجموع مدال‌های ایران به ۱۳ طلا، ۵ نقره و ۸ برنز رسید.

کاروان تیم‌های ملی کاراته ایران در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ با عنوان عزم و ایمان حاضر شده است.

مسابقات کاراته قهرمانی آسیایی ۲۰۲۱ در تمام رده‌های سنی (نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) در دو بخش کاتا و کومیته از ۲۷ آذر  تا اول دی‌ماه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا