میزبان برای بی غم روادید صادر نکرد امینی: امیدواریم در تمام رده های سنی خوش رنگ ترین مدالها را کسب کنیم

نایب رییس بانوان فدراسیون کاراته گفت: در تمام رده های سنی بانوان امیدواریم خوش رنگ ترین مدالها را کسب کنیم.

به گزارش کاراته نیوز اشرف امینی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کاراته اظهار داشت: شرایط خوبی بر تیم های ملی دختران حاکم است. ورزشکاران ما تا به امروز دو نوبت تمرین در الماتی برگزار کرده اند و اماده شروع رقابت ها هستند.

وی افزود: وزن کشی مسابقات نیز فردا انجام می شود،ما در تمام رده های سنی امیدواریم خوش رنگ ترین مدالها را کسب کنیم و ورزشکاران و مربیان مزد زحمات خود را در مسابقات قهرمانی اسیا دریافت کنند.

نایب رییس بانوان فدراسیون کاراته در خصوص عدم اعزام کاتای تیمی جوانان و دو ورزشکار کومیته دختران نیز گفت: پیش از اعزام کاروان ،مسوولان برگزار کننده مسابقات اعلام کردند که در کاتای تیمی جوانان فقط ایران (تینا فتاحی، یکتا داوری و ملیکا سلطانی) و میزبان ثبت نام کرده اند و به دلیل عدم حد نصاب ورزشکاران،مسابقات این دسته برگزار نمی شود. قزاقستان به عنوان میزبان همین استدلال را برای وزن منفی ۵۰ امیدها که زینب جعفرنژاد ثبت نام شده بود، اعلام کرد.

امینی خاطرنشان کرد: به همین دلیل اعزام این ورزشکاران به قزاقستان منتفی شد. اما دلیل عدم اعزام هنگامه بی غم در وزن منفی ۶۸ کیلوگرم تیم امید بانوان عدم صدور روادید وی بود. فدراسیون تا اول نوامبر زمان داشت که با ارایه گذرنامه ورزشکاران برای دریافت دعوتنامه اقدام کند. علی رغم تاکید فراوان، گذرنامه ۴۸ ساعت دیرتر از زمان مقرر بدست فدراسیون رسید و برای این ورزشکار دعوتنامه صادر نشد.

عضو کمیته فنی فدراسیون جهانی کاراته تاکید کرد: بعد از این اتفاقات فدراسیون مکاتباتش را با فدراسیون قزاقستان آغاز کرد. حتی کمیته ملی المپیک نیز به ماجرا ورود کرد اما در نهایت روادید این ورزشکار صادر نشد. دست اندرکاران تیم هم می دانند ما تا لحظه اخر تلاش داشتیم که بی غم را اعزام کنید اما کشور میزبان روادید برای او صادر نکرد.

وی در پایان تصریح کرد: ما همه ورزشکاران را به یک چشم نگاه می کنیم. برای ما بی غم هیچ تفاوتی با دیگران ندارد، مسلما اگر روادید او هم صادر میشد،بی غم مثل سایر کاراته کاها راهی قزاقستان میشد. حالا که این شرایط بوجود امده، مبینا حیدری در دو رده سنی امید و بزرگسالان به روی تاتامی می رود

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا