۱۶بازیکن و ۱۷ مربی! تلاش برای راضی کردن همه

در حالی لیست مربیان تیم ملی رده های پایه صبح امروز اعلام شد که برای هدایت و تمرین ۱۶ بازیکن نوجوان، جوان و امید ۱۷ مربی معرفی شدند.

به گزارش کاراته نیوز، حضور این تعداد مربی در تیم ملی شاید بی سابقه نباشد اما کم سابقه است و یکی از دلایل اصلی آن می تواند نزدیک شدن به انتخابات فدراسیون و جلب رضایت هیات های استانی برای کسب رای باشد چرا که طبق شنیده ها و با توجه به شرایط بد مالی فدراسیون کاراته، این مربیان همراه تیم به مسابقات اعزام نمی شوند جز اینکه هزینه اعزام خود را پرداخت کنند.

در شرایطی که چندی پیش فدراسیون کاراته هزینه اعزام داوران به مسابقات آسیایی قزاقستان، جهت شرکت در کلاس ارتقا داوری را مبلغ یک‌میلیارد ریال اعلام کرد بدون اینکه هیچگونه تسهیلات کمک هزینه ای برای داوران به منظور شرکت در کلاس داوری آسیا در نظر گرفته باشد،در نتیجه کاملا واضح است که اعزام ۱۶بازیکن و ۱۷ مربی به قزاقستان هزینه زیادی برای کاراته به ارمغان خواهد آورد و فدراسیون کاراته به خاطر بدهی های فراوان، توان مالی لازم برای اعزام این تعداد از نفرات را ندارد.

 اما چرا فدراسیون کاراته در حالی که در تمام سه رده سنی نوجوانان ، جوانان و امید ۱۶ورزشکار کومیته به مسابقات آسیایی قزاقستان اعزام میکند نام ۱۷ مربی را در سایت فدراسیون کاراته جهت حضور در اردوی این رده ها معرفی کرده است.

تصمیمی که نشان می دهد فدراسیون حسن طباطبایی در تلاش است تا کاستی های عملکرد در طول چند سال اخیر قبل المپیک را با راضی کردن استان ها در مدت زمان باقیمانده پوشش دهد و به نوعی هیات های استانی را وام دار خود کند.

اینکه مربیان تعدادشان از ورزشکاران اعزامی بیشتر است خود جای بحث فنی فراوانی دارد اما همین نکته را متذکر می شویم که اگر به لیست اعلامی از سوی فدراسیون کاراته توجه شود مشخص است که در موارد بیشماری از لیست مربیان ،شایسته سالاری مد نظر قرار نگرفته است و سهمیه مربیگری تیم ملی کاراته در بین سیزده استان کشور تقسیم شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا