صافی: کمتر کسی فکر می کرد کاراته کره به این سطح از توسعه دست یابد

مربی ایرانی تیم ملی کاراته کره جنوبی از تجربه حضورش‌ در این کشور می گوید.

به گزارش کاراته نیوز احمد صافی در گفتگو با روابط‌عمومی فدراسیون کاراته پیرامون حضورش در تیم‌ملی کره جنوبی گفت: قبلاً در تیم ملی کره جنوبی در دو دوره بازی‌های آسیایی حضور داشته‌ام. مدتی قطع ارتباط داشته‌ایم و کره‌ای‌ها از مربی دیگری استفاده کردند. سه سال پیش مجدداً از من دعوت کرده‌اند و همکاری خود را دوباره آغاز کردیم. ماحصل حضورم کسب سهمیه المپیک توکیو بود که ورزشکار کره‌ای موفق شد در توکیو مقام پنجم را کسب کند. کمتر کسی فکرش را می‌کرد که کاراته کره جنوبی به المپیک راه پیدا کند.

وی ادامه داد: موفقیت‌هایی در شرق آسیا در مسابقات آسیایی داشته‌ایم که مصمم هستیم این موفقیت‌ها را ارتقا دهیم. در آسیا مدال طلا، نقره و برنز داریم و در بازی‌های آسیایی فقط مدال برنز به دست آورده‌ایم که درصدد ارتقای آن‌ها و حضور در فینال و کسب حداقل مدال مدال نقره هستیم.

سرمربی ایرانی تیم‌ملی کره جنوبی درباره حضور در مسابقات قهرمانی جهان امارات نیز گفت: تیم کاملی به این مسابقات اعزام نکردیم و میانگین سنی تیم پایین بود. در کاتا و وزن ۶۰ – کیلوگرم دو مقام هفتمی به دست آوردیم. تجربه خوبی کسب شد، با هشت ورزشکار شرکت کردیم که درنهایت تجربیات خوبی از حضور در این رقابت‌ها برای ملی‌پوشان بدست آمد.

صافی درباره غیبت تیم ایران در این دوره از رقابت‌ها نیز گفت: حدود ۷۰ درصد از رویدادهای مهم کاراته را شرکت کردم و همیشه تیم ایران یکی از تیم‌های مطرح مسابقات بود. این دوره یکی از بدترین مسابقات بود چراکه ایران که در کاراته کشور صاحب قدرت و کلاس است غیبت داشت.

وی افزود: برای ما ایرانی ‌ها که همیشه به عشق دیدن برتری‌های فنی و رفتاری مناسب ایران در این مسابقات حضور پیدا می کردیم و از رقابت‌ها ایرانی ها روحیه می‌گرفتیم شرایط خوبی نبود.

او ادامه داد: آن‌قدر تحت تأثیر غیبت ایران در این مسابقات بودم‌ که حتی روز پایانی رقابت‌های تیمی به سالن نرفتم چراکه هیچ حس و علاقه‌ای به این رقابت‌ها بدون حضور ایران نداشتم. حتما اگر شرایط مهیا می‌شد و ایران می‌توانست در این دوره از مسابقات شرکت کند، رکورد بی‌سابقه‌ای در بخش تیمی و انفرادی از خودش به‌جای می‌گذاشت.

صافی در پایان گفت: شناخت کاملی از کاراته ایران و دنیا دارم و حتما ایران اگر حضور داشت نتایج فوق‌العاده‌ای کسب می‌کرد. امیدوارم در آینده شاهد تکرار این اتفاقات تلخ نباشیم و ورزشکارانمان خودشان را برای قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی مهیا کنند تا قدرت استثنایی ایران را در میادین ورزشی به اجرا بگذارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا