احسانی: بازیکنان ما فاصله استاندارد حین مسابقات را رعایت نمی‌کنند

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون کاراته گفت: یکی از مشکلات ما این است که بازیکنان حین مسابقات بیش از حد از هم فاصله می‌گیرند یا خیلی نزدیک می‌شوند.

به گزارش کاراته نیوز علیرضا احسانی، در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، دبیر و سخنگوی کمیته فنی فدراسیون کاراته در حاشیه مسابقات قهرمانی کشور اظهار داشت: هنوز مسابقات زیادی برگزار نشده، اما آنچه در وزن ۵۵ کیلوگرم دیدم، نشان داد که ما ظرفیت خوبی داریم. بازیکنان ما جنگنده هستند، اما تنظیم فاصله و ارزیابی حریف را در آن‌ها نمی‌بینم. یعنی بازیکنان یا با فاصله زیاد یا با فاصله کم با یکدیگر مبارزه می‌کنند که هیچ یک از این روش‌ها خوب نیست. بازیکنان باید فاصله استاندارد را بشناسند. یکی از مشکلات اساسی ما این است که مربیان تنظیم فاصله را به بازیکنان گوشزد نمی‌کنند. اساس و اصل مبارزه کاراته این است که بازیکنان بدانند چگونه و از چه فاصله‌ای باید به حریف حمله کنند تا امتیاز بگیرند.

احسانی درباره ناکامی بانوان کاراته کار ایران در المپیک توکیو گفت: ما باید ببینیم به مربیان تیم ملی بانوان چه دادیم که انتظار داریم نتیجه بگیرند. آن‌ها با رفتن به مسابقات مختلف کسب تجربه کردند و ما حتی دوره هم اندیشی برای ٱن‌ها تدارک ندیدیم. بنابراین ابتدا باید مربیان را تقویت کنیم. در مقطعی ۱۶ مربی ایرانی هدایت تیم‌های خارجی را برعهده داشتند. ظرفیت بالایی داریم و باید آن را از قوه به فعل تبدیل کنیم. نظام آموزشی ما باید برای مربیان ایرانی برنامه ریزی کند تا آن‌ها با آخرین شیوه‌های جهان آشنا شوند.

دبیر و سخنگوی کمیته فنی فدراسیون کاراته درباره لغو شدن برخی تورنمنت‌ها و عدم اعزام ملی پوشان به مسابقات بین‌المللی گفت: به طور کلی بازیکنان ما هر چه بیشتر در مسابقات بین المللی شرکت کنند، به سود ما است. با حضور در این مسابقات آخرین پدیده‌ها را می‌بینیم و باید در کاراته کشور خودمان آن‌ها را نظم دهیم. یک تورنمنت ممکن است هزینه هایش به حدی بالا باشد، که اعزام ورزشکاران توجیه اقتصادی نداشته باشد. برنامه ریزی ما باید طوری باشد که از حضور در مسابقات خارجی بتوانیم بهترین بهره را ببریم. آنالیزور‌ها و مربیان ما باید در این مسابقات حضور داشته باشند تا از حریفان شناخت پیدا کنند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا