بغلانی‌پور: امینی با من مشکل دارد اما در حق بازیکنانم ظلم می‌کند/ به عدالت بهرامی ایمان داشتم اما خلافش را دیدم

مربی کاراته بانوان گفت: نایب رئیس بانوان فدراسیون کاراته با من مشکل دارد اما در حق بازیکنانم ظلم می‌کند.

به گزارش کاراته نیوز فاطمه بغلانی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص حواشی  انتخابی رده‌های سنی پایه کاراته اظهار داشت: مسابقات گزینشی رده‌های پایه کاراته در سه سال گذشته به دلیل کرونا برگزار نشده بود. سال ۹۷ آخرین  انتخابی برگزار شد، اما تیم‌های رده پایه به دلیل مشکلات مالی فدراسیون به مالزی اعزام نشدند. در این  مید تمام درها بسته بود و امکان ورود بازیکنان امید به بزرگسالان نبود. در سایر رده‌ها نیز تنها فدراسیون کاراته وان‌ها را برگزار می‌کرد و بچه‌ها با هزینه شخصی شرکت می‌کردند.

وی تصریح کرد: نسترن عابدی یکی از ملی‌پوشانی نوجوانان که سال ۹۷ اعزام نشد. او در این مدت با وجودی که در سن رشد بود، در دو وزن رنکینگ خوبی در کاراته وان داشت، اما در آستانه مسابقات گزینشی در زنجان  دچار آسیب دیدگی از ناحیه دست شد.  بعد از این اتفاق، قرار بود هیئت کاراته تهران قرار شد با ارسال مدارک پزشکی عابدی شرایط را برای حضورش در مرحله دوم انتخابی فراهم کند.

مربی کاراته ایران خاطر نشان کرد: شرایط عابدی دقیقاً مانند فاطمه سعادتی در رده سنی بزرگسالان بود. سعادتی ورزشکار قابلی‌ست و در توانایی‌های او هیچ شکی نیست. نایب رئیس بانوان با توجه به شرایط سعادتی، شرایطی را فراهم کرد که او در مرحله نخست انتخابی حضور نداشته باشد و در مرحله دوم شرکت کند. در مرحله دوم نیز مصدومیت سعادتی خوب نشد و از  مرحله سوم و چهارم شرکت کرد. موضوعی که باعث شد به امینی اعلام کنیم شرایط حضور یکی از بازیکنان بزرگسال ما را که در سه دور نخست نیز به پیروی رسیده، اما دچار مصدومیت شده، رادر انتخابی مراحل بعد فراهم کند اما ایشان اعلام کرد که به دلیل وقت اندک به هیچ عنوان هیچ بازیکنی  را  اضافه نخواهند کرد.

بغلانی‌پور با انتقادت از امینی در ادامه بیان کرد: دو روز بعد از این صحبت امینی، بازیکنانی که منتصب به این و آن با وجود باخت در دور اول به اردو دعوت شدند. اتفاقی که نشان می‌دهد امینی قانون را به صورت سلیقه‌ای اعمال می‌کند. بعد از اینکه دست‌مان در رده سنی بزرگسالان به جایی نرسید، تلاش کردیم این شرایط برای عابدی تکرار نشود.  بر همین اساس آقای زمانی از هیئت کاراته تهران در خصوص وضعیت عابدی با امینی صحبت و موافقت ایشان را برای حضور در اردو و انتخابی روز گذشته را فراهم کرد، اما در نهایت مجوز حضور این بچه صادر نشد.

وی ادامه داد: با تماس دوباره زمانی، امینی دلیل عدم دعوت عابدی را فراموشی موضوع عنوان می‌کند. عابدی سه‌شنبه هفته گذشته وارد اردو شد و بعد از تمرین نوبت صبح، این بار لیلا بهرامی سرمربی تیم نوجوانان و جوانان به او می‌گوید با وجود رزومه و توانایی، اردو را ترک کند و در انتخابی‌های بعد از قهرمانی آسیا شرکت کند. ساعت ۸ شب به بچه ۱۵ ساله گفتند اردو را ترک کند. بلافاصله بعد از این اتفاق با رئیس فدراسیون تماس گرفتم که ایشان گفتند اردو را ترک نکند تا حقش داده شود. با آشوری نیز صحبت کردم و قرار شد با امینی صحبت کند اما از آن روز دیگر هیچ کسی پاسخگوی ما نبود.

مربی کاتا و کومیته کاراته ایران تصریح کرد: پنجشنبه  با امینی تماس گرفتم و ایشان گفتند با وجودی که عابدی ملی‌پوش نوجوانان بوده است اما چون مدالی کسب نکرده است، شانس حضور در انتخابی را ندارد. بازیکن نوجوانانی که فدراسیون در سال ۹۷ اعزام نکرد، کجا باید مدال بین‌المللی کسب می‌کرد؟ به امینی گفتم که شما با من مشکل دارید، اما در حق بچه‌ها ظلم می‌کند. امینی قانون را به نفع خود تفسیر می‌کند. مگر ما جان‌مان را از سر راه آوردیم که با زحمت بازیکن بسازیم تا امینی سلیقه‌ای برخورد کند.

بغلانی‌پور در خصوص اینکه با سرمربی تیم‌های نوجوانان و جوانان تماسی داشته است، به تسنیم  گفت: با لیلا بهرامی تماس گرفتم، اما  پاسخگو نبود. بهرامی دم از عدالت می‌زد تا فقط سمانه خوشقدم را بکوبد اما خودش نیز بی‌عدالتی می‌کند.  به عدالت بهرامی ایمان داشتم، اما خلاف این موضوع را دیدم. بهرامی می‌توانست اجازه بدهد این بازیکن مسابقه بدهد تا اگر برنده شد، یک بازیکن خوب را پیدا کند. دوستاننه تنها حق این بچه را ضایع کردند، بلکه به او نیز امید واهی دادند. با وجودی که هیچ دوستی با بهرامی نداشتم، اما او را در مربیگری خیلی قبول داشتم و اعتقاد داشتم منصف است. حتی در  دیدار با رئیس فدراسیون کاراته در پاسخ به گزینه مناسب برای جایگزینی خوشقدم، او را معرفی کردم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار داشتم بهرامی  به این بچه اجازه مبارزه می‌داد تا شاید نسترن عابدی را نیز مانند لیلا برجلی و سارا بهمنیار کشف می‌کرد. نباید بهرامی با طناب امینی که اصلاً مدیریت ندارد به چاه برود. نایب رئیس بانوان در صحبت با زمانی مدعی شده است که دخالتی در بانوان ندارند. اگر امینی در بانوان دخالتی ندارد، چرا در فدراسیون حضور دارد؟ این رفتار با وجود احترام طباطبایی به امینی، خیانت به کاراته بانوان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا