احسانی: کاراته ایران در کنار ژاپن از قدرت‌های بزرگ آسیاست/ مربیان وطنی به رشد کاراته در چین کمک کردند

پیشکسوت کاراته گفت: کاراته ایران در کنار ژاپن از قدرت‌های بزرگ آسیاست و بنابراین به درخشش ملی‌پوشان ایران امید زیادی دارم.

به گزارش کاراته نیوز علیرضا احسانی، پیشکسوت کاراته، درباره اعزام کاروان ۱۰۰ نفری ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا قزاقستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: برای کاروان ایران در این رویداد مهم آرزوی موفقیت دارم هر چند که فکر می‌کنم فدراسیون می‌توانست افراد بیشتری را راهی این رقابت‌ها کند از جمله مربیان خوبی که در این رشته فعالیت دارند و یا کارشناسان خبره که واقعا جای‌شان خالی است اما به هر صورت باید مسائل مالی را هم در نظر داشت. نفرات خوبی انتخاب شدند در چهار گروه تیم داریم هم در بخش بانوان و هم مردان که امیدوارم در تمامی رده‌های سنی شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

وی با اشاره به قدرت کاراته ایران در آسیا ادامه داد: کاراته پیش از حضور در این رویداد به دلیل مشکلاتی که رخ داد از مسابقات جهانی باز ماند و تمرینات هم تعطیل شد. از نحوه تمرینات دیگر تیم‌ها نیز اطلاع درستی ندارم بنابراین اگر بخواهم شرایط تیم ملی را آنالیز کنم باید به سابقه این تیم‌ها اشاره کنم چون در غیر این صورت ارزیابی کارشناسی انجام ندادم. خوشبختانه کاراته ایران در کنار ژاپن از قدرت‌های آسیاست و این جایگاه را تا به امروز به خوبی حفظ کرده است. من بسیار به نتیجه کاروان ایران امیدوار هستم و مطمئنم باز شاهد درخشش ملی پوشان ایران در قاره آسیا خواهیم بود.

قهرمان اسبق جهان در پایان در خصوص حضور پر قدرت کاراته ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو نیز گفت: همه این مسابقات به نوعی دست گرمی برای قدرت نمایی در المپیک آسیایی است که سال آینده در چین برگزار خواهد شد. کاراته به غیر از چند دوره نخست همیشه روی سکو بوده و این بار هم حتما کاراته ایران را روی سکو خواهیم دید. ژاپن که حریف جدی ماست و چین هم در این مدت خوب سرمایه گذاری کرده به ویژه با خدمت گرفتن مربیان ایرانی روند خوبی را طی کرده اما از دید من هنوز هم نمی‌شود چین را حریف جدی برای ایران در نظر گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا