شکست قابل پیش‌بینی مهدی‌زاده در پاریس/ سهمیه سوم کاراته مردان سوخت

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری میزان – آخرین مرحله رقابت‌های کاراتهگزینشی المپیک از امروز (جمعه) به میزبانی شهر پاریس فرانسه آغاز شد و سه روز ادامه خواهد داشت که ایران چهار نماینده در این رویداد دارد. در روز نخست، فاطمه صادقی در کاتای انفرادی بانوان و امیر مهدی‌زاده در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم کومیته مردان نمایندگان ایران هستند.

در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم مردان، امیر مهدی‌زادهملی‌پوش باتجربه ایران در دور نخست استراحت داشت و سپس نماینده تونس را پس از تساوی صفر بر صفر در هانتی از پیش‌رو برداشت. وی در ادامه برابر عبدالرحمن مصطفی از اردن با نتیجه ۸ بر یک شکست خورد تا در مجموع دو دیدار خود تنها یک امتیاز کسب کرده باشد.

با این شکست، فرصت کسب سهمیه سوم از دست رفت و کاراته ایران در بخش مردان تنها دو نماینده در المپیک خواهد داشت.

مهدی‌زاده مدت‌هاست از دوران اوج فاصله گرفته و تقریبا انتشار اخبار باخت‌های او به یک عادت تبدیل شده است.

کاراته ایران بدون تردید باید با سه سهمیه کامل در بخش مردان به المپیک می‌رسید و عدم این موضوع یک ناکامی بزرگ برای فدراسیون طباطبایی به حساب می‌آید.

پیش از این در کاتای انفرادی بانوان فاطمه صادقی به مرحله نهایی رسیده بود و امشب برای کسب سهمیه المپیک تلاش می‌کند.

وی در دور نهایی با رقیبانی از فرانسه، ترکیه و آلمان مصاف می‌دهد و در صورت قرار گرفتن در جمع سه نفر برتر، المپیکی خواهد شد.

رزیتا علیپور و ابوالفضل شهرجردی دیگر نمایندگان ایران در این مسابقات هستند که فردا به مصاف حریفان می‌روند.

کاراته ایران پیش از این توسط حمیده عباسعلی، سارا بهمنیار، بهمن عسگری و سجاد گنج‌زاده به چهار سهمیه المپیک توکیو رسیده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا