حقیقی: قصد خداحافظی ندارم؛ پنجمی جهان برای کاتای ایران آرزو شده است

کاتاروی مطرح کشورمان با بیان اینکه با قدرت به کارش ادامه می دهد و قصد خداحافظی ندارد، گفت: زمانی‌که عنوان پنجمی جهان را کسب کردم برخی آنرا تمسخر می‌کردند اما اکنون همان مقام پنجمی مسابقات بزرگسالان جهان، برای کاتای ایران آرزو شده است.

 به گزارش کاراته نیوز «فرید حقیقی» کاتاروی باتجربه و عنوان‌دار کشورمان در گفت‌وگو با ایرنا برای چهار نماینده ایران در مسابقات گزینشی پاریس آرزوی موفقیت کرد و اظهار داشت: برای تمامی نفرات اعزامی به خصوص نماینده‌های کاتای انفرادی در مسابقات کسب سهمیه فرانسه آرزوی موققیت می کنم و امیدوارم با کسب سهمیه دل تمام مردم ایران و جامعه کاراته را شاد کنند.

 وی در مورد شرایط کاتای کشور و برگزاری مسابقات انتخابی، عنوان کرد: در این خصوص صحبت بسیار است و اکنون نمی‌خواهم وارد این مسایل شوم. مهمترین مساله در حال حاضر موفقیت نماینده‌های کاتای ایران در فرانسه است. در این مورد بعد از اتمام مسابقات کسب سهمیه بیشتر صحبت خواهم کرد.

 حقیقی در خصوص راه‌اندازی شورای راهبردی کاتا در فدراسیون کاراته، گفت: تشکیل شورای راهبردی کاتا که متشکل از بهترین اساتید و مربیان کاتا است، تصمیم بسیار درستی بود اما امیدوارم این شورا نمایشی نباشد و شاهد اجرای تصمیماتش در تمام مسایل مرتبط با کاتا باشیم.

 وی ادامه داد: در این شورا همان طور که از اسمش برمی آید باید نظرات تمام افراد حاضر اهمیت داشته باشد و همه افراد و قهرمانان کاتا دیده شده و از توجه ویژه به افراد و قهرمانان خاص پرهیز شود.

این کاتاروی عنوان‌دار افزود: یکی از تصمیمات مناسبی که از سوی این شورا گرفته شده است انتخاب استاد جمال‌الدین نکوفر به عنوان مدیر فنی تیم‌های ملی کاتاست. نکوفر سالیان سال در کاتا زحمت کشیده و باید بگویم در کار خود یک استاد تمام واقعی است. امیدوارم با وجود ایشان ما شاهد اجرای عدالت واقعی در تمام مسایل مرتبط با کاتا باشیم.

 وی در مورد شرایط خود و تصمیم برای آینده‌اش توضیح داد: باید به همه بگویم که من همچنان هستم و فعلا قصد ندارم از دنیای قهرمانی خداحافظی کنم. ۳۱ سال برای کاتا، سنی نیست که بخواهم فکر بازنشستگی باشم. هم اکنون از چهار نفری که از طریق رنکینگ جواز حضور در مسابقات کاتای المپیک را کسب کرده‌اند، نماینده اسپانیا ۳۷ سال و نماینده ونزوئلا ۴۰ سال سن دارند.

 حقیقی: قصد خداحافظی ندارم؛ پنجمی جهان برای کاتای ایران آرزو شده است

 حقیقی گفت: در بخش بانوان نماینده اسپانیا و نفر اول رنکینگ، ۳۹ سال سن دارد. اگر چه در چند سال اخیر فضا را برای مسابقه دادن مناسب ندیدم و ترجیح دادم به مشکلات شخصی خود رسیدگی کنم. شاید این وقفه باعث شد انگیزه و دلتنگی من برای موفقیت‌های جدید بیشتر شود و همچنین در این مدت توانستم به مصدومیت هایم رسیدگی کنم و از لحاظ روحی به آرامش بیشتری رسیده‌ام و تجربه ام نیز از قبل بیشتر شده است.

 کاتاروی کشورمان ادامه داد: بارها خودم را در سخت ترین شرایط ثابت کرده‌ام و اگر اکنون می‌خواهم مسابقه بدهم، پس این توان را در خود می‌بینم که بتوانم افتخارات بیشتری از گذشته برای کشورم کسب کنم. کارنامه‌ام مشخص است و تاریخ را نمی‌شود تحریف کرد.

 وی تصریح کرد: در تمام رده‌های سنی عضو تیم ملی کاتا بوده‌ام و در این سال‌ها با لطف و کمک خداوند و حمایت‌های مربی و استادم، «امیر یاری» توانستم اولین مدال جهانی تاریخ کاراته در بخش کاتای انفرادی، پنجمی بزرگسالان جهان که بهترین مقام تاریخ کاتای انفرادی در مسابقات جهانی است را کسب کنم و همچنین تنها فینالیست ایرانی در بخش کاتای انفرادی مردان در لیگ‌های جهانی بوده‌ام.

 حقیقی تاکید کرد: شاید آن‌طور که باید از من حمایت نشد و در آن برهه زمانی کمی دل‌سرد شدم، ولی اکنون بعد از گذشت چند سال همه شاهد هستند که نتیجه گرفتن در کاتا چقدر سخت است و همان پنجمی جهان در کاتا که عده‌ای وقتی آن مقام را کسب کردم به حالت تمسخر آمیزی می گفتند که پنجمی جهان افتخار کردن ندارد، اکنون می‌دانند که کسب چنین عنوانی شاید یک روزی برای کاتای ایران آرزو شود. ما چه در بخش انفرادی وچه در بخش تیمی، آقایان و بانوان پتانسیل خوبی داریم که اگر فدراسیون توجه ویژه‌ای به بخش کاتا داشته باشد، قول می‌دهم نتایج بی نظیری در این بخش کسب شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا