اعتراض کاراته‌کاران خوزستان از عدم اعزام تیم منتخب جهت انتخابی تیم ملی/ رئیس هیئت: مسابقات آزاد هست و هیئت وظیفه‌ای در قبال اعزام تیم ندارد

تعدادی از ورزشکاران و پیشکسوتان کاراته خوزستان، نسبت به تصمیم هیئت کاراته استان، مبنی بر عدم ا‌عزام تیم منتخب به مسابقات انتخابی تیم‌ ملی در تهران، معترض و منتقد هستند.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از  ایلنا از خوزستان، تعدادی از ورزشکاران، پیشکسوتان و مربیان کاراته خوزستان، در تماس با خبرنگار ایلنا از عدم اعزام تیم منتخب به انتخابی تیم ملی انتقاد و اظهار کردند: طبق اعلام فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران، مسابقات انتخاباتی تیم‌های ملی کاراته در رده‌های نوجوانان، امید و بزرگسالان در دو بخش آقایان و بانوان در ماه جاری برگزار خواهد شد که خوزستان بر خلاف سایر استان‌ها از اعزام تیم منتخب شانه خالی کرده است.

آن‌ها می‌گویند: به بهانه مشکلات مالی، از اعزام تیم ممانعت کردند اما این درحالی هست که اواخر سال گذشته، هیئت کاراته استان کمک مالی شده است. دیگر هیئت‌های ورزشی خوزستان، با تمام مشکلاتی که دارند تیم‌های منتخب خود را با حمایت کامل اعزام می‌کنند.

این ورزشکاران و مربیان کاراته ادعا می‌کنند که رئیس هیئت کاراته استان، جز کشاندن مربیان و ورزشکاران به دادگاه قضایی عملکردی نداشته و وقتی از او می‌پرسیم‌ چرا تیم به مسابقات اعزام نمی‌کنید در جواب می‌گوید فدراسیون اعلام نکرده که تیم اعزام کنیم.

آن‌ها از مسئولان مربوطه تقاضا کردنند که هیئت کاراته استان را ملزم به اعزام تیم‌ کند در غیر این صورت جامعه کاراته خوزستان، دست به تجمع اعتراضی مقابل اداره کل ورزش و جوانان خواهد زد.

رئیس هیئت کاراته خوزستان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: مسابقاتی که ماه آینده در تهران برگزار خواهد شد؛ مسابقات آزاد بوده و هیئت وظیفه‌ای در قبال اعزام تیم به مسابقات ندارد و هر تیم و شخصی می‌تواند به‌صورت آزادانه در مسابقات حضور پیدا کند.

یکی از مشکلات هیئت، عدم شناسایی تیم منتخب استان هست چراکه به دلیل شرایط قرمز کرونا و عدم اعطای مجوز از سوی ستاد استانی، قادر به برگزاری مسابقات و شناسایی تیم منتخب نبودیم و در صورت نداشتن تیم نیز نمی‌توانیم در مسابقات شرکت کنیم. با این وجود نامه‌نگاری‌ها برای برگزاری مسابقات و شناسایی افراد برای حضور در تیم‌ منتخب انجام شده است.

میناپور گفت: شرایط برگزاری مسابقات بسیار دشوار شده و در صورت شناسایی تیم‌ منتخب، اعزام آن به مسابقات تا حدی غیرممکن است چراکه به دلیل شرایط کرونا خوابگاه در اختیار تیم‌ها قرار نمی‌دهند و هرروز مسابقات یک وزن برگزار می‌شود که زمان برگزاری مسابقات، هزینه‌ها را افزایش می‌دهد.

رئیس هیئت کاراته خوزستان در پایان تأکید کرد: در مسابقات آزاد سهمیه خاصی برای استان در نظر گرفته نشده در صورتی که سهمیه برای استان مشخص شود هیئت موظف هست که تیم منتخب را اعزام کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا