واکنش پناهی به حواشی کاراته: قهر ورزشکار بدعت خوبی نیست؛ دخالت در امور مختلف عاقبتش همین است

رئیس اسبق فدراسیون کاراته با بیان اینکه قهر ورزشکار بدعت خوبی نیست، گفت: دخالت مسوول یک کمیته در امور مختلف عاقبتش همین می‌شود و حواشی مختلفی را در پی دارد.

به گزارش کاراته نیوز سیدعباس احمدپناهی رئیس اسبق فدراسیون کاراته در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص حواشی ایجاد شده روزهای اخیر در کاراته که منجر به ایجاد تغییرات در کمیته داوران شد، اظهار داشت: متاسفانه در کاراته ما برخی از معیارها تغییر کرده است. ابتدا باید بدانیم که هر فردی باید در حیطه وظایف خودش تصمیم‌گیری کرده و تلاش کند تا به موفقیت برسد.

وی افزود: قهرمانان ما سال‌ها تلاش کرده و افتخارات زیادی را کسب کرده‌اند، اما نباید جایگاه‌ها فراموش شود. این خوب نیست که بخواهیم بازیکن‌سالاری را در کاراته حاکم کنیم.

پناهی با بیان اینکه سرمربی اختیاراتی دارد که می‌تواند براساس آن تصمیم بگیرد، توضیح داد: بازیکن گاهی در اوج است و برخی مواقع هم دوران اُفت را سپری می‌کند. شاید سیاست کادرفنی و فدراسیون این باشد که بازیکنی از یک مرحله انتخابی معاف شود و باید در این راستا، دست کادر فنی باز باشد.

رئیس اسبق فدراسیون کاراته افزود: اینکه بازیکنی انتظار داشته باشد همیشه نفر اول بوده و انتخاب شود، اشتباه است. حاشیه‌سازی کردن در هر زمانی قابل پذیرش نیست و فدراسیون می‌تواند با مدیریت صحیح، شرایط را مناسب کند. اگر بازیکنی تشخیص داد حقش از بین رفته می‌تواند اعتراضش را طبق قانون پیش ببرد و کشاندن کار به حاشیه کلا اقدام خوبی نیست

وی با بیان اینکه داوران همیشه تلاش می‌کنند تا بهترین قضاوت‌ها را داشته باشند، ادامه داد: با این حال باید گروهی از اهالی فن بر عملکرد داوران مسابقات نظارت کنند تا اگر مشکلی در قضاوت‌ها بود، برطرف شود. همچنین معتقدم ملاک تنها نباید پرچم داوران باشد و سرمربی می‌تواند بهترین تصمیم گیرنده برای انتخاب نفرات باشد

پناهی گفت: اینکه بازیکنی قهر کند و مسوولان و کادرفنی به دنبال ورزشکار بروند تا او را برگردانند، اصلا قابل پذیرش نیست. در کاراته ایران، قهرمانان و جوانان شایسته زیادی داریم. اینکه در هر مسابقه و رویداد انتخابی، اینگونه اعتراض‌ها و قهر کردن‌ها به یک روال تبدیل شود دیگر با گذر زمان سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.

وی با بیان اینکه همه اشتباه می‌کنند و مهم مدیریت فدراسیون است که باید مانع از بروز حاشیه شود، اضافه کرد: ممکن است داور اشتباه داشته باشد و اگر نظارت کافی بوده تا حقی از بین نرود، حتما حاشیه‌ای هم ایجاد نمی‌شود.

پناهی ادامه داد: جواد سلیمی در راس کمیته داوران تلاش زیادی برای ارتقا داوران و حمایت از آنان انجام داد و حتی در نتایج کاراته‌کاهای ایران در مسابقات بین‌المللی هم تاثیرگذار بود اما قطعا نقاط ضعفی هم داشت.

وی گفت: باید در هر فدراسیونی، افراد در حیطه وظایف خودشان عمل کنند. وقتی رئیس یک کمیته بخواهد در انتخاب مربی یا مسوولان فدراسیون دخالت کند، عاقبتش همین می‌شود. این مدیریت فدراسیون است که نباید اجازه دخالت بدهد و خودش تصمیم گیرنده باشد.

پناهی در خصوص انتخاب «وحید مومنی» دبیر فدراسیون کاراته به‌عنوان سرپرست کمیته داوران، اظهار داشت: این تداخل قابل پذیرش نیست. دبیر فدراسیون آنقدر مشغله دارد که دیگر نمی‌تواند وقتی برای کمیته داوران بگذارد. اگر قرار است تغییرات باشد باید سریع تصمیم‌گیری شود. داوران بین‌المللی کاربلدی داریم که می‌توانند در کمیته داوران مدیریت کنند.

رئیس سابق فدراسیون کاراته، گفت: تمامی کمیته‌های فدراسیون زیر نظر دبیر فعالیت می‌کنند اما نباید در هر کمیته‌ای که دچار مشکل می‌شویم، فوری دبیر را به‌عنوان سرپرست آن بخش انتخاب کنیم.

وی در خصوص اینکه شنیده می‌شود بزودی «مومنی» رسما رئیس کمیته داوران خواهد شد و فرد دیگری به‌عنوان دبیر فدراسیون معرفی می‌شود، گفت: اگر رئیس فدراسیون تصمیم دارد چنین کاری انجام دهد باید سریع‌تر آنرا اجرایی کند چراکه کمیته داوران فدراسیون کاراته، واقعا کار زیادی دارد و مدیر تمام وقت می‌خواهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا